Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: L2 lange fase 1 dan snel 2,3,4

  1. #1
    Actief Forumlid mandy's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    den bosch
    Berichten
    561

    L2 lange fase 1 dan snel 2,3,4

    natuurlijk al met de boekjes aan de slag geweest en dan kom je het bovenstaande fenomeen tegen om je paard lichter te krijgen.
    Pat zegt alleen niet hoe lang dan een lange fase 1 is en wat dan snel achter elkaar fase 2,3,4 is.
    Ik dacht voor fase 1 een seconde of 6. Maar wat dan voor de rest. In L1 duurde alles 3 seconde, maar wat nu dan? Als we dan toch met L2 gaan beginnen dan graag ook meteen goed
    ride like the wind

  2. #2
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: L2 lange fase 1 dan snel 2,3,4

    Hmm, ik kan daar niet echt een 'tijdsduur' aan vast knopen.

    Voor een lange fase 1 kun je iets tussen 3 en 6 seconden aanhouden (in het begin natuurlijk langer dan naarmate je verder vordert) en 2,3,4 ongeveer 1 seconde per fase.

    Wat heel belangrijk is, wat ik leerde in de L2 cursus, is dat je echt beloond op het MOMENT dat je paard een 'try' laat zien. Probeer ook in je hoofd vast te stellen wat je wil zien VOORDAT je met de oefening begint. Dus welke reactie wil je zien bij je paard. En beloon ieder stapje in de juiste richting (elke versnelling dus )
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #3
    Actief Forumlid mandy's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    den bosch
    Berichten
    561

    Re: L2 lange fase 1 dan snel 2,3,4

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Hmm, ik kan daar niet echt een 'tijdsduur' aan vast knopen.

    Voor een lange fase 1 kun je iets tussen 3 en 6 seconden aanhouden (in het begin natuurlijk langer dan naarmate je verder vordert) en 2,3,4 ongeveer 1 seconde per fase.
    Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken. Fase 1 dan op 6 seconden, want je een "nieuw" concept gaan aanleren. Ik wil haar echt de kans gunnen om een beslissing te nemen. Heb het vandaag al geprobeerd en dan ook voor de fases 2,3 en 4 1seconde.
    Wat ik nu wat lastig vind is dat ik ga tellen. In L1 had in wel het gevoel van wat 3 seconde was. Nu is het maar 1 seconde. Snel denken en doen.

    Wat heel belangrijk is, wat ik leerde in de L2 cursus, is dat je echt beloond op het MOMENT dat je paard een 'try' laat zien. Probeer ook in je hoofd vast te stellen wat je wil zien VOORDAT je met de oefening begint. Dus welke reactie wil je zien bij je paard. En beloon ieder stapje in de juiste richting (elke versnelling dus )
    Bedankt voor de opmerking. Bij de principel games is dit nog makkelijk, omdat je al weet wat je wil zien. Hoe verder ik kom met lezen, hoe duidelijker het wordt dat alles verfijnd gaat worden. Lateral flexion gaat ook weer net anders dan dat je in L1 hebt geleerd.
    ride like the wind

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •