Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: Monty Roberts, Mijn trainingsmethode in woord en beeld

  1. #1

    Monty Roberts, Mijn trainingsmethode in woord en beeld

    Wie kent dit boek? en is t "de moeite waard"?



    http://www.paardentips.com/kk_500104.html

  2. #2
    Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Culemborg
    Berichten
    1.987

    Re: Monty Roberts, Mijn trainingsmethode in woord en beeld

    Ik heb het eens ingeken en er staan interessante dingen in, maar toen ik het plaatje van de bokstopper zag wist ik dat ik dit boek niet zonodig hoef.

  3. #3

    Re: Monty Roberts, Mijn trainingsmethode in woord en beeld

    bokstopper ??? verklaar u nader

  4. #4
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Monty Roberts, Mijn trainingsmethode in woord en beeld

    wil je niet weten (had zelfde ervaring als shetfan overigens, behalve dat ik vooraf al wist dat ik het boek toch niet ging kopen)
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  5. #5
    Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Culemborg
    Berichten
    1.987

    Re: Monty Roberts, Mijn trainingsmethode in woord en beeld

    Bokstopper is een touwtje dat over het tandvlees van het paard loopt en verbonden is (via het zadel) aan zijn achterkant. Ik weet niet precies hoe en wat, maar het komt er dus op neer dat het paard het in zijn mond voelt als 'ie bokt.

  6. #6

    Re: Monty Roberts, Mijn trainingsmethode in woord en beeld

    hmm lekker dan, nee dat word ook geen boek voor mij ...

  7. #7
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Monty Roberts, Mijn trainingsmethode in woord en beeld

    Ik vond het eigenlijk wel een goed boek. Niet dat ik het met alles eens ben wat Monty doet, maar het gaf me eindelijk wel een goede indruk van zijn werk en veel dingen vind ik ook wél goed...
    Na het lezen van zijn eerdere boek (weet effe niet de titel, maar ik bedoel die autobiografie) was ik al heel lang nieuwsgierig naar wat hij nou precies nog meer deed, behalve een join up. En het boek heeft die vraag vrij goed beantwoord.

  8. #8

    Re: Monty Roberts, Mijn trainingsmethode in woord en beeld

    marja, wat is jouw conclusie over zijn trainingsmethode?

  9. #9

    Re: Monty Roberts, Mijn trainingsmethode in woord en beeld

    dat eerste boek van hem heb ik ook gelezen.. vandaar dat ik wilde weten of dit iets is

    Leuk dat er toch ook mensen positief over denken...

    Kon je er ook echt wat van leren?

  10. #10
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Monty Roberts, Mijn trainingsmethode in woord en beeld

    Euhmmmmm of ik er echt wat van kon leren... Ik niet echt, maar dat hangt denk ik ook erg van je eigen NH-ervaring af en of je zelf al manieren hebt gevonden om met bepaalde problemen om te gaan. Toen ik het boek las, was ik al een paar jaar Parelli-student en had ik ook diverse andere NH-methoden bestudeerd, dus ik had zelf al zo mijn ideeën en werkwijze. Als je mij nu bv. het boek van Parelli geeft, leer ik daar ook niet zoveel meer van, terwijl het wel een goed boek is...

  11. #11
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Monty Roberts, Mijn trainingsmethode in woord en beeld

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Ik vond het eigenlijk wel een goed boek. Niet dat ik het met alles eens ben wat Monty doet, maar het gaf me eindelijk wel een goede indruk van zijn werk en veel dingen vind ik ook wél goed...
    Na het lezen van zijn eerdere boek (weet effe niet de titel, maar ik bedoel die autobiografie) was ik al heel lang nieuwsgierig naar wat hij nou precies nog meer deed, behalve een join up. En het boek heeft die vraag vrij goed beantwoord.
    Ik heb het boek ook en ben het met Marja eens. Uit elke boek (zelfs soms normal boeken) valt iets te leren. Je moet soms voorbij de dingen waar je niet mee eens bent lezen.

    En die bokstopper, tja eerlijk toen ik onze Rengel een jaar had en ze al bokkend met men dochter door de piste stoof en de zachte aanpak ook niet hielp heb ik dat eerlijk gezegd ook overwogen. Voor alle duidelijkheid ik heb het niet gedaan! Ik wil alleen maar zeggen als je wanhopig bent overweeg je soms dingen. Ik ben er ook zeker van det de bokstopper misschien wel mensenlevens gered heeft. Misschien wel een paardenleven! Ik ben er sceptisch over maar ik blijf realistisch.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

  12. #12

    Re: Monty Roberts, Mijn trainingsmethode in woord en beeld

    Het eerste deel van het boek is zeker heel leerzaam! Dat gaat over paardenlichaamstaal. Tsja de bokstopper... ik vond ook de manier van trailerladen niet echt handig die daarin beschreven wordt.

    De bokstopper is een beetje de 'heteaardappelmethode' van boeren in NL voor bijtende paarden (duw 1x een hete aardappel in zijn mond en hij bijt nooit meer)
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

  13. #13
    Forumlid Mirthe's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2006
    Locatie
    Hazerwoude-Rijndijk
    Berichten
    53

    Re: Monty Roberts, Mijn trainingsmethode in woord en beeld

    Hmm, goed topic. Zit namelijk ook te overwegen het boek aan te schaffen, maar dat van die bokstopper bevalt me al niet..
    Katie
    Learn the secrets to succes with horses

  14. #14
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Monty Roberts, Mijn trainingsmethode in woord en beeld

    nog maar eens in elk boek zit altijd wel iets wat niet bevalt daarom is een boek niet slecht!
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •