Ja, dat kan.Oorspronkelijk Geplaatst door gemmvm
Maar hoe ver steekt hij dan uit?
Ja, dat kan.Oorspronkelijk Geplaatst door gemmvm
Maar hoe ver steekt hij dan uit?
Ik heb het niet opgemeten, maar zo uit mijn hoofd denk ik wel een halve tot hele cm.
Ik stond echt versteld vandaag, vorige keren was die niet zo groot en stak die niet zoveel uit, toen viel hij niet op vergeleken met de hoef, zag er gewoon netjes uit, maar nu viel me echt op dat die uitstak.
de schuilstal is ook grotendeels bedekt met stro, er is dus maar een klein stuk verhard, daarnaast het modderige weiland, geen mogelijkheid dat zijn straal kan slijten.
Nu ik me bedenk laatste weken slecht weer geweest en ook nei veel wandelingen gemaakt en op fietspaden gewandeld.
DUs bijsnijden maar, fijn om t ehoren dat het daar waarschijnlijk aan ligt.
nu maar een plakje afsnijden.
Werk aan jezelf, wees je ware zelf, laat het paard en ik je helpen
www.p-aard.nl
Dat steekt wel erg ver uit!Oorspronkelijk Geplaatst door gemmvm
Naast gevoeligheid, creeer je ook dat de straal uit elkaar wordt geduwd en de straalgroeve gevuld is. De mechanismes werken dan minder goed.
Hoi.Oorspronkelijk Geplaatst door issiem
Ik snij wel in de straal.
Die wilt nog wel eens gaan liggen (op zij uitgroeien).
Daarnaast, is een straal die de grond raakt een signaal voor het lichaam om minder hoef(hoorn) te laten groeien.
Maar zoals nu in de winter, dat de straal ook een anti glijmechanisme is, haal ik vrijwel niets weg.
In princippe snij ik niet in de zool.
Maar de zijranden (de kwartieren), je kan er een uur op gaan staan raspen.
Maar de hoogste rand snij ik weg, voordat ik rasp.
Net als de steunen, die moeten ook niet te ver doorgroeien en plat verder gaan, die snij ik ook bij.
Ik ben ook een aanhanger van de witte lijn methode.
Geen Strasser-aanhanger.
Ik heb de reacties van de anderen nog niet gelezen, want ik moet zo weg.
Maar zal hetzeker nog doen.
Groetjes,
Joke.
Ja, ik snij Auk zijn straal wel af en toe bij, als het boven de hoefwand uitsteekt.
In de zool snijden durf ik zelf nog niet, daarvoor wil ik eerst op praktijkdag bij mijn bekapster. (Auk wordt overigens gestrasserd)
There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.
Bladwijzers