Pagina 5 van de 10 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 75 van de 138

Topic: Stoelzit ernstig of niet?

  1. #61
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: Stoelzit ernstig of niet?

    Hoe gaan we dat aanpakken??? Ik zal vanavond het boek er toch maar weer eens bijpakken!!!

  2. #62
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Stoelzit ernstig of niet?

    Oh, dat klinkt wel leuk! Ik wil ook wel meedoen met het virtuele pilates clubje
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #63
    Forumlid angela88's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Goch, Duitsland
    Berichten
    36

    Re: Stoelzit ernstig of niet?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Pilates wordt ook aangeraden door marijke de jong.. (of was het nou Anne Muller? ) Ik heb het boek thuis liggen.. maar om één of andere reden komt het er niet van... dat wordt een online pilatesclubje
    door allebei
    Kijk op <!-- w -->http://www.nieuwboer.info/paarden<!-- w --> voor foto's !!
    Witte en Orlanda zijn geweldig!!!
    Ik verzorg de hoeven van mijn paarden zelf!

  4. #64
    Forumlid angela88's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Goch, Duitsland
    Berichten
    36

    Re: Stoelzit ernstig of niet?

    Heb ook een pilates boek thuis liggen, komt er ook maar niet van... moet ik misschien toch maar eens gaan beginnen, wordt ik meteen lid van de online pilates club
    Kijk op <!-- w -->http://www.nieuwboer.info/paarden<!-- w --> voor foto's !!
    Witte en Orlanda zijn geweldig!!!
    Ik verzorg de hoeven van mijn paarden zelf!

  5. #65

    Re: Stoelzit ernstig of niet?

    allooooo, ik heb net een bosrit op Enya gemaakt, zonder zadel en kom tot de volgende conclusie:
    ik zit NIET op mijn kont, ik zit op mijn zitbeenknobbels. Ik heb het wel geprobeerd om op mijn pockets te gaan zitten zoals Linda dat graag ziet, maar het zit voor geen meter. Ik raak onmiddelijk mijn balans kwijt.

    Mijn benen hangen voor zover mogelijk zonder zadel recht naar beneden. Ik zie precies eenveel van mijn tenen als wanneer ik mét zadel rijdt. En mijn benen fungeren als het zwaard van een boot. Die houden mij in balans. Ze liggen wel aangesloten, maar niet aangeknepen, want dan raakt mijn bovenlichaam uit balans omdat mijn benen niet meer kunnen "navigeren".

    Ik heb nog wat foto´s teruggezocht en zie dat ik toch iets anders te paard zit als Jess


    Echter... ik denk bijna zeker te weten dat ik mét zadel ook zo zit, of in ieder geval graag WIL zitten. Daarom voelde ik mij niet zo thuis in de London. Mijn zit werd door het zadel veranderd en dat vond ik niet prettig. Nou daar moet ik dus wel aandacht aan gaan besteden.

  6. #66

    Re: Stoelzit ernstig of niet?

    Pilates is toch hetzelfde als callenetics he? Dat heb jaren gedaan en de rekoefeningen doe ik nog dagelijks. Ik vind het heerlijk!

  7. #67
    Forumlid Saul's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Balen-Olmen (B)
    Berichten
    81

    Re: Stoelzit ernstig of niet?

    je zit inderdaad behoorlijk in een rechte lijn ja!
    ik vraag mij af: hoe zit het dan met de stelling van 'als je met je zitbeenknobbels recht naar beneden zit, duwt dat te veel in de paardenrug' -zeker als je barefoot of boomloos rijdt?

  8. #68

    Re: Stoelzit ernstig of niet?

    Het beeld op de foto wordt enigzins vervormd door het jasje wat je aan hebt - ik kan daardoor niet zien hoe je rug loopt - het lijkt een klein beetje of de rug hol is. Maar zoals gezegd, dan kan door het jasje komen. Want.. als dat niet het geval is en je rug loopt mooi recht zoals op de plaatjes die ik vanavond zal scannen, dan zit dat eigenlijk al heel goed!
    Wat je beschrijft over je benen, is prima. Zo hoort het.
    Dit is dus zeker geen stoelzit!!

    Pilatus is het concentreren van energie: hele kleine bewegingen maken véél meer impact op de spieren dan het hijg-steun-kreun van andere methodes. Eigenlijk hetzelfde als 'slow motion' voor paarden - het is voor een paard veel lastiger om een been op te tillen in een langzame beweging.

    Overigens: in die BIT van December 2006 staan een aantal specifieke oefeningen die heel goed zijn voor ruiters.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  9. #69

    Re: Stoelzit ernstig of niet?

    Nee holle rug heb ik zeker niet. Eerder krom.
    Deze foto is duidelijker.


    Die is in de galop. Daar gebruik ik wel iets meer bovenbeen.
    O en pilates = callenetics. Zo heette het voor iemand anders er een nieuw commercieel stickertje opplakte Ik heb er twee boeken van en ben er heeeeeeel veel cm. mee kwijtgeraakt. Vond het altijd zo leuk om te doen omdat je er niet moe van werd, en heel specifiek spiergroepen aanpakt.

  10. #70

    Re: Stoelzit ernstig of niet?

    Jess schreef:
    Trea, had ze haar bovenbenen open en los? Want zo rij ik nl ook. Mijn onderbenen hangen zowiezo altijd los.
    En ik blijf niet achter in haar beweging. Ik gebruik alleen mn bovenbenen met aansporen ed. Die knijp ik dan heel ietsje aan.
    Maar dat betekend dat ik dus wel echt op mn kont zit, en toch in balans.

    Vind dit wel heel lastig hoor.
    Ze gaf me een demonstratie waarbij mijn ogen zowat uit mijn kassen rolden. Ze ging iets achterover zitten en begon haar benen omhoog en opzij te gooien om te laten zien dat ze gewoon kon blijven zitten terwijl Amy doordraafde. Ze zat dus alleen op haar kont. Verder was alles omhoog

    Dat was overigens alleen voor de demonstratie he Daarna ging ze weer goed zitten, maar ik heb er echt niet op gelet hoe die benen hingen hoor. Ik had wel wat anders om naar te kijken hihi (naar mijn prachtige paard, die zo fier onder haar draafde. Dat zie ik normaal nooit, omdat niemand anders haar rijd dan ik)
    Ha, ja dat weet ik nog, je zag er schattig uit met je ogen uit je kassen.

    Wat me opviel toen jij Amy reed om te laten zien hoe moeilijk het was om in draf te blijven zitten, was dat jij je paard gebruikt om in balans te blijven. Door je er als t ware aan vast te houden. Dat is bij Poca niet mogelijk want die accepteert dat simpelweg niet.

    Mijn streven is geen beenspieren te gebruiken wanneer ik rijd zonder zadel. Eigenlijk doe ik dat ook het liefste als ik wel een zadel gebruik maar dat vind ik lastiger. Vandaar dat je me op de wim filmpjes ook zonder stijgbeugels ziet rijden.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  11. #71

    Re: Stoelzit ernstig of niet?

    Ja Roos, ik weet ook nog hoe ik toen reed. Iedere keer als ik mijn benen aankneep ging Amy op de noodrem
    Ik heb van jouw demo en uitleg én het feit dat ik vanaf augustus bijna alleen maar zadelloos heb gereden op Amy zoveel bijgeleerd!

    Je zou voor de gein nogeens moeten komen kijken.

  12. #72

    Re: Stoelzit ernstig of niet?

    Je zou voor de gein nogeens moeten komen kijken
    Dat doe ik, neem ik Poca mee, oke?

    Nu weer ontopic .
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  13. #73
    Forumlid angela88's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Goch, Duitsland
    Berichten
    36

    Re: Stoelzit ernstig of niet?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Saul
    je zit inderdaad behoorlijk in een rechte lijn ja!
    ik vraag mij af: hoe zit het dan met de stelling van 'als je met je zitbeenknobbels recht naar beneden zit, duwt dat te veel in de paardenrug' -zeker als je barefoot of boomloos rijdt?
    Als je zelf echt een botje (heeel dun dus) bent, dan is een boomloos zadel, een barebackpad of zonder iets niet zo lekker voor het paard. Anders gaan zitten (op je broekzakken) is dat ook geen oplossing omdat je je paard dan gaat tegenwerken, waar ie ook last van heeft. Een extra dikke pad/lamsvel is wel een oplossing. Je moet de rug van je paard dan zeker extra beschermen.
    Kijk op <!-- w -->http://www.nieuwboer.info/paarden<!-- w --> voor foto's !!
    Witte en Orlanda zijn geweldig!!!
    Ik verzorg de hoeven van mijn paarden zelf!

  14. #74

    Re: Stoelzit ernstig of niet?

    Hier is-tie dan, de plaatjes van de juiste zit:



    Van links naar rechts:

    zgn vork-zit - bekken naar achteren uitstekend, holle rug, been naar achteren

    midden: de juiste zit: bekken recht, rug recht, benen mooi recht naar beneden

    bekken naar voren gekanteld, kromme rug, benen naar voren

    Jammer dat photobucket de foto erg verkleind heeft.. weet niet hoe ik dat groter kan maken..
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  15. #75
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Stoelzit ernstig of niet?

    Leuk onderwerp.

    Morgen pak ik mijn CR boeken erbij en zal ook commentaar geven

Pagina 5 van de 10 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •