Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 23 van de 23

Topic: hinniken...

Re: hinniken...

succes & veel plezier
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Fenna heeft dit in het begin ook erg gedaan hoor, toen ze jong was erger.
    Maar elke keer als ze verhuisd was hinnikte ze de eerste paar keer als we het terrein afgingen, na de laatste verhuizing heb ik haar de eerste tijd dan ook meer met rust gelaten want nu wist ik hoe en wat.
    Komt wel goed hoor met Jinthe, maar jij bent nieuw, de kudde is nieuw en de omgeving is nieuw. Daar is ze nu een beetje aan gewend, maar als je haar dan voor ze 'uirgewend' is al meeneemt naar nog meer nieuwe dingen...

De eennalaatste verhuizing van Fenna heb iik hier niet zoveel rekening mee gehouden, ik vond dat ze onderweg gewoon moest wennen. Nu weet ik dat dat vanzelf komt en laat ik haar langer in de buurt van de kudde.
    Misschien is er iemand die wolgende week een keer met een shetje mee wil wandelen, dan hoeft ze niet gelijk alleen weg. Dat heb ik het eerste half jaar (toen Fen 2 was) ook gedaan, alleen met anderen mee wandelen.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forumlid Mirthe's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2006

Mijn paard hinnikt ook altijd heel erg. Niet zozeer met van huis lopen, maar als ik aan kom fietsen en haar roep, dan hinnikt ze altijd uit volle borst en komt ze naar het hek toe en mag ik niet voorbij lopen zonder der even uitgebreid geknuffelt te hebben . Daarna moet ik altijd even doorfietsen en als ik dan de hoek om ben hinnikt ze heel hard, dan moet ik nog het halster pakken en dan hinnikt ze, afhankelijk van hoe snel ik het doe, ook. Als ik dan aankom lopen en der weer roep hinnikt ze altijd zachtjes. Heel lief eigenlijk

Ook als ze een trailer van het erf ziet rijden doet ze dat. Dit doet ze sinds ze een week of 6 van huis is geweest ivm met keuring en inrijden. Toch is ze zelf op de trailer erg kalm.

Mijn vorige pony hinnikte ook altijd als ik met der wandelde, maar naarmate we het meer en met regelmaat deden verminderde dit, misschien een beetje verlatingsangst geweest destijds..
    Katie
    Learn the secrets to succes with horses

Ik ben het eens met jess..
    :+: Ester, ik hou van jou! :+:

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Sterre hinnikte in het begin als we gingen wandelen ook veel en hard en toen ben ik ook in kleinere stappen gaan opbouwen. Later deed ze dat nog wel eens als ze andere paarden zag. Tegenwoordig is dat helemaal weg en hebben we er ook geen last meer van gehad toen we in mei dit jaar naar een andere stal verhuisden.

Nu hinnikt ze eigenlijk alleen nog als ik op stal aankom, maar dat is een rustige groet hinnik en die ik hoor ik graag.

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Met jinthe gaat het ook al een heel stuk beter! Ze hinnekt onderweg nog wel eens en vooral als er een ander paard in beeld is, maar lange na niet meer zo veel als de eerste paar keer dat we gingen wandelen. Ze vertrouwt me nu ook meer... dat zie ik bij de friendly game bijvoorbeeld wel terug ook.
    The darkest hour is befor it get light!!!

Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Mooi zo, dus een goede vooruitgang.
    Heb je toch geen oordopjes nodig.

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jess
    Mooi zo, dus een goede vooruitgang.
    Heb je toch geen oordopjes nodig.
    The darkest hour is befor it get light!!!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten