Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: L2 BIJNA gehaald!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

L2 BIJNA gehaald!

Eindelijk had ik dan m'n ontbrekende taken gefilmd en ingestuurd. Maar helaas zijn m'n galopwissels afgekeurd. Atli wisselt wel keurig, maar hij moet tijdens de overgang meer inbuigen en onderstappen met de achterhand. Nou heb ik daar een beetje moeite mee, want hij vertraagt keurig als ik de teugel maar optil, en hij springt ook netjes aan de in de goede galop zonder dat ik hem zo overdreven laat buigen. Voor mijn gevoel corrigeer ik hem dan terwijl hij het al goed doet... Maar ja, maar eens zien of dat voor het examen dan toch kan doen, in slow motion zonder dat hij zich bekritiseerd voelt...
    Verder moest ik bij het opstijgen wat langer in mijn stijgbeugel blijven staan. Doe ik normaal nooit, ik stijg nooit via m'n stijgbeugel op... Maar goed, dat zal geen probleem zijn, effe goed doen, filmen, klaar.

De rest was allemaal wel goed. Dus ik heb nu eindelijk bijna m'n level 2!

Re: L2 BIJNA gehaald!

Echt cool. Pre_gefeliciteerd.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Whouw!!! Goed zeg!!! Die laatste dingetjes zijn best goed te doen, toch?

Het is alleen zo jammer dat je dan weer zo lang moet wachten!

Maar van mij ook alvast een dikke pre_gefeliciteerd!!!
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Alvast gefeliciteerd!

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Maar helaas zijn m'n galopwissels afgekeurd. Atli wisselt wel keurig, maar hij moet tijdens de overgang meer inbuigen en onderstappen met de achterhand. <snap>. Maar ja, maar eens zien of dat voor het examen dan toch kan doen, in slow motion zonder dat hij zich bekritiseerd voelt...
    Same here, exact zelfde met Amigo . Ik liet hem op de X zien. Je mag het echter ook via een bowtie doen! (= keertwending). Op de een of andere manier dacht ik, dat het op de X 'moest'. Ik oefen deze taak verder niet maar als we weer gaan filmen, doen we het gewoon via de groene-paarden-oefening: pump-rein/-bowtie/ en na de AH-release op z'n Parellies springen. (en gewoon met 'speed'). Misschien tip ? Grz ( en bijna-feli) Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Bedankt voor de pre-felicitaties.
    Ik ga idd eens de bowtie proberen! Dan heb jevanzelf al die buiging, zonder dat je paard het gevoel heeft dat je hem corrigeert. Goeie tip Els!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Dat lange wachten valt trouwens wel mee hoor, ik had nu binnen 1 of 2 weken al antwoord van Eddy! Alleen het oefenen en het weer regelen van een cameravrouw duurt misschien wel effe wat langer, zeker omdat de bak nu onbruikbaar is (modderpoel)...
    Maar ach, ik ga gewoon vast in het bos oefenen!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Bijna! Lastige puntjes om aan te werken hoor! Hopelijk werkt de tip van Els.

geprefeliciteerd dan maar (gek mens ben je ! Knap hoor.

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    35

Is het de nieuwe L2 die je gedaan hebt? Kan je eigenlijk de oude nog doen?

Ik vind het bovenal al heel knap dat je de wissels met Atli kan doen, ondanks het feit dat hij een gangenpaard is. Jullie hebben er veel aan gewerkt dat ben ik zeker, maar toch al zo ver geraakt, heel tof!

xxx julieke

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Dank je Julie.

Het is de nieuwe L2. Volgens mij kan je de oude niet meer doen, ik meen dat je die slechts tot het begin van dit jaar kon doen.

Het zijn dus geen vliegende wissels hè, je mag (moet) draf of eventueel stap ertussen doen. Maar ik ben wel erg blij dat dit nu lukt, want ik heb heel lang geen rechtergalop gehad bij Atli en dan worden de wissels wel héél erg moeilijk! Maar sinds ik met hem dressuur (en hij dus lekker soepel en sterk aan het worden is) en sinds hij een andere hoefsmid heeft, doet z'n rechtergalop het weer en toen bleken de wissels niet eens zo heel erg moeilijk te zijn. Alleen nu dan dus nog wat meer laten inbuigen en onderstappen... Maar hij wisselt wel en dat stemt mij wel tevreden.

Hij heeft overigens één keer in zijn leven een vliegende galopwissel op aanvraag gedaan, tijdens een cursus. Dit staat zelfs op video als bewijs.
    Zo langzamerhand krijg ik toch wel hoop om ooit L3 nog eens te halen! (Is wel een meerjarenplan hoor, met name de rijtaken.) Het scheelt wel dat Atli makkelijk draaft en galoppeert, anders is het nog veel moeilijker... Maar het blijft natuurlijk wel lastig dat hij zoveel mogelijkheden heeft om zijn benen neer te zetten. Tegelijkertijd vind ik dat ook wel een leuke uitdaging!

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Ik weet niet in hoe verre jullie al staan, maar heb je het "gangenpakket" al gezien van Parelli? Dit is een pakket speciaal voor meergangen paarden! Het is wel niet Pat in de hoofdrol maar David Lichman.(http://www.davidlichman.com)

Ik denk voor mensen met een gangenpaard zeker een aanwist. (Heb het zelf al een deel gezien en ik vond het best wel interessant)
    Horses and Live, It's all the same to me...

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ja ik heb het gangenpaardenpakket! Al een paar jaar zelfs Ik kon er destijds in de praktijk echter niet zo heel erg veel mee, omdat het wel ervan uitgaat dat je over een zodanig ruitergevoel beschikt dat je het verschil tussen telgang en tölt kunt voelen, en ik had dat toen niet (zeker niet in combinatie met mijn supervlakke, comfortabel lopende 5-ganger). Wel heeft het me veel inzicht gegeven in hoe de verschillende gangen van gangenpaarden nou eigenlijk werken.

Bladwijzers

Forum Rechten