Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: impulsion in draf?

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

impulsion in draf?

ik vroeg me af of iemand nog een idee heeft voor impulsion in draf??
    Alle impulsion games gaan goed en de galop is echt geweldig geworden, alleen voor de draf zijn er niet echt veel oefeningen. Ze blijft een beetje wegspurten in draf, iemand nog een idee voor een goede oefening?
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

ideetje?

Mijn paard is ook erg voorwaarts in draf en het enige wat helpt is de ruimte waarin hij loopt klein maken. Dus of een kleine volte aandraven en die een tijdje volhouden en dan steeds een beetje vergroten totdat het allemaal rutig gaat. En bij het aandraven beginnen op een kleine cirkel....dan kunnen ze niet zo hard.
    Een stukje doorzitten of langzaam gaan lichtrijden wil ook nog wel eens helpen.

Een andere oefening die ik ook wel eens heb gezien is follow the rail en dan elke keer als je paard sneller wil een heel klein rondje rijden......Eigenlijk zo klein dat het veel werk is voor je paard. Dan weer aandraven en dit net zo lang herhalen totdat hij niet meer snel wil....
    Als je dit steeds herhaalt zal het misschien ook helpen....
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Heb je passengeren in draf al (veel, vaak en lang!) gedaan?

May the horse be with you!

gaat ze van passengeren veel vaak en lang niet juist versnellen?

Niet als je het lang genoeg doet, totdat je paard zoiets heeft van: ik weet eigenlijk niets meer, zullen we stoppen? Dan heel relaxed gapen, en zo vragen paard te stoppen. Vaak is de lol van het hard draven er dan wel af. Maar zolang moet je echt doorgaan.
    Hoe gaan je follow the rail (niet te grote arena) en je cloverleaf in draf?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49
    Hmm, maar bijna alle impulsion games kun je toch ook eerst in draf doen?
    Of heb je dat ook al gedaan?
    Anders misschien toch een hele impulsion program bulls-eye of cloverleaf in draf?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1
    Het gaat al een stuk beter (of ging, ze is nu kreupel ), maar het is vooral bij het aandraven. Als ik heel lang passenger wordt ze rustig, als ik een clover leaf doe of bullseye ook, maar zodra je weer echt rechtuit gaat, gaat ze gelijk harder. Zodra je dan weer draait gaat ze weer langzamer. Misschien heeft het er ook mee te maken dat ze minder goed stuurt in draf dan in galop. In galop betekent been afwenden, in draf betekent het heel vaak nog harder.
    Het gaat ook best goed hoor, maar ik zou zo graag dat laatste stukje echte impulsion hebben, dan gaat het zonder zadel ook wat makkelijker.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Misschien doe je net iets te veel met aandraven voor jouw paard? Zou kunnen....

Succes!
    Mafhaf

Bladwijzers

Forum Rechten