Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 21 van de 21

Topic: Dominant of gewoon LB???

  1. #16
    Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Merelbeke (België)
    Berichten
    622

    Re: Dominant of gewoon LB???

    Vandaag las ik ergens een Parelli strategie voor een paard zoals het jouwe. Je plaats in je piste, of waar je ook met je paard bezig bent overal snoepjes,

    En dan send je uw paard naar de snoepjes. Zo zal hij het spel heel leuk vinden! Je gebruikt ook geen voedsel om hem iets te leren, daar gebruik je de principes van Parelli voor, je gebruikt enkel voedsel om de dingen die hij kent leuker te maken. Het is ook geen kwestie van, als je de taak goed doet dan geef ik je eten, of als je me graag ziet geef ik je eten, want dit is omkoping.

    Dit is geen combinatie van clickeren en Parelli maar puur Parelli (het stond op de internationale savvyclubwebsite). Voedsel kan gebruikt worden als motivatie, daar is niets verkeerd mee, voedsel voor omkooperij, is iets helemaal anders...
    Horses and Live, It's all the same to me...

  2. #17
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: Dominant of gewoon LB???

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jarno
    Vandaag las ik ergens een Parelli strategie voor een paard zoals het jouwe. Je plaats in je piste, of waar je ook met je paard bezig bent overal snoepjes,

    En dan send je uw paard naar de snoepjes. Zo zal hij het spel heel leuk vinden!

    Dit is geen combinatie van clickeren en Parelli maar puur Parelli (het stond op de internationale savvyclubwebsite). Voedsel kan gebruikt worden als motivatie, daar is niets verkeerd mee, voedsel voor omkooperij, is iets helemaal anders...
    Hey Jarno...

    Dit heeft Amalia ook gedaan met de purpose games: Driving game vanuit zone 3. Omdat Nappe er totaal het nut niet van in zag om bv. naar een schoen te lopen staken we overal stukjes worteltjes in.
    Zijn cent was direct gevallen toen Hij snapte meteen dat hij vooruit moest en je zag echt dat ie 't leuk vond! Maar we wilden ook niet zo met eten beginnen werken, we zaten er mee in dat hij dan niks meer zou willen doen zonder zijn snoepje.Omdat we ook niet echt weten hoe we daar mee om moeten gaan. Ookal omdat Parelli hier niks over zegt in het pakket wisten we dus niet of dit wel de bedoeling was en of we dit wel 'mochten' doen en of dit geen nadelige gevolgen met zich mee zou brengen.
    En ja, toen we voorzichtig aan circling begonnen en zagen dat hij daar ook een spelletje van maakte zijn we dus maar gestopt.

    Oja, afgelopen weekend moesten we even proberen van Anne of z'n zadel hem nog paste aangezien er iemand mee komt rijden mss (is te zien, met dit weer wss niet) dit weekend. Hij moest er niks van weten en was erg wantrouwig. We hebben het dus op de Savvy way gedaan zoals Parelli zegt. En met worteltjes om hem af te leiden...of eigenlijk omkooperij dus Maar we hadden er gewoon geen zin in dat hij het weer op een lopen zou zetten ofzo..zodra ik hem vast heb voel ik me altijd heel klein worden
    Nu, zodra hij doorhad dat iemand van ons worteltjes op zak had werd hij een beetje opdringerig en wou hij echt alleen maar worteltjes. We hebben dan vlug het zadel gepast (het paste nog) en we hebben hem dan maar weer bij de merries gezet..Zoiets zou vast ook gebeuren als we wortels gebruiken tijdens de games en dat willen we al helemaal niet!
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  3. #18
    Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Merelbeke (België)
    Berichten
    622

    Re: Dominant of gewoon LB???

    Daar heb je groot gelijk, de relatie met het paard moet eerst stabiel zijn, voor je met eten begint, of je krijgt een opdringerig paard. Het is alsof met je vrienden weg gaan, als je altijd trakteert, na een tijd willen ze altijd getrakteerd worden. Dus het best is af en toe eens voedsel gebruiken, om bv een betere send te krijgen, dat hij wat meer moeite doet voor een backup, dat hij het zoeken naar dingen leuker vindt. Niet om hem te leren senden, of leren yoyo... Anders doet hij alles voor eten, maar zodra je geen eten hebt wordt hij boos. Ik denk dus dat het verstandig was van jou om te stoppen met worteltjes als je zag dat hij oprdringerig was. Dat is ook de reden waarom het niet in de paketten staat, je moet al wat savvy hebben, en een zekere relatie met je paard, vooraleer je hem een koekje kan geven zodat hij de volgende keer nog gemotiveerder is.

    Sommigen zullen zeggen van ja maar, mijn paard wordt niet opdringerig van eten. Ofwel hebben die mensen veel savvy en een goede relatie met hun paard, ofwel gebruiken ze andere principes (zoals het clickeren) ofwel hebben ze gewoon een paard die niet opdringerig is, zo zijn er ook natuurlijk
    Horses and Live, It's all the same to me...

  4. #19
    Actief Forumlid valerie's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    167

    Re: Dominant of gewoon LB???

    in elk geval beginnen met "het niet eten op commando" commando
    "Vrijheid betekent verantwoordelijkheid, daarom zijn veel mensen er bang voor." Anoniem

  5. #20
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: Dominant of gewoon LB???

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door valerie
    in elk geval beginnen met "het niet eten op commando" commando


    Verklaar u nader!
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  6. #21
    Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Erpe-Mere(B)
    Berichten
    1.138

    Re: Dominant of gewoon LB???

    Ik vind Nappe echt een fantastisch paard om veel van te leren.
    Waarom het goed bij mij ging wilt niet zeggen dat ik 'beter' ben of zo... Als ik het vergelijk met Bailey : hij is ook altijd braaf als iemand 'nieuw' met hem speelt! Pas na een tijdje begint het paard je te testen.

    Het is aan jou om Nappe zoveel mogelijk te motiveren. Ik zou zeker verder gaan met Parelli maar ipv hardere fases te gebruiken hem motiveren door voedels (clickertraining). Wel is belangrijk dat je dit op de juiste wijze gebruikt!

    xxxJolijn

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •