Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 22 van de 22

Topic: Eiwitten

  1. #16
    Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Berichten
    1.625
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Eiwitten

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne2
    hij is duidelijk beter bespierd dan mijn paard
    Beter bespierd, wat grappig dat je dat zegt Ik doe namelijk niet zo heel veel met hem, beetje rijden (voornamelijk recreatief), beetje grondwerk, beetje wandelen. Zelf voert hij ook niet zoveel uit, dus hoe hij dan aan die spieren komt? Zijn paddock is wel een beetje heuvelachtig, dus misschien komt het daardoor.

    Maar ik ben het met jullie eens hoor, hij mag wat dikker. Ribben voelen, maar niet zien is ook mijn streven. Hij heeft vandaag weer lekker slobber gehad na het rijden. Volgens mij vindt hij het helemaal niet erg om te dun te zijn, die extraatjes die hij krijgt smaken hem goed .

  2. #17
    Actief Forumlid sanne2's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    612

    Re: Eiwitten

    Pardoes is dan ook een slungelig paardje! Maar ik vind King's kont er op de foto echt heel gespierd uit zien. Prettig dat je daar niet veel voor hoeft te doen

    Voor zover ik het kan zien, is King op de foto onder je profiel dikker dan op de foto's die je er nu op hebt gezet. Klopt dat, of lijkt het alleen op de foto zo?

  3. #18
    Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Berichten
    1.625
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Eiwitten

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne2
    Voor zover ik het kan zien, is King op de foto onder je profiel dikker dan op de foto's die je er nu op hebt gezet. Klopt dat, of lijkt het alleen op de foto zo?
    Bedoel je de foto in mijn onderschrift of de foto's in mijn profiel? Hij is nu dunner dan op (al) die foto's inderdaad, maar de meeste foto's in mijn profiel zijn ook van een jaar geleden ongeveer. Die in mijn onderschrift is deze zomer gemaakt.

  4. #19
    Actief Forumlid sanne2's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    612

    Re: Eiwitten

    Ik bedoelde die foto in je onderschrift, maar die staat ook in je profiel zie ik nu! Ook op de grotere versie van dezelfde foto in je profiel lijkt hij op die foto dikker dan op de recentste foto.

  5. #20
    Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Berichten
    1.625
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Eiwitten

    Hij was daar ook dikker. Ik ben in maart overgestapt van de biks die ze op stal voeren naar muesli. Hij was toen te dik, dus ik was in eerste instantie wel blij dat er wat kilo's afgingen, maar hij is teveel afgevallen. Ik wilde niet weer terug naar de biks omdat ik geen idee heb wat daar wel en niet inzit.

  6. #21
    Actief Forumlid sanne2's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    612

    Re: Eiwitten

    Oei, van te dik naar te dun! Snelle spijsvertering heeft jouw paard dan. Ik snap wel dat je kritisch bent op wat je je paard voert. Ik ben zelf kritischer op wat ik mijn paard geef dan op wat ik mezelf geef...

    Pardoes begint heel mooi op gewicht te komen maar ik heb geen idee wat het hem gedaan heeft (al zal het vele en goed hooi wel de belangrijkste factor zijn), omdat ik echt de hele trukendoos opengetrokken heb. En zo te zien doe jij dat ook. Dus gewoon over een paar weken weer een foto neerzetten en dan is er waarschijnlijk geen rib meer te zien.

  7. #22
    Forumlid Mirthe's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2006
    Locatie
    Hazerwoude-Rijndijk
    Berichten
    53

    Re: Eiwitten

    Mijn ervaring tot nu toe met magere paarden is dat het beste gewoon dagelijks zoveel weidegang als mogelijk en onbeperkt ruwvoer van goede kwaliteit. De muesli die je erbij voert als aanvulling maakt dan in principe niet uit, ook het eiwitgehalte niet, tenzij je je paard sneller op gewicht wilt krijgen.
    Maismeel met een flinke scheut Zonnebloemolie wil ook nog wel eens goed werken! Ook met Luzerne schijn je je paard beter op gewicht te kunnen krijgen. Dit is ook rijk aan eiwitten en eiwitten die voor het paard goed te verteren zijn.
    Katie
    Learn the secrets to succes with horses

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •