Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 45

Topic: springen bij de squeez game

  1. #1
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    springen bij de squeez game

    deze game lukt heel goed, ud swou ik hem wat verder uitbreiden, balkje op de grond, dat lukt ook, maar eenmaal het balkje een beetje hoger ligt. slechts 15 cm of zo lukt het langs geen kanten. ik kan hem maar niet laten begrijpen dat hij zen voeten moet opheffen zodat hij het ding niet meer raakt. heb het al wat hoger gelegd zodat het goed zichtbaar was dat het niet meer plat op de grond lag. elke keer weer loopt hij ertegen met zen onderbenen en schrik zich dan te pletter dat dat ding hem aanraakt. zen zelfvertrouwen raakt hier best van in de war dus heb ik niet te lang doorgedaan en met de gewone squeez die wel goed ging ge eindigd.
    vaste sprongen heb ik nergens in de buurt om die te oefenen dus datis ook geen optie.
    zou het kunnen dat men knollie gewoon NIET kan springen? hij wilt echt proberen doet bijna geen moeite om er naast te lopen... gek toch?

  2. #2
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: springen bij de squeez game

    De mijne kon eerst ook niet springen hoor dus wat dat betreft kan het nog wel goed komen.

    Probeer de balk stevig vast te leggen, zodat hij niet weg kan rollen en achter tegen zijn benen aan kan komen. Misschien tussen prikpaaltjes, als je die hebt. Of tussen 2 zware bakstenen aan beide uiteinden.

    Probeer eerst nog wat vaker in stap en draf over een laag balkje te gaan en misschien eerst hem achter je aan laten lopen over een hogere balk? En dan zelf heel overdreven je benen optillen Soms helpt dat ook.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #3
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: springen bij de squeez game

    Tamara had hier ook ontzettend veel moeite mee, maar kan nu ook super springen hoor (zelfs over zo'n houten bankje als we gaan wandelen buiten)

    Ik heb ook van alles geprobeerd maar een vaste hindernis is inderdaad nog het beste. Of wat Eveline zegt, zorgen dat die balk goed stevig ligt. Wat ook kan helpen is de eerste paar keren gewoon mee springen (dus jij en je paard samen over de sprong) en vandaar uit werken naar het 'nu eens kijken of je alleen kan springen'. Heb je geen baal hooi of stro of een pak zaagsel in de buurt? Zijn ook heel handig om je paard te leren springen, werkte bij Tamara heel goed...
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  4. #4
    Actief Forumlid mandy's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    den bosch
    Berichten
    561

    Re: springen bij de squeez game

    Zowel taffy en beauty gooide toen der tijd de balk er af. Want ja waarom moeite doen als je er overheen kan stappen. Omdat ik toen even geen vaste hindernis had, ben ik voor ze uit gaan rennen en dan sprongen ze wel. Toen ze begrepen dat het de bedoeling was om eroverheen te springen kon ik dit ook terug gaan brengen naar de squeez.
    Het beste is een vaste hindernis, omdat het paard dan al snel merkt dat het beter is om zijn benen op te tillen, want anders struikelt hij.
    Al gaat dit niet helemaal op als ik naar de allereerste demo kijk van afgelopen dinsdag. Sjo stapte over een baalhooi i.p.v erover te springen en nou dat ding was nou niet bepaald smal ofzo
    ride like the wind

  5. #5
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: springen bij de squeez game

    oef, ben ik weer gerustgesteld dat het bij jullie ook zo ging. ik ga dan maar eens aan de slag gaan met een hindernis in elkaar toveren die goed vaststaat. van die hele grote grijze baksten hebben ik nog wel ergens staan. zwaar werkje
    voor hem uitlopen heb ik al geprobeerd en ook heel overdreven voordoen wat er van hem verwacht wordt maar dat vind hiij toch maar niets, komt een beetje achterna gestrompeld, loopt tegen het balkje en dan gaat hij maar achteruit. oei, dat ding bijt!

  6. #6
    Actief Forumlid K-trien's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Schoten (Antwerpen, B)
    Berichten
    333

    Re: springen bij de squeez game

    iedereen komt inderdaad net dezelfde problemen tegen! Ik heb er nog niet zo lang geleden ook raad over gevraagd, bij mij gebeurde net hetzelfde! Ik weet niet meer juist in welk topic dit staat... maar de meeste antwoorden zijn al gegeven. En ook: blijven squeezen, tot hij springt, en dan veel comfort geven! En eerst wat oefenen op squeezen in draf, zodat hij al wat meer voorwaarts staat. En dan kan je ook nog proberen te starten met circling game en dan overgaan naar squeeze als je in de buurt van de sprong komt. De frank zal wel vallen...

  7. #7
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: springen bij de squeez game

    Ja ook ik had hier veel problemen mee, het is overigens nog steeds niet helemaal goed. Maar een paar dagen geleden ben ik ook begonnen met zelf voorop te lopen en er dan inderdaad zelf over te springen. Vaak ging ze er dan nog naast, maar dan blijf ik erover gaan, dus telkens na de sprong terugkeren en er weer over, totdat ze erover gaat en dan stilstaan en aaien, aaien en nog eens aaien (en ook wat gras eten ). Ik vind het toch ook wel stimulerend als ik lees dat ik toch ook niet de enige ben die hiermee problemen heeft.

    xxx julie

  8. #8
    Actief Forumlid Tozalin's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Voorthuizen
    Berichten
    496

    Re: springen bij de squeez game

    Tosca kon de eerste paar keer (ze had nog nooit gesprongen) echt niet springen, ze banjerde overal dwars doorheen, maar na een paar keer, ging het opeens super, ik zat erop en dacht: we kunnen voor de lol wel eens kijken hoe hoog ze kan, ik had een sprongetje neer gezet van zo'n 40cm, en ze sprong er super hoog overheen, ook gewoon aan het touw, dat ik er langs loop en zij er overheen gaat heel goed, ik denk dat ze het toch een keertje door moeten hebben!!

  9. #9
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: springen bij de squeez game

    ja, eenmaal de frank valt... (of het kwartje natuurlijk )
    ik ben nu nog een oplossing aan het zoeken voor een vaste hindernis maar eenmaal ik die heb gaan we weer verder oefenen.

  10. #10
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: springen bij de squeez game

    misschien handig om te melden (ik wist dat namelijk zelf nooit) is dat je je paard bij de squeezgame maar 1 keer naar de hindernis mag sturen. Hierbij mag je tot fase4 gaan, maar als je paard dan toch stil blijft staan geef je hem rust bij de hindernis, dan haal je hem weer terug , geen comfort bij jou, maar meteen weer naar de hindernis. net zo lang tot je paard besluit te springen.

  11. #11
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: springen bij de squeez game

    ja dat wist ik. soms zondig ik hier toch wel eens bij. de fases gebruik ik ongeveer net hetzelfde als bij de circling game. of gebruik jij ze nog anders?

  12. #12
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: springen bij de squeez game

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    misschien handig om te melden (ik wist dat namelijk zelf nooit) is dat je je paard bij de squeezgame maar 1 keer naar de hindernis mag sturen. Hierbij mag je tot fase4 gaan, maar als je paard dan toch stil blijft staan geef je hem rust bij de hindernis, dan haal je hem weer terug , geen comfort bij jou, maar meteen weer naar de hindernis. net zo lang tot je paard besluit te springen.
    Hoi Sandra,
    Ik heb geleerd dat als het paard stil blijft staan voor de hindernis, ik hem alleen comfort geef als hij wel probeert om eroverheen te gaan. Daarbij mag hij dus wel stilstaan, maar hij moet wel bv. de hindernis bekijken, proberen zijn hoofd erover te steken, een hoef optillen. Als hij gewoon stil blijft staan en zijn gedachten ergens anders bij heeft, dan laat ik hem achterwaarts gaan. Ik haal hem dus niet helemaal terug naar de uitgangspositie. En van daaruit send ik weer opnieuw.

  13. #13
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: springen bij de squeez game

    op de L1/2 cursus vertelde eddy dat ik hem rust moest geven bij de hindernis. of hij er nu over ging of niet. Wel minder lang dan als hij zou springen uiteraard. dan weer helemaal terughalen naar de uitgangspositie om hem meteen weer weg de sturen naar de hindernis.

  14. #14

    Re: springen bij de squeez game

    Ach Marja, jiu bent zo gevorderd, jij mag dat niet meer met Atli hahaha, Atli moet harder werken voor zijn hooi

    May the horse be with you!

  15. #15
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: springen bij de squeez game

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Ach Marja, jiu bent zo gevorderd, jij mag dat niet meer met Atli hahaha, Atli moet harder werken voor zijn hooi
    Ja, hard werken zal-ie, hihihih!

    Maar zonder gekheid: het klopt toch wat ik zei? Als het paard probeert over de hindernis te denken, dan geef je hem rust. Zodra je ziet dat zijn aandacht verslapt en hij dus niet meer over de hindernis nadenkt, dan stuur je hem terug en vraag je het opnieuw.
    Dit is ook te zien op de vernieuwde level 1 dvd en daar legt Linda het ook zo uit.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •