Hoi,
Iemand op stal heeft mij om hulp gevraagd met dr Tinker. Ze doet volgens mij een beetje Voest, maar veel stelt het niet voor. De Tinker is pas 3 of 4 jaar dacht ik en daarom rijdt ze nog niet. Vandaar dat ze wandelt, maar zodra ze het ruiterpad afgaat begint het beestje te steigeren, te bokken en te roepen naar dr weidegenootjes. Aangezien de eigenaresse al 4 keer aan dr rug is geoperereerd en een tijdje terug een enorme trap van een paard heeft gehad, waarbij ze echt meters weg werd geslingerd, durft ze niet meer te wandelen. Bang dat dr rug door een ruk aan het touw aan gorten is.
Het beestje loopt ook niet goed door, draaft niet als er druk op het touw komt.
Ik zat te denken waar het probleem evt kon liggen. Herdboundness, te weinig vertrouwen in de eigenaresse DUS te weinig aandacht voor haar. En snapt het concept, wijken voor druk, dus nog niet.
Maar hoe pak ik dit nou het beste aan? Ik wil iig een duidelijk verschil maken tussen comfort en discomfort. Op die manier krijg ik denk ik de aandacht. Als ze opstandig wordt, ondanks dat de oorzaak waarschijnlijk angst is, de aandacht vragen zodat dr focus bij mij ligt en zodra dat gebeurt rust geven. Dit wil ik denk ik dmv de 7 Games doen. Wijken voor druk én aandacht krijgen in één. Daarnaast wil ik dr denk ik leren dat wanneer ik ontspannen ben, zij dat ook kan zijn. Dus dmv Friendly Game én Extreme Friendly Game. Dat ze echt naar MIJN lichaamshouding gaat kijken om te zien of ik actief of passief ben.
Zodra ze eenmaal wijken voor druk snapt zou ik misschien de Catching Game willen doen. Voor het meewandelen kan ik wel als fase 4 mn CS gebruiken door haar aan te raken achter de drive line, maar ik denk dat ze dat dan nog niet snapt. Dat ze eerder de cirkel opvlucht omdat ze mij niet begrijpt. Als ze doorheeft dmv de CG, kijken naar de achterhand betekent meekomen, dan kan ik denk ik het wandelen veel effectiever en sneller verbeteren. Want dan kan ik wél als fase 4 aanraking achter de drive line gebruiken.
Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel, snel geschreven dus niet bepaald gestructureerd . Wat denken jullie en hebben jullie evt andere ideeen?
Groetjes Sophie
Bladwijzers