Pagina 4 van de 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 96

Topic: Kate spierbevangen... up-date 5/1

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Re: Kate spierbevangen... up-date 7-12, gaat plots slechter

Wat erg voor je Jossie! Ik hoop dat het snel beter gaat!

Sterkte.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

och arme Kate.....zouden we te vroeg hebben gejuicht en was het gewoon nog niet voldoende over? Klinkt gek, maar ik hoop toch maar dat dát het is, en niet iets anders geks. Hou je haaks, je doet alles wat je kan, en de DA ook. En Kate zelf ook, als ze zo lief naast je mee liep. Het móest en ze gÃ*ng. Bijzonder. Ik duim en duim en duim...

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

en duim en duim en ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan met Kate??? Misschien zou je de uitslag vanavond krijgen van het bloedonderzoek.....ik hoop dat het is wat het was....
    sterkte!!

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    48
    Dagboek Berichten
    13

Ik was nog druk aan het bellen, dus vandaar dat het ietsje later werd . De uitslagen zijn binnen... en het gaat de goede kant op!!!

Bij de bloedtap van gisteren zijn de waarden gedaald naar CPK 759 (was ver boven de 2000) en de LDH 546 (was 2606) en dat is uiteraard prima! Voor de volledigheid: LDH hoort bij een gezond paard onder de 400 te zijn en CPK onder de 260. In feite mag je met deze waarden spreken van herstel en zijn het waarden die je na een forse inspanning ook bij gezonde paarden kan aantreffen. In Kate's geval gaat die vlieger uiteraard niet op, maar het gaat in ieder geval beter als 3 weken geleden.

Nu had ik de derde VA van de praktijk aan de telefoon en die vertelde dat er uit het bloed geen enkele reden is om aan te nemen dat Kate door lichamelijke gebrekken dit gekregen heeft. De oorzaak mag ik dus echt zoeken in de combinatie van het weer, de net niet helemaal bedekte bips en een vrolijke race-partij door de zware blubber. De terugval is vermoedelijk gekomen doordat ze aan het eind van het weekend de werking van de pijnstillers begon te missen en ze waarschijnlijk iets teveel gekkigheid heeft uitgehaald, met als resultaat gigantische spierpijn, waardoor ze duidelijk liet merken dat ze niet lekker ging!

Nu is het plan als volgt:
    Nog anderhalve fles Neutradex geven (ong 3 weken) en de komende 8 dagen pijnstillers. Als de Neutradex op is, weer een bloedonderzoek om te bekijken hoe de waardes dan zijn en of er weer beweging mag.

En omdat Kate zich door de pijnstillers duidelijk beter voelt en dus absoluut niet rustig is binnen en maar loopt te draaien, toch gaan sederen. Zo heeft ze vandaag al geprobeerd om het hek open te krijgen, de waterbak 2 keer omgewerkt en zo door het hok heen lopen klossen dat er nergens schoon stro meer te vinden was... Om haar dus tegen zichzelf te beschermen (wat buiten dus niet lukte) moet ik wat en in overleg moest ik maar voorlopig sederen. Ik was er eerlijk gezegd al bang voor hoor .
    In ieder geval zolang ze pijnstillers krijgt en wellicht dan afbouwen. Blijkt ze dan nog steeds zich niet happy te voelen binnen, dan moet ik haar sederen totdat ze weer naar buiten mag en dat is pas na de volgende bloedtap.

Voor de liefhebbers, de enige andere waarden in haar bloed die minimaal afweken waren magnesium (iets te laag), lipiden (iets te hoog) en beta-globulinen (iets te hoog). Geen van allen dramatisch, maar wel reden om een keertje extra te ontwormen (ivm de beta-globulinen) en ze krijgt een likblok met magnesium.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Goed nieuws dus!!!! Yes!!! Dan maar even aan de muisjes, áls het maar weer in orde komt ! Goh wat een opluchting voor je (en voor m'n duimen )!!

Klinkt goed, die waarden! Beterrrrrrr!

Heb helemaal beeld bij Kate op stal: lekker lomp rondrauzen op zoek naar iets om te slopen en de uitgang! Hoe vol Jossie! Beterschap, Kate!

May the horse be with you!

Getver, wat een miserie! Maar wel leuk dat het de betere kant op gaat . Is het geen optie om dingetjes in de stal te zetten dat ze mag slopen? (oude voetbal die je in de lucht hangt, een emmer,...)

Veel beterschap!

Xjes,
    Elineke
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Gelukkig.. goed bericht!!
    Ik heb overigens ook beeld bij de klossende Kate

Poe poe.. spannend zeg! Heerlijk dat het weer de goede kant uitgaat. Wat versta je onder sederen? Is dat met zo'n kruidenpasta of echt medicinaal? Kan het geen kwaad zolang?

Wel sneu dat ze zo ongelukkig is op stal. Maarja, ze komt er wel overheen en hopenlijk is ze snel weer gezond.

Succes en geef haar een dikke, vette KNUF!

Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    48
    Dagboek Berichten
    13

Onder sederen versta ik in dit geval Tranqigel, helaas. Toen ik vanochtend kwam was het hok een ravage, het stro overal vies en verrommeld, de waterbak om en weer het hek flink van zijn plek geduwd. Kate heeft dus wéér de hele nacht lopen ronddrentelen en gezocht naar een weg uit de stal... Ook liep ze vanochtend beduidend stijver als gisteren en dus overbelast ze zichzelf zo op deze manier.

Kate moet zich nu gaan schikken naar én beperking van ruimte én binnenstaan en dat doet ze vooralsnog dus helemaal niet. Dit was dan ook precies waar wij (ik en de VA's) al bang voor waren en dus moeten we iets doen om Kate tot rust te brengen en om haar spieren de kans te geven om te ontspannen. Zodoende is besloten tot sederen en krijgt ze per dag 2 streepjes Tranqigel. Vanochtend heeft ze de eerste dosis gehad op haar broodje appelstroop met pijnstillers. Helaas proefde ze de Tranqigel en weigerde ze het hele boodje en heb ik alles naar binnen moeten proppen. Niet leuk om te doen kan ik je vertellen, vooral als je al anti-sederen bent...

Maar het is inderdaad voor haar eigen bestwil en hopelijk schikt ze zich snel en kan het sederen achterwege blijven. Waarschijnlijk zal ze zolang ze aan de pijnstillers zit en zich dus niet in acht neemt, gesedeerd moeten worden. Hopelijk heeft ze zich daarna bij haar lot neergelegd en hoeft het niet meer.

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    41

Wat is dat sederen precies, ik kan me er weinig bij voorstelllen.
    Ach Josie, als het Kate helpt, dan moet je hier echt even doorheen ookal is het niet leuk.

Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    48
    Dagboek Berichten
    13

Sederen houdt in dat Kate een spulletje met een kalmerende werking krijgt, zodat ze een beetje stoned wordt . Op mijn werk gebruiken we een soortgelijke werkzame stof (promethazine ofwel phenergan) om mensen te geven als rustgevende medicatie. Het hoort een beetje thuis in hetzelfde rijtje als valium en seresta, maar deze 2 werken iets heftiger als de stof die in Tranquigel zit.
    Het voordeel van het sederen is niet alleen dat ze rustiger is, maar dat ze zich nu ook eindelijk ontspant op stal en dat is natuurlijk weer bevorderlijk voor haar spieren.

Op dit moment staat Kate dus onder invloed op stal en is echt veel rustiger, ze heeft zelfs gelegen, dus het doet in ieder geval zijn werk!

Hihi een stonede Kate.. Fijn dat ze lichamelijk nu de rust neemt. Het zal een sneller herstel verspoedigen.

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    41

Oh, dat klinkt niet slecht toch? Ik begrijp dat het iets is wat je niet graag doet, ik zou net zo zijn.

Maar het bewijst zijn werking al doordat ze gewoon rustig en ligt, dat moet nu wel als ze weer gezond moet worden.

Pagina 4 van de 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten