Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: Waarom heeft iedereen moeite met de yo yo game?

  1. #1
    Actief Forumlid Beitsche's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Donkerbroek
    Berichten
    128

    Waarom heeft iedereen moeite met de yo yo game?

    Ik ben wel benieuwd waarom zo veel mensen problemen hebben met de yo yo. In het begin lukte het bij mij ook niet en dan moet je heel hard zijn voor je gevoel. Terwijl de rest van de games meestal wel goed gaan.

    Waarom lukt de yo yo dan niet zonder een harde fase 4?

    Ik vroeg me dit gewoon af en ben benieuwd of jullie misschien weten waarom dit zo is.

    Gr. Yvonne

  2. #2
    Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    348

    Re: Waarom heeft iedereen moeite met de yo yo game?

    Hmm, dat is juist een oefening die mijn pony al vrij snel doorhad en al vrij snel bij fase 1 was weg te yo yo en.
    Hij heeft meer moeite met het zijwaartse spelletje. Meneer kan dan nog wel eens op zijn achterbenen gaan staan
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

  3. #3
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Waarom heeft iedereen moeite met de yo yo game?

    bij mij lukte deze game ook het beste, na de eerste dag oefenen reageerde hij al op fase 1 heel goed. ook de sideways is bij hem moeilijker te snappen. de rest van de oefeningen die moeizaam gingen dat lag voornamelijk aan mij. ik deed dingen verkeer, en dan begreep hij niet wat ik bedoelde.

  4. #4
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Waarom heeft iedereen moeite met de yo yo game?

    Misschien komen problemen hier eerder voor wanneer niet genoeg aandacht besteed wordt aan de principle games?
    Yoyo is niets meer dan driving waarbij jij stil blijft staan en dus op iets grotere afstand komt te staan.

    Ik heb er ook nooit echt problemen mee gehad, met het begin van de yoyo. Wel met het versnellen (he maaike ) maar dat lag meer aan de definitie van wanneer ik mn paard kon vragen om te versnellen en die definitie constant houden. (nu is het zo: als ik op hem toeloop en de buik van het touw komt op de grond, dan is hij te traag, dat is tenminste clear voor hem)
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  5. #5
    Actief Forumlid K-trien's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Schoten (Antwerpen, B)
    Berichten
    333

    Re: Waarom heeft iedereen moeite met de yo yo game?

    Bij mij viel de yo-yo-game ook best mee. Ik heb de eerste paar keren wel fase 4 nodig gehad, en toen vond ik het ook wel een beetje erg... Die twislock sloeg van links naar rechts tegen haar kaken ... maar gelukkig was fase 4 maar heel even nodig.

  6. #6
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Waarom heeft iedereen moeite met de yo yo game?

    Bij achteruit gaan moet een paard een grote stap inleveren op zijn dominantie, ik denk dat het daaraan ligt, dat hij vanaf dat moment echt onderdaniger moet gaan worden.

  7. #7
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Waarom heeft iedereen moeite met de yo yo game?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Bij achteruit gaan moet een paard een grote stap inleveren op zijn dominantie, ik denk dat het daaraan ligt, dat hij vanaf dat moment echt onderdaniger moet gaan worden.
    En dat is dus de reden dat eerst porcupine en driving goed moeten gaan, voor je aan de yoyo game begint. Dan is dat dominantie probleem ook voor een groot deel overwonnen.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  8. #8
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: Waarom heeft iedereen moeite met de yo yo game?

    Bij mij ging de yoyo-game dus niet zo goed. Ondanks dat driving en porcupine wel goed gingen, zoniet perfect. Ik denk dus dat het meer wat is wat Fellor zegt, maar dan begrijp ik niet waarom ze driving achterwaarts met twee handen wel zo goed deed. Misschien omdat dat met twee handen is, heeft ze minder kans om opzij te ontsnappen. Vaak deed ze bij yoyo ook haar hoofd omhoog, tot een fase vier. Misschien ligt het ook wel een beetje aan mij dat het niet zo goed lukte. Ik was soms wel wat te veeleisend en wou wel wat meer dan één stapje. Ik denk dat dat een beetje het probleem is van de video met een paard dat alles al kan: je ziet een ideaalbeeld voor je en wil dat ook zo snel mogelijk bereiken. Moest ik het nu aan een nieuw paard moeten aanleren zou ik het toch ook wel wat langzamer doen.

    Maar om dit alles hierboven goed te maken: nu gaat de yoyo al vrij goed, nog steeds niet perfect, maar we oefenen er veel op.

    xxx julie

  9. #9
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Baarn
    Berichten
    311

    Re: Waarom heeft iedereen moeite met de yo yo game?

    Hoi Julie,

    Al die dingen komen mij bekend voor . Ten eerste, mijn yoyo was ook vreselijk slecht. Toen vroeg ik me af, maar waarom dan? Bleek mijn fase 4 gewoon niet effectief te zijn. Als je tijdens de yoyo een lui paard hebt die nauwelijks gereageert op veel druk, dan heb je de fase 4 nog niet gevonden!! Het is geen motivatie voor het paard om achterwaarts te gaan. Dus moet je die motivatie zoeken ! Hij negeert je in feite gewoon en dat getuigt van een hoop disrespect... . Dus moet jij laten zien, ik heb hier te touwtjes in handen en zodra je dat doet..., gaat alles automatisch beter .

    Ik doe de yoyo niet zoals Parelli met dat vingertje omdat ik dan altijd moeilijk zit te doen met dat touw, hij glijdt niet echt makkelijk door je vingers en dan verander je je houding waardoor de boodschap alleen maar onduidelijker wordt. Ik heb het touw in mn rechterhandpalm liggen op ±navelhoogte en schud het touw zon beetje uit mn hand naarmate hij naar achteren loopt. Ik vind het praktischer maar iedereen heeft zo zn eigen manier.
    Daarnaast moet je dus de effectieve fase 4 zoeken. Wat ik deed als hij niet op dat harde gezwiep reageerde ( en hij reageerde echt NIET, hij werd alleen maar opstandiger ) dan liep ik met de CS richting zijn borst, zoals je ook doet bij driving game. Die deed hij nl wel goed omdat de fase 4 daar was aanraken op de borst. Dat was dus DE effectieve fase 4! Hij liep vliegensvlug achteruit. Meteen stoppen!!! en belonen. Sindsdien reageert hij suuuuuuuuuperlicht op yoyo en door L2 ook veel sneller. Ik hoef me maar actief op te stellen en mn hand te bewegen en hij gaat in een kaarsrechte lijn vliegensvlug achteruit. En als ik dan ontspan en met mn handen gebaar, kom maar weer komt hij blij naar me toe en likken etc. . Dus er is geen sprake van angst, maar van respect .

    Conclusie: Bij elk probleem dat je tegenkomt, zoek de fase 4 en dan red je het meestal wel .
    Succes!

    Groetjes Sophie
    Sorry voor het lange verhaal, maar ik heb een soort afwijking waardoor ik geen korte adviezen kan geven ofzo.. .

  10. #10
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: Waarom heeft iedereen moeite met de yo yo game?

    hey Sofie,

    leuk dat jij zo'n effectieve weg gevonden hebt voor die yoyo. Bij mij is het echter niet echt die fase 4 die niet werkte, maar meer ikzelf die haar direct al een hele lijn achteruit wou. Nu reageert ze wel al vrij goed op fase 1, maar het is nog steeds vaak maar 1 stapje of zo. Maar het hangt er van af, de ene keer doet ze het perfect en de andere keer... tjah iets minder hé .

    xxx julie

  11. #11
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Baarn
    Berichten
    311

    Re: Waarom heeft iedereen moeite met de yo yo game?

    Hoi Julie,

    Ik gaf Adonis pas rust wanneer hij 3 stappen achterelkaar op fase 1 had gelopen. In L2 vroeg ik 3 stappen op snelheid en fase 1. Als het paard het concept eenmaal begrijpt en maar 1 stapje verzet bij fase 1 is dit disrespect. Dus als je zeker weet dat je paard het begrijpt moet je gewoon doorgaan naar fase 4 als hij weer stopt na 1 stap. Gaat hij vervolgens weer naar achteren, -> terug naar fase 1 etc. Totdat hij 3 stappen netjes op fase 1 naar achteren zet

    Groetjes Sophie

  12. #12
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: Waarom heeft iedereen moeite met de yo yo game?

    Hey Sophie,

    dankjewel voor je uitleg, ik zal het ook eens zo proberen. Maar deze namiddag heb ik er nog eens goed op gelet en nu deed ze het echt wel goed, ik stond er zelf verbaasd van, ze ging heel goed bij gewoon mijn vingertje achteruit, en niet gewoon één stapje, maar meer stapjes. Na een viertal stapjes stopte ze, dan relaxte ik ook even en daarna dan nog wat fase 1 totdat ze aan het eind van de lijn was en dan terug, en het ging best goed. Ben ik ff fier op mijn Shiva'tje

    xxx julie

  13. #13
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Baarn
    Berichten
    311

    Re: Waarom heeft iedereen moeite met de yo yo game?

    Haha, wees ook maar trots op jezelf!

    Groetjes Sophie

  14. #14
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: Waarom heeft iedereen moeite met de yo yo game?

    Hihi ja, dankje !

    xxx julie

  15. #15
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Waarom heeft iedereen moeite met de yo yo game?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Bij achteruit gaan moet een paard een grote stap inleveren op zijn dominantie, ik denk dat het daaraan ligt, dat hij vanaf dat moment echt onderdaniger moet gaan worden.
    En dat is dus de reden dat eerst porcupine en driving goed moeten gaan, voor je aan de yoyo game begint. Dan is dat dominantie probleem ook voor een groot deel overwonnen.
    Maar goed, het si wel de meest logische reden dat dat minder zou gaan.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •