Hoi allemaal,
Voorheen was mijn zit redelijk, ik werkte aan een betere, goed op je bovenbenen rijden, rechtop etc. Ging altijd prima. Toen kocht ik de Barefoot en dat was écht even wennen. Maar nu na een half jaar ben ik tot de conclusie gekomen dat ik nog steeds niet ben gewend . Ik wist van te voren dat het een risico was aangezien het zadel nauwelijks steun biedt en ik een nogal slechte rug heb. Maar het ging een tijdje goed. Nu gaat het vreselijk! Ik kan niet meer lichtrijden, ik kan mn zit niet vinden. Ik zit te wiebelen, constant het zadel te verschuiven, wat voor Doon ook erg irritant is, de beugels zitten slecht, bij het ene gaatje is de beugel net te lang, bij het andere gaatje weer te kort. Kortom, ik kan niet meer op dat zadel rijden. Ik weet niet of dat aan mij ligt, misschien is mn rug achteruit gegaan. Doon loopt in principe hetzelfde als voorheen. Kent iemand anders dit probleem met de Barefoot? Iedereen spreekt altijd lovende woorden over het zadel maar eigenlijk vind ik het helemaal niet fijn. Met mn vorige zadel reed ik écht lekker, maar die had een boom . En was echt slecht voor Doon zijn rug. Dus die leg ik er absoluut niet meer op. Maar het komt er dus eigenlijk op neer dat ik belabberd rij vanaf het moment dat de Barefoot erop lag. Of dit nu aangeeft dat ik een slechte zit heb..., weet ik niet. Zonder zadel rijden gaat prima. Hoe hard de draf of galop ook is, ik zit altijd heerlijk. Maar met dit zadel kan ik mn evenwicht niet vinden. Dat is toch vreemd? Ik word er behoorlijk gefrusteerd van, gelukkig heb ik geleerd het niet op Doon af te reageren maar ik vind rijden écht niet meer leuk terwijl ik het met mn vorige zadel heerlijk vond!
Heeft iemand misschien tips oid?
Alvast bedankt!
Groetjes Sophie
Bladwijzers