Zoals de titel het zegt, heb ik af en toe problemen op buitenrit, ter illustratie even hetgeen gisteren gebeurd is:
Gisterennamiddag hadden Kim en ik afgesproken om eens te gaan rijden, twas lang geleden dat we samen waren geweest. Dus ik vertrek met Shiva richting Kim en het ging fantastisch, zo' prachtig weer, iedereen langs straat was vriendelijk, Shiva was nog nooit zo braaf geweest langs de vaart want ik kon haar gewoon met één hand aan de losse teugel rijden in galop.
Dan kwamen Kim en Olivier alletwee mij tegemoet, ontmoeting ging tamelijk goed, al was het dan gepaard met alweer een immens gebrul van Kenzo en enkele piepen van Shiva. Maar we gingen verder op stap. En tot daar het succesverhaal.
Want toen we begonnen draven ging het ook nog goed, maar vanaf dat we in galop gingen was het te veel voor Shiva. Ze wou koste wat kost vanvoor zitten en ik liet haar maar begaan omdat ik haar echt niet kon houden. Ze koerste nogal! Maar dan hield ik haar weer wat in en dat ging goed, ik kon terug naar draf tot Kenzo en Remy er terug bijwaren. Dan ging ik terug in galop en ze wou weer naar voor, en toen zat ze vanvoor en was ze zo blij dat ze de eerste was dat ze hup een leuke bok gaf, maar net iets té leuk dat ik eraf vloog. Het eerste waar ik aan dacht was: 'pas op er lopen twee paarden achter u die over u kunnen lopen', dus waarschijnlijk was ik al in de lucht mijn handen over mij aan het slaan, zodat ik recht knal op mijn schouder en hoofd ben gevallen en dan lag ik daar met mijn handen over mijn hoofd, gelukkig nergens voor nodig want remy en kenzo konden mooi stoppen. Ik heb me rechtgesteld en ben meteen terug op Shiva gekropen. Mijn hoofd en schouder deden wel wat pijn en ik duizelde een beetje, maar het lukte wel. We zijn dan maar verdergestapt, en mijn schouder begon meer en meer pijn te doen en stijf aan te voelen. Helemaal in stap zijn we teruggekeerd naar Kim en Olivier en daar heeft Kim Shiva en mij met de trailer (ik in de auto...) naar huis gevoerd.
Maar toen we thuis waren, mijn mama sebiet: jah we zullen maar vandeneerste keer naar de spoed rijden. Zo gezegd zo gedaan, er was geen volk op de spoed (wie komt er nu ook iets tegen de zondagnamiddag?) en ik moest direct onder de foto's. Na een tijdje wachten kregen we te horen dat er een barstje is in mijn schouderblad en nu moet ik zo'n brace dragen waarmee ik bijna niets kan doen (wel nog goed typen, schrijven is minder: ik heb gans de dag links geschreven = onleesbaar kattengeschrift). Die moet ik dragen tot het niet meer pijn doet, geen idee hoelang dat gaat duren...
Nu vraag ik mij dus wel af wat ik hieraan kan doen? Ik weet dat het mijn fout was, ik had Shiva niet onder controle want ze liep te vlug, maar ik vind het zooo bizar dat ze met Kenzo alleen wel heel braaf is, en vanals dat er meer dan één paard meerijdt is ze zo competitief. Iemand raad?
xxx julieke
Bladwijzers