Ik sta op een privé stal waar elk paard zowat zijn eigen wei heeft. Niemand wil risico lopen op kwetsuren of komt niet overeen ivm verzorging (vooral kwestie weidebeheer). Dus ons Rengel staat ook eenzaam op de wei, ze kan wel andere paarden zien en over de draad aanraken maar daar blijft het bij.
Nu is er een nieuwe pensiongast, een klein shethengstje. Ons Rengel heeft al enkele keren naast het kereltje gestaan en natuurlijk vind kleine Pandora dat wel leuk. Hij gedraagt zich als een echte man. Ons Rengel reageerde in het begin nogal afwijzend maar nu kan ze hem ook best hebben. Soms staan ze effe neus aan neus en er zijn geen signalen dat haar dat stoort. Daarna gaat ze verder grazen en loopt hij nog wat mee maar wordt daarna terug rustig. Pandora is heel zenuwachtig als hij daar alleen staat maar komt ons Rengel naast hem in de wei is hij rustig.
Ik heb aan de eigenaar van de stal gaan vragen of ik mag overwegen om ons Rengel bij Pandora te zetten. Hij vond dat wel ok anders moet Pandora bij de twee andere shethengstjes die er al staan. De eigenaar van Pandora heb ik het nog niet gevraagd (zij komt hier niet vaak).
Het stuk waar ze dan beide deze winter op moeten is niet zo groot (20 x40) dus veel wegrenruimte is er niet.
Ik zal zelf de strontjes van Pandora en Rengel van de wei moeten halen als ik wil dat men wei proper blijft maar dat vind ik geen bezwaar 't zijn maar kleintjes![]()
Nu heb ik natuurlijk nog twijfels.
1.Hoe gaat Rengel reageren als ze niet op zijn avances wil ingaan?
2.Wat gaat Pandora doen als Rengel hengstig is?
3, Hoe gaan beide (Pandora en Rengel) reageren als ik Rengel uit de wei haal om te spelen, werken of andere?
Heeft iemand hier ervaring mee?????
Bladwijzers