Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 19 van de 19

Topic: diarree

  1. #16
    Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    bennekom
    Berichten
    544

    Re: diarree

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door haidi
    een bloedonderzoek zegt niets....
    Natuurlijk zegt een bloedonderzoek wel iets! Ik ben het met je eens dat er situaties zijn waarin de wijze van diagnose stellen van de reguliere geneeskunde niet of maar traag tot resultaten leidt, maar het is niet zo dat alternatieve geneeskunde dus altijd beter is! In de ideale situatie werken ze juist samen, omdat het geheel dan pas echt meer is dan de som der delen. Ik begrijp best dat je op basis van je eigen ervaring enig wantrouwen hebt gekregen jegens de reguliere DA's met wie je te maken hebt gehad, maar ga nu alsjeblieft niet alles over een kam scheren.

    Verder sluit ik me bij Inge aan, een paard met chronische diarree voelt zich echt niet zo prettig als hij zich zou kunnen voelen (zelfs al merk je er niet veel aan, paarden leren erg snel leven met ongemakken). Diarree is niet normaal dus laat uitzoeken waar het door komt. Als bloedonderzoek (in de praktijk makkelijk uit te voeren en niet erg duur) geen duidelijkheid blijkt te kunnen geven kun je ook nog een alternatieve arts laten komen die het hele paard uitmeet, inclusief het voer dat hij krijgt.

  2. #17

    Re: diarree

    mijn shet wordt niet dun alleen zijn ontlasting. Hij likt niet veel aan zijn zoutsteen. En hij krijgt het hele jaar door kuil. Hij is ook altijd aan de dunne maar in de winter wordt het erger.

  3. #18
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: diarree

    Loopt hij in de zomer wel op de wei en krijgt hij dan minder kuil?

    Heb je al eens geprobeerd hem hooi te geven i.p.v. kuil? Er zijn nl. paarden die niet goed tegen kuilvoer kunnen. De mijne krijgt er ook diarree van...

  4. #19
    jiske
    Guest

    Re: diarree

    Ja ik zou ook gewoon van kuil overstappen naar hooi.

    Grote kans dat dat het probleem is...

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •