Ik heb geen vraag ofzo, maar wilde hier gewoon even vertellen dat ik vandaag na 17 jaar op ijzers gestaan te hebben, bij First de ijzers eraf heb laten halen !
Eigenlijk wil ik hier gewoon even vissen naar wat bemoedigende woorden die ik terug kan lezen op het moment dat First (lees: ik) het even zwaar krijg. Want dat gaat natuurlijk ongetwijfeld gebeuren. Hij gaat spierpijn krijgen, gevoelig lopen, misschien zelfs wel hoefzweren, maar daar moeten we ons dapper doorheen slaan !
Deze drastische maatregel heb ik genomen omdat de dierenarts gezegd heeft dat hij sesamoidose heeft en hier behalve zenuwsnedes, ortopedisch beslag, en wat andere lapmiddeltjes niet zo heel veel aan te doen is. Je zult begrijpen dat ik geen zenuwsnedes uit wil laten voeren en ook dat ortopedisch beslag vond ik niet echt een optie. Hierop heb ik Marco Krul gebeld en die geeft mij hoop. Gek maar daar ga je dan toch voor !
Hoewel ik nooit zoveel op gehad met dat natuurlijke bekappen, heb ik in hem vertrouwen ! Ik weet verder weinig van zijn methode af, maar hij straalt uit dat hij echt weet waar hij het over heeft ! Verder is het prettig dat hij zich ook mateloos interesseerd voor zijn vakgebied. Hij heeft foto's gemaakt van First zijn voetjes hoe ze op dit moment zijn en wilde ook graag de digitale röntgenfoto's van First ontvangen.
Tot voor vandaag liep First kreupel op het harde en deed ik dus niet zoveel met hem, maar nu heb ik de opdracht gekregen om hem vooral veel beweging te geven en ook juist op het harde ! Liefst minimaal een uur per dag ! Dus daar ga ik me dan maar lekker mee bezighouden ! Ik zal jullie op de hoogte houden !
Bladwijzers