Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: The sideways game

  1. #1

    The sideways game

    Ik heb nu alle games gedaan behalve de sideways omdat er mensen zeggen dat bayard te oud is en dat het niet goed is voor de spieren.
    Zou ik nu de sideways wel doen of niet?




    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxjes





    Julie en Bayard............................
    ---you can't change the world, but you can change yourself---

  2. #2
    Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006
    Locatie
    Bredene(B)
    Berichten
    4.012

    Re: The sideways game

    Bayard is 30 jaar oud é? Ik denk dat je het best eens kan proberen. Je moet kijken hoe Bayard zich voelt als opa. Is hij erg rustig of denkt hij dat hij 15 jaar is? Hoe zi het met zijn gezondheidstoestand?
    Je kan het toch eens proberen,denk ik. Hij gaat niet doodvallen als je hem even zijwaarts laat lopen? Probeer eens 1 keertje een sideway-game en zie wat hij doet.

  3. #3

    Re: The sideways game

    Zijwaarts is een voorwaartse beweging. Het is niet zo oke voor een paardenlijf om met het lijf recht zijwaarts te gaan.

    Dus als je de sideways doet, geef je paard dan de ruimte om zijn achterhand een stukje later te laten komen dan zijn voorhand.

    Groetjes
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  4. #4
    Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    834

    Re: The sideways game

    Inderdaad..

    ik vraag nooit sideways aan mn paard zoals parelli dat zou willen zien. Ik laat hem altijd in een voorwaarts-zijwaartse beweging lopen, wat voor hem een veel natuurljikere beweging is.

    Wanneer je dat onthoudt, dus meer hem laat wijken (wjiken zoals dat in de dressuur bedoeld wordt) kun je best sideways vragen aan je paard.

    Groetjes, lacuna

  5. #5
    Actief Forumlid aylakim's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Damme (B)
    Berichten
    409

    Re: The sideways game

    Ik zou het gewoon proberen. 1stap opzij van de voorhand, 1 van de achterhand, enz. Je ziet an wel wat je paardje aankan. Probeer het zeker aan de 2 kanten want zelfs mijn merrie van 6 is stijver naar 1 kant
    Als je weet hoe je paard gebogen is, is de bolle kant het gemakkelijkst om te starten
    In de manege staat ook een oude dame (34) op pensioen en zij laat nog zijwaartse gangen in galop zien als ze zich happy voelt. Ze heeft geen voorgeschiednis van dressuurpaard hoor, ze heeft altijd als manegepaard gewerkt.
    keep it fun!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •