Pagina 4 van de 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 100

Topic: ervaring met bit, bitloos of touwhalster en gymnastiseren

  1. #46

    Re: ervaring met bit, bitloos of touwhalster en gymnastisere

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar

    Als dus blijkt dat Fenna en ik het op een touwhalster het beste doen dan blijven we daar lekker bij. Toch wil ik de rest ook wel proberen, stel dat dat nog beter werkt dan ontdek ik dat liever nu dan over 10 jaar
    Waarom denk je dat ik de hele handel geprobeerd heb? Alles wat hier opgenoemd is (en nog meer, denkende aan het glücksrad) heb ik in de kast hangen. Alleen de crossrope heb ik terug gegeven, omdat ik al heel snel doorhad dat die niet zo fijn werkte voor ons, dus daar zat nog garantie op.
    Wij komen het beste vooruit, lees; wij hebben de duidelijkste communicatie met de sidepull en de kaptoom. En bosklossen doen we gewoon lekker met een touwhalster. Onze zoektocht is (voorlopig) ten einde.
    Mijn paarden kenden moeilijke gymnastische oefeningen niet. Nooit hadden wij schouderbinnenwaards, travers of renvers gedaan. Had ik ze dit met een touwhalster aan moeten leren, hadden we elkaar over een jaar nog steeds niet verstaan, en waren we allen zeer gefrustreerd geweest.

  2. #47
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: ervaring met bit, bitloos of touwhalster en gymnastisere

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marleendenarend
    You are missing my point...... Ik stel het heel extreem, maar gebruik zelf ook een halster hoor.

    Toch blijf ik bij mijn mening dat het een gebrek aan communicatie, relatie, kundigheid etc (noem maar op) is, waardoor je moet grijpen naar hulpmiddelen. De grens is echter wel heel vaag, want waarom is het 1 een 'vriendelijk' hulpmiddel en het ander een martelwerktuig.

    Heel puur en eerlijk gezegd, vind ik dat je kunt zeggen dat je niets van een paard zou mogen vragen als je zijn taal niet spreekt, jij bent dan degene die verwarring zaait voor je paard en daarmee doe je een paard geen plezier. Het is niet 'jullie' verwarring. Aangezien WIJ degenen zijn die iets met het paard willen. Het paard komt er pas later achter of wij wel de moeite waard zijn voor hem toch?

    Maar goed.... ik vind wel vaker iets wat in de normale wereld bijna onmogelijk uit te voeren is, neemt niet weg dat dat voor mij het ideaal zou zijn. Ben nu eenmaal een idealist.......Ik probeer dus wel om de meest ideaal mogelijke situatie te benaderen.

    Maar goed tot zover mijn utopische dwalingen......... niets mis met een hulpmiddel (heb ik ook niet gezegd). Maar soms wel met de gedachte erachter; of eerlijk gezegd het gebrek aan de gedachte... (daarmee bedoel ik niet bewust iemand die hier gepost heeft hoor!)

    Laat me nou maar lekker idealist zijn.....
    Deze discussie kan, indien gewenst, beter in een nieuw topic worden voortgezet.

  3. #48
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re: ervaring met bit, bitloos of touwhalster en gymnastisere

    myracara ik heb ook intresse in die crosslink ik heb er op de nh dag nog mee in mijn handen gestaan en het ziet er echt super uit. maar ben ook nog aan het twijfelen hoor!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  4. #49
    Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Berichten
    1.625
    Dagboek Berichten
    1

    Re: ervaring met bit, bitloos of touwhalster en gymnastisere

    Ik ben blij te horen dat meer mensen nog bezig zijn met de zoektocht naar de best passende optoming, ik ben er ook nog niet over uit...

    Gister heeft iemand van stal King gereden volgens de Antoin de Bodt methode en ik moet zeggen dat ik hem volgens mij nog nooit zo mooi soepel, ontspannen heb zien lopen. Ik heb zelf verder geen dressuurambities, maar soepelheid en spieren op de juiste plaats lijken me niet geheel onbelangrijk dus ik wil wat rechtricht lessen bij haar gaan volgen. Mijn voorkeur gaat uit naar bitloos, maar mijn merothische hoofdstel is hier niet geschikt voor bleek gister en een touwhalster ook niet lijkt me. Maar wat dan wel? Moeilijk hoor....

  5. #50
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: ervaring met bit, bitloos of touwhalster en gymnastisere

    waar reed je stalgenoot dan mee Lon? wel met bit?
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  6. #51
    Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Berichten
    1.625
    Dagboek Berichten
    1

    Re: ervaring met bit, bitloos of touwhalster en gymnastisere

    Ze begon met het merothische hoofdstel, maar dat werkte niet bleek al snel en toen is ze verder gegaan met bit.

  7. #52
    Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Zwaagdijk-Oost
    Berichten
    939

    Re: ervaring met bit, bitloos of touwhalster en gymnastisere

    Heb ik iets gemist? Kun je mij vertellen wat een merothisch hoofdstel is, Lon?

  8. #53
    Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Berichten
    1.625
    Dagboek Berichten
    1

    Re: ervaring met bit, bitloos of touwhalster en gymnastisere

    Dit is een merothisch hoofdstel:

    Het heeft een aansnoerende werking rond de neus, maar niet achter de oren zoals sommige andere bitloze hoofdstellen die aansnoeren.
    Ik had hem op de foto nog verwerkt in mijn oude hoofdstel en hij zit te laag op zijn neus, maar ik heb geen goede recente foto.

  9. #54

    Re: ervaring met bit, bitloos of touwhalster en gymnastisere

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marleendenarend
    You are missing my point......
    Laat me nou maar lekker idealist zijn.....
    Deze discussie kan, indien gewenst, beter in een nieuw topic worden voortgezet.
    Nee hoor, niet gewenst

  10. #55
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: ervaring met bit, bitloos of touwhalster en gymnastisere

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Hee apart! Dat duidt op "emotie". Susan doet dit met bit altijd meteen als je er iets mee vraagt (wat dan ook). En soms met touwhalster als je echt iets ingewikkelds vraagt. Maar veel minder snel.
    Gisteren heb ik op een bosal geprobeerd te rijden en was het wel wat minder......maar ik merk ook dat Timber zoooo gevoelig is en dat ik af en toe gewoon een paar mm meer moet mee zijn met mijn hand. Zo suf als ze nageeflijk is heb ik zo de neiging om haar daar vast te houden al is het maar een paar mm (foei ) Dat is ook de reden dat ik het bit er nog niet ingehangen heb......Gelukkig heb ik twee dagen met Lieneke gereden die mij er even op wees! En als ik haar dan meer naar nageelfijkheid toe rij ipv tegenhoud dat loop daar echt een topknol onder mijn kont te swingen. En gelukkig voel ik het wel wanneer ik een seconde te lang vast hou en probeer er echt op te letten.

    Grappig is dat Timber sinds ik rij, na het rijden veel minder sjaggo is dan dat ze wel eens kan zijn. Ze is zelfs enorm knuffelig na het rijden en het is alsof er een soort spanningsveld van haar afgegleden is na het rijden. Haar ogen staan dan ook veel zachter op een of andere manier. Ik neem dus vooralsnog even aan dat ze het wel leuk vindt om weer aan het werk te zijn op deze manier.

    Afijn ik lees lekker verder in dit topic en probeer vooralsnog wat ik in mijn kast heb hangen aan bitloos .

    @Marleen het liefst zou ik ook met de cordeo oid rijden maar dat gaat mij rijtechnisch gewoon (nog) niet lukken en waarschijnlijk lichaamstaal technisch ook niet. Ik reed eerst dus wel ongezadeld en zonder hoofdstel maar na de clinic van Wim op de NH dag gingen wel mijn ogen open. Wat hij zei over op de voorhand lopen en daarom je paard in de kreukels rijden heb ik goed in mijn oren geknoopt. Vandaar dat ik toch verder zoek naar een hulpmiddel dat onze communicatie kan verfijnen. Uiteraard probeer ik daarbij goed naar mijn paard te luisteren wat zij als het prettigste hulpmiddel ervaart, vandaar de zoektocht denk ik .
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  11. #56

    Re: ervaring met bit, bitloos of touwhalster en gymnastisere

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Timbers
    maar na de clinic van Wim op de NH dag gingen wel mijn ogen open. Wat hij zei over op de voorhand lopen en daarom je paard in de kreukels rijden heb ik goed in mijn oren geknoopt.
    Toch is er een andere mogelijkheid die je in je oren kunt knopen. Trainen op de grond totdat je paard kan verzamelen.... dan er pas opklimmen

    (Kom je niet meer op NHE?)

  12. #57
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669

    Re: ervaring met bit, bitloos of touwhalster en gymnastisere

    Ik heb de rest van het topic even afgesplitst. het staat in filosofie
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  13. #58
    Actief Forumlid blue_star's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Belgium
    Berichten
    330

    Re: ervaring met bit, bitloos of touwhalster en gymnastisere

    Ik ben ook van plan een bitloos hoofdstel aan te schaffen!

    Merken de parelliers geen verwarring bij de paarden nu de teugels aan de zijkanten zitten ipv aan de onderkant?

  14. #59
    Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.118

    Re: ervaring met bit, bitloos of touwhalster en gymnastisere

    Ik ben helemaal blij! Heb zojuist een mooie blauwe crosslink besteld
    Heel misschien is hij morgen al binnen...dan zou ik mijn Wimles kunnen doen met de crosslink.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

  15. #60
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: ervaring met bit, bitloos of touwhalster en gymnastisere

    Ik ben superbenieuwd naar je bevindingen joh!
    Heb je zo'n mooie van goedhard? Die lijken mij ook wel wat, ook een zacht neopreen stuk op de neus, mooi! Ik ben ook wel nieuwsgierig naar eventuele verschillen tussen die en die van bitloosrijden (die had mafhaf toch?), kunnen jullie mooi vergelijken
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Pagina 4 van de 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •