Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: onbeperkt hooi = hoeveel?

  1. #16
    Actief Forumlid annebe's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    314

    Re: onbeperkt hooi = hoeveel?

    veerle.... wat een onwijs gave hooinetten zijn dat zeg!!!
    Die website ga ik onthouden...
    Be a realist,
    Remain a dreamer

  2. #17

    Re: onbeperkt hooi = hoeveel?

    Ik vind die hooinetten ook heel erg handig, maar hoe sterk zijn ze? Onze hengst schopt en bijt alles kapot. Zijn deze netten wel geschikt voor zulke ondernemende paarden?

  3. #18
    Actief Forumlid Veerle D's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    Schinveld Limburg
    Berichten
    168

    Re: onbeperkt hooi = hoeveel?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door annebe
    veerle.... wat een onwijs gave hooinetten zijn dat zeg!!!
    Die website ga ik onthouden...
    Hoi Annabe,

    Ja ikzelf vindze ook geweldig..ze zijn heel makkelijk te vullen en daarnaast oersterk. Die kleine hooinetjes hielden het bij mij geen maand vol. Een hooiruif heb ik ook een tijdje overwogen maar die zijn niet zo gemakkelijk te verplaatsten..
    Grote hooinetten voor in de wei! kijk op <!-- w -->http://www.hooinet.nl<!-- w -->

  4. #19
    Actief Forumlid Veerle D's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    Schinveld Limburg
    Berichten
    168

    Re: onbeperkt hooi = hoeveel?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Böske
    Ik vind die hooinetten ook heel erg handig, maar hoe sterk zijn ze? Onze hengst schopt en bijt alles kapot. Zijn deze netten wel geschikt voor zulke ondernemende paarden?
    Naar mijn weten zijn ze echt oersterk, heb ook een knabbel paard maar die is zo druk bezig met het hooi dat hij geen tijd meer heeft om zich druk te maken om de draden. Daarnaast zit er 2 jaar garantie op.
    Grote hooinetten voor in de wei! kijk op <!-- w -->http://www.hooinet.nl<!-- w -->

  5. #20

    Re: onbeperkt hooi = hoeveel?

    Ja die hooinetten zijn ideaal, ik gebruik ze zelf ook. Weet je wat er zo fijn aan is, ze zijn de hele dag bezig met dezelfde hoeveelheid dat ze normaal in een uur ophebben. Daarbij komt ook nog eens dat je geen sprietje hooi meer verknoeid, want wat op de grond valt word direct opgegeten. En het gaat verveling tegen als ze op een kale wei staan!!! Dus voor mij niks anders meer. Ze zijn echt oersterk!! Echt een aanrader.
    kijk ook eens op <!-- w -->http://www.hooinet.nl<!-- w --> Heel handig voor 't natuurlijk houden van paarden

  6. #21
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Sint Michielsgestel
    Berichten
    401

    Re: onbeperkt hooi = hoeveel?

    Apart ding, ik zie het al meteen voor me dat er een hoef/been in vastzit.

    Ráka krijgt onbeperkt hooi, en dat betekend dat ze over 2 tot 2 1/2 plak hooi per dag 24 uur eet.
    until we have found the warmth of the sun
    until we are one... the Children of the Sun

  7. #22

    Re: onbeperkt hooi = hoeveel?

    Dan heb je zeker een ini-mini ponietje met ini-mini hoefjes. Ik was eerder bang voor dat de paarden met hun tanden de hooinet kapot trekken maar hun hoeven kunnen zeker niet vast blijven zitten, daarvoor zijn de gaatjes te klein. Het is wel prijzig, maar als de paarden langzamer hun hooi binnen krijgen en er wordt ook minder vertrapt, dan koop ik wel er een.

  8. #23

    Re: onbeperkt hooi = hoeveel?

    Mijn paarden zijn ook echte vernielers! Maar dit net krijgen ze echt niet kappot. Bovendien sluit deze methode nauw aan met het natuurlijk houden van paarden. In de natuur vinden ze ook niet altijd onbeperkt gras, En vooral voor paarden die schrokken, is het ideaal.
    kijk ook eens op <!-- w -->http://www.hooinet.nl<!-- w --> Heel handig voor 't natuurlijk houden van paarden

  9. #24

    Re: onbeperkt hooi = hoeveel?

    En vooral voor paarden die schrokken, is het ideaal. [/quote]


    Juist. Dit vind ik ook heel belangrijk.

  10. #25
    Forumlid Mirthe's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2006
    Locatie
    Hazerwoude-Rijndijk
    Berichten
    53

    Re: onbeperkt hooi = hoeveel?

    Handig zeg die hooinetten! Weer een linkje bij m'n Favorieten haha.

    Ik gooi iedere dag een baal erbij, zijn behoorlijk grote balen. Zorg dat ik het altijd ruim aanvul, dat er iig altijd gewoon hooi ligt.
    Katie
    Learn the secrets to succes with horses

  11. #26

    Re: onbeperkt hooi = hoeveel?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door agness
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door K-trien
    Weet je hoeveel kg die balen wegen (ik veronderstel dat je geen gewone baaltjes van 12 kg bedoelt !
    hahaha nee, ik bedoel van die balen voordroog. geen idee wat die dingen wegen. je kunt ze niet met de hand tillen iig. ze zijn ongeveer 1,5 bij 1 bij 1 gok ik zo... kan dat?
    Begint voordroog dan niet te schimmelen als je het een maand laat openstaan? Of was daar niet zo'n truukje voor om het langer vers te houden?

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •