Is er ook nergens een bak in de buurt waar je in kunt rijden (eventueel tegen betaling)?Oorspronkelijk Geplaatst door Maris
Hoe stop je hem dan als hij te hard wil? Zet je dan druk op 2 teugels? En reageert hij daar altijd goed op? Bij Atli werkte dat dus niet, als hij eigenlijk niet wil stoppen en ik trek aan 2 teugels, dan gaat hij alleen maar harder. Als hij eigenlijk niet wil stoppen en ik trek aan 1 teugel (eventueel ondersteund met zweep/stick aan de andere kant) dan krijg ik hem wél altijd gestopt.Oorspronkelijk Geplaatst door Maris
Gelijk heb je Maris, maar volgens mij wil ook niemand hier zeggen dat je toch maar lekker op touwhalster naar buiten moet hoor! Als jij het idee hebt dat het niet kan, dan zal het zeker mis gaan. Niet doen dus!Oorspronkelijk Geplaatst door Maris
Het zijn verre van ideale omstandigheden om uberhaupt te rijden, of dat nou met bit of met touwhalster is...Oorspronkelijk Geplaatst door Maris
Als diezelfde verkeerde handen dat bit vasthouden, dan is het alleen maar beroerder! Met een bit kun je veel meer schade aan het paard aanrichten.Oorspronkelijk Geplaatst door Maris
Maar zijn jouw handen zo verkeerd dan? Als je het lesprogramma van Parelli zou kunnen volgen (als je daar dan ook de ruimte/bak voor had enzo) dan geloof ik absoluut dat jij ook op een touwhalster kunt rijden!
Maar je hebt gelijk als je zegt dat je dat eerst in een veilige omgeving moet kunnen oefenen. Als jij altijd met bit buiten hebt gereden en dat gaat goed, dan moet je dat lekker blijven doen. Als het met bit echter ook niet goed gaat/niet veilig voelt, dan wordt het tijd voor een andere aanpak...
Bladwijzers