Bekijk Poll Resultaten: Ben jij Parelli fan?

Stemmers
68. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja

41 60,29%
  • Nee

11 16,18%
  • Neutraal

15 22,06%
  • Geen mening

1 1,47%
Pagina 7 van de 12 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 105 van de 180

Topic: Bijna allemaal Parelli fans?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2006

Re: Bijna allemaal Parelli fans?

Ja, dat snap ik... maar om nou van zijn buik etc te dromen...?
    ha ha ! da's zeker mijn belg zijn wat daar 'geschokt' van raakt... wahahaha!!

Ik bedoel, ik ben bijv. helemaal eens met Alexander Nevzorov en David de Wispelaere om er een paar te noemen. Maar om nu te zeggen dat ik van hun diverse lichaamsdelen droom... nee, zelfs niet spreekwoordelijk.
    Equihof, de winkel èn webshop voor Klassieke Rijkunst & NH ~ Trainingen met bekende trainers uit binnen en buitenland ~www.equihof.be

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Hahahaha ja maar jij bent Trea ook niet..welkom bij de gestoorde mafkezen
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

back on track... zegt de strenge moddie (mocht er hier ergens een track te ontdekken zijn...)

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
    Hahahaha ja maar jij bent Trea ook niet..welkom bij de gestoorde mafkezen
    Equihof, de winkel èn webshop voor Klassieke Rijkunst & NH ~ Trainingen met bekende trainers uit binnen en buitenland ~www.equihof.be

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door valerie
    Omdat clickertraining een vorm is van gedragsmanipulatie die uitgaat van de basis van leergedrag en dit objectiveert aan de hand van een brugsignaal. Dat positieve bekrachtiging de sterkste leerimpuls geeft wordt keer op keer wetenschappelijk aangetoond. Het effect van positieve bekrachtiging op leergedrag is schijnbaar hard op weg om globaal te worden erkend als natuurwet.... (toen ik dat in mijn boek behavior modification las kreeg ik het even heel warm) Clickertraining werkt niet alleen bij paarden maar ook bij honden, katten, konijnen, goudvissen en jawel: mensen
    Ik ben het absoluut eens dat dit dicht bij de kern van leergedrag ligt. En het is waarschijnlijk één van de snelste manieren tot gedragsmanipulatie. Maar het is niet de kern die ik bedoelde.

P.S.
    Zoals jij al noemde https://www.youtube.com/watch?v=bAT8GTL-EDA[/video]]Goudvissen

Zoals jij al noemde Goudvissen
    Wow! En zelg nou zelf.. krijg je dit klaar met een andere trainingsvorm dan positief bekrachtigen??

Maar het is niet de kern die ik bedoelde.
    Welke kern bedoel je dan?

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

die zet ik ook even bij het leukste filmpjes topic. wow, geweldig!!! heb gelijk aspiraties voor mijn 2 sluierstaarten.

Actief Forumlid valerie's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rutger
    Ik ben het absoluut eens dat dit dicht bij de kern van leergedrag ligt. En het is waarschijnlijk één van de snelste manieren tot gedragsmanipulatie. Maar het is niet de kern die ik bedoelde.
    Welke kern bedoel je dan precies? Doel je op jouw ervaring dat je hulpvaardige gedrag zo goed aanvoelde, of dat het hulpvaardig gedrag uitlokte?

Als je het mij vraagt is de eerste prettige ervaring (dus dat je het fijn vond dat iemand uitsprak dat je hulp werd gewaardeerd) een simpele beloning (bekrachtiging of reïnforcer)... waardering = positieve aandacht = een universele zeer sterke reïnforcer voor mensen. De tweede heeft wellicht te maken met de pas ontdekte spiegelneuronen.
    Dus ja eh.... googlen maar! Nog een leuke zoekterm voor je: dopamine en dopamineafgifte.

Overigens mag je tegenwoordig als je ingeschreven staat bij een HBO of universiteit in Nederland gratis cursussen of vakken volgen op andere instellingen... volgens mij zou je veel plezier beleven aan een introductieklas (neuro)psychologie.
    "Vrijheid betekent verantwoordelijkheid, daarom zijn veel mensen er bang voor." Anoniem

Aangemeld
    Nov 2005

Een onderwerp dat collectief genegeerd wordt door de wetenschappelijke wereld zou je ook als kern kunnen zien... dat gaat dan meer richting spiritualiteit, hetzij in geloof hetzij in de paranormale richting.

't is maar net waar je voorkeur ligt... of misschien zijn er wel meer kernen dan één! Zou kunnen, als je daarop komt ga je weer meer richting polytheisme (of zelfs de ontkenning van één Waarheid)
    "Vrijheid betekent verantwoordelijkheid, daarom zijn veel mensen er bang voor." Anoniem

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Whahahaha Valerie, jij bent een ware aanwinst
    www.crystal-carving.com

Aangemeld
    Nov 2005

Als ik teveel doordraaf moeten jullie me gewoon tegenhouden hoor, ben gewoon erg geinteresseerd in gedrag

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door valerie
    Als je het mij vraagt is de eerste prettige ervaring (dus dat je het fijn vond dat iemand uitsprak dat je hulp werd gewaardeerd) een simpele beloning (bekrachtiging of reïnforcer)... waardering = positieve aandacht = een universele zeer sterke reïnforcer voor
    Zoals een banane snoepje na een clickje

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    3

Ik doe zelf parelli met Cassandra, maar om te zeggen dat ik echt fan ben daar ben 'k wat te oud voor geworden denk 'k....
    Het is gevaarlijk om één persoon en één methode te idealiseren....
    Parelli is voor mij een héél goed systeem. Je kan zelf aan de slag met de pakketten en hij is voor mij één van de enigen die zijn kennis prijsgeeft. Jammer genoeg hangt daar dan ook een kostenplaatje aan... Maar dat is ook als je dressuurlessen of springlessen neemt...

Ik heb ook een tijdje getwijfeld om met Voest te beginnen. Maar toen ik pas het aanbod bekeek binnen NH was er eigenlijk vooral veel geheimzinnigdoenerij... Ik heb massa's boeken, dvd's en video's gekocht, maar geen enkele waar 'k mee aan de slag kon. Met parelli was dat wel anders... Maar natuurlijk koop je zo'n pakket niet van vandaag op morgen. Heb daar serieus voor moeten sparen... En intussen heb 'k me eerst nog wat verder kunnen verdiepen in NH.
    Ik vind dat parelli ook wel wat tekortkomingen heeft... Zo komt er in level 1 vrij weinig rijden aan te pas. En niet iedereen is in enkele weken door level 1... Ik heb er een half jaar over gedaan om alleen door het grondwerk te komen... de riding skills moet 'k nog mee beginnen... Ondertussen ben 'k wel begonnen met level 2 grondwerk. Nu snap 'k wel waarom in level 1 niet veel rijden aan te pas komt... maar als je ervoor altijd 4 tot 5 keer per week reed is dat moeilijk om dat ineens te laten...

Ik heb al veel gehoord over Honza en wim vonck en ik denk dat parelli daar héél goed mee samen gaat. Grondwerk is enorm goed voor de relatie met je paard te verbeteren, maar er is maar weinig aandacht besteed aan het loswerken onder zadel. Ik weet, in level 3 komen die oefeningen meer aan bod, maar eer je daar in zit.... Daarmee denk 'k dat andere methoden combineren zeker niet slecht is....

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Nee Valerie, ik meende het, vindt wat je verteld boeiend.
    www.crystal-carving.com

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
    Nee Valerie, ik meende het, vindt wat je verteld boeiend.
    Mee too. Me heel erg too

Pagina 7 van de 12 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten