Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Paarden persoonlijkheden: Klaus Ferdinand Hempfling

  1. #1
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Paarden persoonlijkheden: Klaus Ferdinand Hempfling

    Ik vandaag naar de boekenbeurs. Had mezelf voorgenomen geen paardenboek te kopen. Lag daar zo een mooi boek met prachtige foto's van paarden. Tja van Hempfling, toch maar gekocht dus.

    Ik ben nu de eerste hoofdstukken aan het lezen, hij belooft de lezer om alle paarden te kunnen doorgronden met dit boek, zoals hij dat kan...
    Ik hoop echt dat het hem lukt, zijn vorige boek was voor mij een teleurstelling na het lezen, ik kon er zo weinig mee.

    Wel valt me op dat op de nieuwe foto's hij er veel ouder uitziet, zijn baard vind ik niet echt gelukt.
    "Dromen komen uit..."

  2. #2
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    36
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Paarden persoonlijkheden: Klaus Ferdinand Hempfling

    Bereid je voor, als je niet veel uit het eerste boek hebt kunnen halen, word dit ook een domper

    Ik heb hem ook in de kast staan, wat ik wel erg leuk vind van zijn boeken/video en hopelijk ook DVD (die ik voor sinterklaas krijg ) dat je het nooit in een keer doorkrijgt. Elke keer als ik het lees/zie zie ik andere dingen, dingen die hij niet uitlegd maar waar ik wel ontzettend veel van leer. Voor mij nog steds erg waardevol dus, ook al haal ik er concreet geen oefeningen uit.de principes en hoofdlijnen zijn (IMO) veeeeeeel uitgebreider dan je op het eerste gezicht zou zeggen... Als hij je tegenvalt zou ik zeggen, wacht een half jaartje, ga gewoon verder en lees het dan nog eens Ik geloof dat ik 1x in het halfjaar een aantal Hempflingweken heb

  3. #3
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Re: Paarden persoonlijkheden: Klaus Ferdinand Hempfling

    Awel daar kan ik mij iets bij voorstellen!!!

    Het eerste boek heb ik gelezen in mijn pré-NH jaren, tja wat ik er uit haalde was eigenlijk niets.
    Toen een shet gekocht, tja hoe moet je die leiden, heb ik dat is eens nergens gelezen en ja hoor het boek terug genomen, en leiden ging veel beter.

    Een paar eye-openers gelezen bij paarden persoonlijkheden oa: duif en de pasgeborene, die komen zeker van pas.

    Heb hem nog niet volledig gelezen, maar het is heavy stuff.

    Tja zal hem binnen een half jaar nog eens boven halen.
    "Dromen komen uit..."

  4. #4
    Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    348

    Re: Paarden persoonlijkheden: Klaus Ferdinand Hempfling

    Ik heb alle boeken van Klaus en kon er in eerste instantie ook eigenlijk weinig mee. De stof drong eigenlijk moeilijk door. Wel hielp het mij met bepaalde nieuwe inzichten.

    Maar nu ik de boeken na een paar jaar verder weer eens uit de kast heb getoverd kan ik er wel veel meer mee. Ik was er denk eerst nog niet aan toe om de stof daadwerkelijk te begrijpen en er iets mee te kunnen.
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

  5. #5
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    36
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Paarden persoonlijkheden: Klaus Ferdinand Hempfling

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door spinner
    Ik heb alle boeken van Klaus en kon er in eerste instantie ook eigenlijk weinig mee. De stof drong eigenlijk moeilijk door. Wel hielp het mij met bepaalde nieuwe inzichten.

    Maar nu ik de boeken na een paar jaar verder weer eens uit de kast heb getoverd kan ik er wel veel meer mee. Ik was er denk eerst nog niet aan toe om de stof daadwerkelijk te begrijpen en er iets mee te kunnen.
    Mooi Spinner!

    Ik heb ook erg sterk het idee dat datgene waar je nog niet aan toe bent, wat je niet bezighoud, je niet ziet, niet hoort en zeker niet uit een boek zult halen terwijl het er wel instaat.

    Ik vind Hempfling daar een supervoorbeeld van, zoveel wijshied als die man heeft, maar in het begin lees je er overheen, zegt het je niks en past het helemaal niet in je beeld. Vind je 't gek dat je er niks uit haalt, je begrijpt het gewoon niet, ziet de bodem niet en voelt niet aan wat hij precies bedoelt, en dat terwijl het er volgensmij wel allemaal instaat, en hij dus niet liegt als hij zegt dat hij je haarfijn zijn methode uit zal leggen. Hij doet het wel, maar je (en ik ) ziet het in eerste instantie niet. naarmate je je verder ontwikkeld ga je hem begrijpen, aanvoelen. Pas dan heb je succes....

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •