Tja, ik ben waarschijnlijk de enige shet-eigenaar ter wereld met dit probleem...
Vorig jaar speelde het ook al, maar dit jaar is het erger.
Mijn shet is te mager...
Door zn dikke wintervacht zie je het niet zo, maar als we gewerkt hebben, en hij is nat, dan blijft er echt geen shet meer over. Je voelt de ribben te gemakkelijk.
Hij krijgt per dag 1 kilo voer, en wanneer hij gewerkt heeft krijgt hij na het werk nóg een halve kilo. De normale onderhoudsbehoefte voor mijn shetlander zou een halve kilo per dag moeten zijn...
Hij krijgt normaal gezien onbeperkt hooi (deze week helaas niet, omdat degene bij wie ik hooi haal pas t weekend weer hooi voor me heeft, dus hij krijgt nu ongeveer 1 plak/dag) heeft geen last van wormen, staat halve dagen op het weiland en gaat snachts naar binnen.
Hij werkt op zaterdag anderhalf uur rustigaan in de kinder-ponyrijlesjes. Maandag werk ik zelf met hem, dat is redelijk intensief, en eens in de twee weken werkt hij rustig op de dinsdag. En verder staat hij eigenlijk heel de dag te luieren en gras te eten in het weiland...
Dus ik snap het niet... hij krijgt nu een basisbrok en muesli (1/2 basisbrok, 1/2 muesli) onbeperkt hooi en nauwelijks intensief werk... heeft geen wormen, maar blijft wél te mager...
Iemand een idee?
Groetjes, Lacuna
Bladwijzers