Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 45 van de 45

Topic: springen bij de squeez game

  1. #31

    Re: springen bij de squeez game

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    dat heb ik ook al geprobeerd, eerst tussen mij en de hindernis door en de opening verkleinen zodat hij op een gegeven moment alleen nog over de sprong kan om te sueezen, maar dan staat hij plots weer in zen achteruit...
    en kijkt hij dan zo recht in je ogen vol angst of gaat ie gewoon op zen dooie gemakje naar achter met de uitdrukking van "sorry meid ik doe nou veel voor je maar de regel was men poten niet hoger dan 10cm boven de grond!"

    ik zou zeggen angst... -> friendly ga gewoon met hem naar die balk ofzo toe en doe daar wat friendly zodat hij die balk miss wat gaat onderzoek zoals met het opzadelen uiteindelijk het gebeurt
    en
    disrespect -> ofwel geen rust behalve aan de balk oftewel je andere games miss beter proberen (maar je zei al dat die zeer goed waren dus dan weedik het niet)

    maar als hij bij je is, is hij dan opgewekt maar niet angstig of is hij zo té rustig en lijkt hij bijna verveeld?

    of miss eerst wat meer angstaanjagende dingen proberen te doen

    ik weet het allemaal niet meer hoor anders moet je maar eddy een belletje geven want uiteindelijk is het wel belangrijk als ie het op degrond niet doet en je komt tijdens een bosritje iets tegen....

    succes nog in ieder geval
    The moment at which we aren't creating the opportunity to make mistakes, we're making one ourselves...

  2. #32
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: springen bij de squeez game

    Ik denk dat je paard gewoon net iets té gevoelig is voor je cs om de achterhand te drijven. Hij zou toch wel moeten weten dat gewoon wijzen niet een teken is van al meteen disengagen. Je hebt volgens mij als het ware té goed geoefend . Nu ja, ik ben nog niet zo ver, ik dacht wel te weten dat het in L2 de bedoeling is van een snappy paardje te hebben, maar het paard moet toch nog weten dat het ook bij bijvoorbeeld porcupine niet meteen moet weglopen als je nog maar lichtjes aan hem komt.
    Moest ik jou zijn ik zou gewoon proberen om het wat af te bouwen die sensibiliteit en bijvoorbeeld wijzen met de cs naar zijn achterhand en blijven wijzen totdat hij stilstaat, en dan meteen stick laten zakken. Dan weet hij dat dat stilstaan goed is, maar bij driven van de achterhand moet ie wel disengagen. Nu weet ik wel niet wat de anderen ervan zeggen hé, 't is maar hoe ik erover denk hé.

    En van dat probleem met die sprong: heb je al geprobeerd om je paard achter je te leiden en dan zo over de sprong te gaan in stap. Dus eerst jij, dan weet het paard dat het veilig is, en dan gaat ie er misschien makkelijker over...

    xxx julie

  3. #33
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: springen bij de squeez game

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    dat disengagen doet hij niet op de hoefslag, alleen bij de circling als ik een draf vraag. ook dan send ik hem weer op de circel en start gewoon opnieuw.
    In welke zone drijf je hem als je hem op de cirkel wilt sturen?
    Begin je met het optillen van je leidhand? En zwiep je dan met de cs + ss achter je, dan op 90 graden van je paard, dan vlak achter je paard?
    Als je op de achterhand van je paard richt, dan is het logisch dat hij disengaged. Maar ik weet niet of je dat doet hoor. Vertel eens hoe je dat precies doet? [/quote]

    de circling game gaat goed, ben hem wat snappier aan het maken met l2 circling game. mss is het al wat verder uit je geheugen omdat je al een pak verder bent dan ik, maar het is dan de bedoeling dat als je paard niet reageert op een felle send dat je met de cs drijft aan de andere kant van de circel. je staat dan in een T welliswaar, paard aan de ene kant van de circel, cs drijft aan de andere kant, als hij daar nog niet op reageert steeds dichter bij zone 5 drijven... weet je het weer. met deze oefening disengaged hij, ik doe dit met een lange lijn, (ff zelfgebouwde lange leadrope) dus niet met de korte leadrope, plaats heeft ie dus genoeg denk ik. alsof hij gewoon niet wil draven, hij wordt dan ook best boos als ik blijf oefenen tot reageert, al stapt hij gewoon wat sneller, dan stop ik metteen en geef rust.
    en ondertussen denk ik dat je best wel eens gelijk zou kunnen hebben en dat ik er eerst voor moet zorgen dat hij met me wil meedraven -- > respectkwestie om het probleem met het springen te kunnen verhelpen.

    iig, de raad die je hierboven geeft ga ik zeker eens uitproberen want ik laat hem idd steeds 'winnen'. tja, zo blijft ie met men voeten rammelen natuurlijk...

  4. #34

    Re: springen bij de squeez game

    oh zo! Lodash disengaged dan ook weleens en kijkt me dan aan zo van: ja wat wil je nou mens? Ik blijf dan drijven, kijken waar ik wil dat hij heengaat, blijf de "goede" kant met mijn lichaam open houden, en verder zoekt hij het maar uit hahaha. Dan gaat het uiteindelijk wel goed. Na een paar keer snappen ze het wel hoor.

    May the horse be with you!

  5. #35
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: springen bij de squeez game

    bedankt voor de raad limbokip, ik denk dat het eerder disrespect is, hij is er niet voor 100% gerust op, maar dat kan ook zijn met het gedacht dat hij mss wel eens zou moeten springen, echt angst is het niet.
    @ donderwolkje: ik heb hem inderdaad al voorgegaan en hebt het al voorgedaan, maar als hij achter mij komt blijft hij resoluut aan de balk staan en vertikt het om nog een stap verder te zetten, over de balk dan hè, alle andere kanten wil ie best doen... :-~

  6. #36
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: springen bij de squeez game

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    de circling game gaat goed, ben hem wat snappier aan het maken met l2 circling game. mss is het al wat verder uit je geheugen omdat je al een pak verder bent dan ik, maar het is dan de bedoeling dat als je paard niet reageert op een felle send dat je met de cs drijft aan de andere kant van de circel. je staat dan in een T welliswaar, paard aan de ene kant van de circel, cs drijft aan de andere kant, als hij daar nog niet op reageert steeds dichter bij zone 5 drijven... weet je het weer. met deze oefening disengaged hij, ik doe dit met een lange lijn,
    Hmm, die is dus niet de manier die bedoeld is om je paard snappy te maken, maar de methode om je paard naar een hogere gang te laten gaan als hij al op de cirkel is. Maar misschien bedoel jij 'sneller' ipv 'snappier'.

    Als je een snappy send wil, doe je een lange, (en actieve!) fase 1 (lead) en dan snel 2-3-4 en raak je de plek op de grond waar zijn voorvoeten staan. En als hij daar nog is, dan krijgt hij de string tegen zich aan. Long-range werkt dit niet gelijk hoor, dan hebben ze je zo door, dat je je promise niet waar kunt maken

    iig, de raad die je hierboven geeft ga ik zeker eens uitproberen want ik laat hem idd steeds 'winnen'. tja, zo blijft ie met men voeten rammelen natuurlijk...
    hihi, geweldig, die belgische uitdrukkingen
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  7. #37
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: springen bij de squeez game

    ja, ik bedoel idd sneller eveline, k'haal het nogal eens door elkaar met snappy hoewel dit iets heel anders is eigenlijk.
    maar met deze oef. ben ik hem dus aan het leren om te draven op de circel en als dat goed gaat kan ik hem mss ooit wel eens in draf laten vertrekken, wie weet?

    ik had even niet door dat ik een uitdrukking van bij ons gbruikte, maar je snapt em best hè, en we hebbe er zo nog een hoop hoor:

    das hie een dikke hoos!!! (dat werkt hier niet of het is een kl***situatie)
    wadden kalkoenen zen da... (meisjes die zich gedragen als, nou ja, prostituees hè)
    ok , sorry voor het woordgebruik, k'zal er maar mee stoppen

  8. #38
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: springen bij de squeez game

    Ik schreef:
    "In welke zone drijf je hem als je hem op de cirkel wilt sturen?
    Begin je met het optillen van je leidhand? En zwiep je dan met de cs + ss achter je, dan op 90 graden van je paard, dan vlak achter je paard?"

    En hier haalde ik dus effe 2 dingen door elkaar. Als je je paard wilt senden vanuit stilstand, dan geef je met je hand waarin je het touw houdt de richting aan, je "opent" je lichaam en indien nodig zwiep je met de cs + ss op de plek van zijn voorvoeten, zoals Eveline ook al schreef. Wat ik hierboven omschrijf is inderdaad de manier om je paard te versnellen als hij al op de cirkel loopt.


    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    mss is het al wat verder uit je geheugen omdat je al een pak verder bent dan ik, maar het is dan de bedoeling dat als je paard niet reageert op een felle send dat je met de cs drijft aan de andere kant van de circel. je staat dan in een T welliswaar, paard aan de ene kant van de circel, cs drijft aan de andere kant, als hij daar nog niet op reageert steeds dichter bij zone 5 drijven... weet je het weer. met deze oefening disengaged hij, ik doe dit met een lange lijn, (ff zelfgebouwde lange leadrope)
    Oké, dus je paard stapt op de cirkel, jij wilt dat hij draaft, en dat geef je aan zoals je dat hierboven omschrijft, en dan disengaged hij. De slimmerik.
    Dit heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt, hmmmm.
    Op welk moment (bij welke fase) disengaged hij? Als je met de cs vlak achter hem zwiept, of al eerder? Weet je wel zeker dat je niet met je cs (of je ogen!) op zijn achterhand mikt?

    Kun je hem vanuit stilstand in draf laten vertrekken? Dus niet als hij al op de cirkel loopt, maar gelijk in draf laten vertrekken? (Ik heb zo'n vermoeden van niet....)

  9. #39
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: springen bij de squeez game

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja

    Oké, dus je paard stapt op de cirkel, jij wilt dat hij draaft, en dat geef je aan zoals je dat hierboven omschrijft, en dan disengaged hij. De slimmerik.
    Dit heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt, hmmmm.
    Op welk moment (bij welke fase) disengaged hij? Als je met de cs vlak achter hem zwiept, of al eerder? Weet je wel zeker dat je niet met je cs (of je ogen!) op zijn achterhand mikt?

    Kun je hem vanuit stilstand in draf laten vertrekken? Dus niet als hij al op de cirkel loopt, maar gelijk in draf laten vertrekken? (Ik heb zo'n vermoeden van niet....)
    de circelvraag: hij disengaged eigenlijk al bij fase 2, als ik 90 graden van hem drijf, (fase 1 is een life-up bij mij zodat hij het ziet aankomen) dus als ik aan de hele andere kant van de circel drijf. ja, hij is idd een slimmerik, hij weet precies hoe hij er onderuit moet komen... ten koste van mijn savvy dus. ik ben er zeer zeker van dat ik niet naar zen achterhand kijk omdat we in het begin zo'n problemen hebben gehad met mijn lichaamstaal let ik daar nu extra op. ik kijk waar hij heen moet, open mijn lichaam zodat hij ruimte heeft...

    en ik kan hem inderdaad ook niet zo in draf laten vertrekken, daarom heb ik de papa-mamatechiniek geprobeerd.

  10. #40
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: springen bij de squeez game

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    de circelvraag: hij disengaged eigenlijk al bij fase 2, als ik 90 graden van hem drijf, (fase 1 is een life-up bij mij zodat hij het ziet aankomen) dus als ik aan de hele andere kant van de circel drijf.
    Fase 1 is niet alleen life up, het is ook wijzen met je leidhand en kijken in de richting waarin je paard moet lopen. Fase 2 is dan drijven op 180 graden, dat is aan de hele andere kant. Je begint bij 180 (dat is dus achter jouw rug, als je paard recht voor je is) en dan ga je naar 90. 90 Graden is een kwart van de cirkel.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    ja, hij is idd een slimmerik, hij weet precies hoe hij er onderuit moet komen... ten koste van mijn savvy dus. ik ben er zeer zeker van dat ik niet naar zen achterhand kijk omdat we in het begin zo'n problemen hebben gehad met mijn lichaamstaal let ik daar nu extra op. ik kijk waar hij heen moet, open mijn lichaam zodat hij ruimte heeft...
    Zie het positief: dit gaat niet ten koste van je savvy, dit is een geweldige kans om je savvy uit te breiden!
    Maar goed in elk geval dat je niet op zijn achterhand mikt, dat is dan dus niet het probleem.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    en ik kan hem inderdaad ook niet zo in draf laten vertrekken, daarom heb ik de papa-mamatechiniek geprobeerd.
    Oké dat dacht ik al, je paard ziet dus nog niet in waarom hij zou doen wat jij vraagt.
    Dan zou ik toch eerst die mama-papa techniek nog verder gaan doen tot hij dat wél doet. Dat lijkt mij namelijk de makkelijkste manier om hem aan het draven te krijgen, omdat hij (als je het op de hoefslag doet) niet zoveel uitwijkmogelijkheden heeft en als hij bv. achterwaarts gaat, jij makkelijker met hem mee kan lopen om in de juiste positie te blijven.
    Ik denk dat dit echt een kwestie is van gewoon blijven volhouden in de juiste positie!
    Succes! Laat nog maar eens horen hoe het gaat.

  11. #41
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: springen bij de squeez game

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Ik denk dat dit echt een kwestie is van gewoon blijven volhouden in de juiste positie!
    Succes! Laat nog maar eens horen hoe het gaat.
    morgen word een oefennamiddag (moet eerste examen gaan afleggen, kunstgeschiedenis, babaaaaa) en dan naar arramis, ik laat jullie weten hoe het is gegaan!
    bedankt voor de hulp allemaal.

  12. #42

    Re: springen bij de squeez game



    hihi, geweldig, die belgische uitdrukkingen
    ja dan zijn we toch voor iet goe. Ik moet wel zeggen dat als ik zo een tijdje Nederlands Nederlands lees dat ik dat zelf gewoonook begin te schrijven enzo... (sorry voor de off-topic )

    ik denk dat dit nu wel het meest bediscussieerde grondoefeningetje is
    jeuuuuuuuuuuuj
    The moment at which we aren't creating the opportunity to make mistakes, we're making one ourselves...

  13. #43
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: springen bij de squeez game

    jaaaaa, vandaag ging supper, echt supper goed!
    meelopen in draf dankzij marja haar goede tips lukte zeer goed. even later zelfs zonder CS, squeezen deed hij nu uit zichzelf bijna in draf als ik een goede send gaf en de circling lukte ook in draf, hier had ik ook geen CS nodig, alleen ff life up was voldoende.
    t'was dus voor mij een prachtdag.
    daarna nog heel even gereden, en hij heeft door dat met life down, en een zucht hij moet stoppen, dus dat lukt ookal op fase 1, eens goed zuchten en plof, hij staat stil.
    squeezen met een sprong is voor volgende keer, ik wou niet te veel in één keer doen.
    ffieuuw, das ook weer gelukt!
    badankt allemaal voor het meedenken.

  14. #44
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: springen bij de squeez game

    Heee goed zo Skey! Super!
    Nog 1 tip voor het rijden op life down: let erop dat je geen geluid maakt bij het zuchten! Mag niet van Eddy. Want dan train je je paard feitelijk op stem (geluid) en dan weet je nog niet of hij wel op je lichaamstaal reageert. Bij mij bleek dat in het begin dus inderdaad zo te zijn (merkte ik dus tijdens cursus van Eddy): Atli reageerde alleen als ik uitademde met geluid; maakte ik geen geluid, dan liep hij gewoon door. Nu niet meer. Het werkt zelfs als ik naast hem fiets en ik hem van draf naar stap wil hebben! Echt leuk! Maar goed, ik dwaal af.

  15. #45
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: springen bij de squeez game

    oei, ja, dat moet ik dan wel corrigeren want ik zucht dus inderdaad hoorbaar. daar ga ik volgende keer zeker op letten
    bedankt vor je tip

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •