Pagina 14 van de 26 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste
Resultaten 196 tot 210 van de 383

Topic: Sunny is op een auto geklapt :'(; het herstel vd wond

  1. #196

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Het paard van iemand op stal had eens een enorme beenwond. Ze zijn er toen niet met water aan gegaan (het bloedt vanzelf wel schoon) en hebben ook nergens mee gesmeerd. Ze hebben wel elke dag met een schoon, droog washandje de boel schoongeveegd en (tot bloedens toe) weer open gewreven. Resultaat was dat het heel snel genas en er geen (!) littekens ontstonden. Ik vind dit zelf een beetje eng klinken (ik zou zelf wonden ook automatisch gaan schoonspoelen met water en er eventueel iets op smeren), maar die persoon zweert er dus bij dat je van wonden af moet blijven met water of andere dingen, daar worden de wondranden alleen maar week van, waardoor het langzamer er minder netjes geneest. Voor degenen onder ons met een sterke maag en stalen zenuwen is dit misschien iets om in het achterhoofd te houden (brrrr...).
    hmmm.... how interesting....

  2. #197
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Ik heb goede ervaringen met Calendula BALSEM (op vaseline basis!!) ..Ontsmettend, huid versoepelend EN littekenvoorkomend! Zelfde 'werking' als Jossies tip dus!
    Ik ben ook tevreden over Calendula en je kunt Calendula ook inwendig geven. Niet de balsem uiteraard maar wel pilletjes of druppels ofzo. Dat kan het lichaam van binnenuit helpen de wond te genezen.

    Wel een opluchting hoor dat de DA in principe niet ontevreden was Isla!
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  3. #198
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    59
    Berichten
    6.570

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Hier nog een Callendula freak, altijd tube's en lotion van in huis. Voor mens en dier. Heb er zelfs Amon zijn mok mee weg gekregen. Heb het gebruikt voor mijn eigen operatiewonden, en ook voor een wond wat enorm diep was bij mezelf en van binnenuit dicht moest groeien. Moest elke dag die wond volspuiten met Callendula. Heb nog nooit zo'n goede wondgenezing gehad als toen.
    I love mother Nature
    Sukses met behandelen Isla, en nog maar niet aan de DA rekening denken, die is weer voor latere zorg.
    www.crystal-carving.com

  4. #199
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Timbers
    Ik ben ook tevreden over Calendula en je kunt Calendula ook inwendig geven. Niet de balsem uiteraard maar wel pilletjes of druppels ofzo. Dat kan het lichaam van binnenuit helpen de wond te genezen.

    Wel een opluchting hoor dat de DA in principe niet ontevreden was Isla!
    dat laatste lijkt me al heel nuttig om op korte termijn mee te beginnen!

  5. #200
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Timbers
    Ik ben ook tevreden over Calendula en je kunt Calendula ook inwendig geven. Niet de balsem uiteraard maar wel pilletjes of druppels ofzo. Dat kan het lichaam van binnenuit helpen de wond te genezen.

    Wel een opluchting hoor dat de DA in principe niet ontevreden was Isla!
    dat laatste lijkt me al heel nuttig om op korte termijn mee te beginnen!
    lastig.. om te kiezen (voor het inwendige op dit moment). Ben een voorstander om 1 product te gebruiken (voor in en uitwendig). Ik ga maar eens snuffelen bij de paardendrogist.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

  6. #201
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Deze wond zal lang (paar maanden) open blijven en zalfjes onttrekken op termijn juist water uit de cellen en drogen de wond teveel in. Bij kleine wondjes niet echt een probleem, maar dit is andere koek. Je zou hier immers het niet op één van de huidlagen smeren, maar op vetweefsel. Mijn tip heb je al, maar wat je ook eventueel gaat gebruiken; doe het in overleg met de DA.
    Hoe gaat het met Sunny?

  7. #202
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Deze wond zal lang (paar maanden) open blijven en zalfjes onttrekken op termijn juist water uit de cellen en drogen de wond teveel in. Bij kleine wondjes niet echt een probleem, maar dit is andere koek. Je zou hier immers het niet op één van de huidlagen smeren, maar op vetweefsel. Mijn tip heb je al, maar wat je ook eventueel gaat gebruiken; doe het in overleg met de DA.
    Hoe gaat het met Sunny?
    De wond zou, over een dag of 8, lichtroze moeten worden, wat betekent dat er een beschermlaagje (vetweefsel?) op komt. Ze voorspelde ook dat het nog 2 maanden duurt voordat het echt helemaal dichtgegroeid is.

    We hebben het nog niet over hulpmiddelen voor het herstel van de wond gehad. Maar je tip ga ik zeker met ze overleggen lila! Ben benieuwd wat ze er over zeggen. Donderdag komt ze weer, en zal ik het gelijk voorleggen.

    En Sunny... sja.. die heeft nu ontdekt dat ze erbij kan, tenminste nu heb ik het gezien. Dat is niet zo fraai, maar er is weinig wat ik er aan kan doen, helaas. Voor honden hebben ze van de "mooie" kappen, maar dat is met een paard wel anders.

    Had vannacht al beelden dat ze het helemaal opengetrokken had, gelukkig viel het vanochtend mee, maar het kan nog wel gebeuren natuurlijk. Als het donderdag nog vast zit, worden de hechtingen eruit gehaald en zal het niet meer opengaan.. Daar hopen we dan maar op.

    En verder, als ik haar 's-ochtends een wasbeurt heb gegeven en ze afgedroogd wordt , eet ze liever met het hooinetje mee van Diesel als haar prive net. Ze gaat moeiteloos weer haar schone stalletje in, dus al met al mogen we niet klagen.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

  8. #203

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Voor paarden heb je ook anti-bijt kappen:

    http://divoza.com/shop/a.visit/456c0eeb ... a8c0640736:

    Zoekterm: Halsrek

    Halsrek (art.no.: 60970)
    Ideaal voor paarden die dekens kapot bijten of bandages van hun benen proberen te verwijderen op stal.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  9. #204
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    ach germ..nou dat ziet er ook niet fijn uit...dan zou ik liever zelf zo'n kap dragen ipv een bamboerek in je nek..maar ja als het werkt en het is nodig..tja..

  10. #205
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's




    Wist niet dat dit bestond, bedankt voor de tip Marianne. Ga er gelijk werk van maken.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

  11. #206
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Ik heb zeer goede ervaring met de wondspray van de Silverlinde. Gewoon opsprayen op en rond de wonde. Heel goed ontsmettend en tegelijkertijd bevorderlijk voor nieuwe huid en haar.

    Om Sunny van haar wond te laten blijven kan je misschien zo'n lycra borstbeschermer aandoen? als bescherming voor paarden die een deken moeten dragen en zichzelf openschuren daardoor. Zo kan ze er zeker niet aan.
    Ik weet natuurlijk niet of dat goed is voor de wonde maar je kan het eens aan de DA vragen.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

  12. #207
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Gelijk even gebeld... Blijkbaar is dit rek niet geschikt voor de wond van Sunny omdat de punten precies in de wond prikken.

    Ze had het over een klep die je aan het halster kan vastmaken. Maar snel op zoek wat dat is.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

  13. #208
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    antibijtkap. Zelfde site, andere zoekterm!

  14. #209
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's


  15. #210
    Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    bennekom
    Berichten
    544

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Voor de zekerheid zou ik ook even met de DA overleggen voordat je zo'n klepje aan d'r halster bindt. Ik kan me voorstellen dat ze daarmee juist in dat grote gat blijft hangen als het kriebelt en ze er wil likken. Aan die klep zitten geen tastharen, dus moet ze ermee manoeuvreren op wat ze met de wond voelt en ik krijg allemaal nare beelden van wat er dan zou kunnen gebeuren. Misschien zie ik spoken, heb gelukkig ook nooit eerder zo'n wond hoeven meemaken. Ik kan me ook zo goed indenken dat je al het mogelijke wilt doen om Sunny zo goed mogelijk te helpen, maar uiteindelijk moet Sunny zelf genezen en zou een paard echt zo'n wond zelf verder stukmaken als ze er bij kan?
    Nogmaals, heb hier verder geen ervaring mee, maar 'k zou zo'n ding echt alleen gebruiken als de behandelend DA het een goed plan vind.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •