Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Mijn verslag van het wimweekend(geen fotos)

  1. #1
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Mijn verslag van het wimweekend(geen fotos)

    Dit gaat een heeeel lang verhaal worden.

    VRIJDAG...veel spanningen voor het traileren. Erop ging prima..klep dicht ook goed...rijden was echt verschrikkelijk!! Het waaide nog vreselijk hard en ik reed achter de vrachtwagen aan waarin Diesel zat en ik zag regelmatig de bak heen en weer zwaaien en dan nog es op de snelweg met al die tig vrachtwagens die veel harder reden dan ons..dus dennis en isla kwamen regelmatig op de vluchtstrook terecht!

    Eenmaal aangekomen veilig en wel...Diesel meteen gecheckt en die was natuurlijk toch wel wat nat..Hij wist niet wat ie zag toen we de klep open deden..en toen er gehinnikt werd riep ie vrolijk terug. Snel in een stal gezet maar die was..tegenover de andere alleen aan de voorkant open..dus iedereen riep en Diesel uit volle borst maar terug roepen. Gelukkig kreeg ie een ander stalletje, die wel heel klein was en hij zijn kont wel net in kon keren, maar aan alle kanten tralies dus hij kon mooi alles zien. Toen kwam er ook nog een reuze paard langs hem staan dus toen was het helemaal goed.

    Ik was pas als laatste aan de beurt..en hoewel alles interressant was wat de andere deden heb ik er niet teveel op gefocust want dan was ik al moe voordat ik mocht. Ik vond het super spannent toen ik mocht..ergens dacht ik..als ik die bak ik kom springt ie alle kanten op..maar hij was juist heel nieuwesgierig en wel kijkerig maar niet d We begonnen met circling..want daar was ik thuis ook een beetje blijven hangen..Achteruit was al moeilijk maar eenmaal lukte het wel en zo ineens ging alles vrij goed en had ie het snel te pakken. Kleine volte..van hand veranderen in de volte..en toen naar buiten sturen van de circel tot de lijn op was...toen voelde ik geslinger..draaide me om en meneer was uitgebreid aan het rollen. Het eerste wat ik dacht was *zucht* das nou Diesel!!! Toen weer meteen opgepakt waar we waren gebleven..en toen zelfs geprobeert hoefslag te volgen doordat ik achter hem liep. Dit was eigelijk al veel wat we de eerste dag hebben gedaan.

    ZATERDAG

    Ik was net voor de pauze aan de beurt en hebben de voltes weer even opepakt en toen daarna weer hoefslag volgen met ik erachter. De lijn geprobeert over zijn rug te gooien en dat ging in het begin helemaal niet dus gewoon er op gelegd. Toen nog met 2 lijnen erachter gelopen en dat ging ook prima..Hij was gewoon heel relaxed. Toen nog es geprobeert om de lijnen om en om op zijn rug te gooien en dat ging ineens stukken beter. Omdat ie zo laag liep met zijn hoofd kwamen de touwen regelmatig tussen zijn bene terecht dus hebben we de longeersingel van saskia mogen lenen en dat werkte ook heel erg fijn.

    Toen hadden we na mij pauze..en zei wim..het gaat zo goed met grondwerk en hij is zo rustig..wat let je om erop te gaan. Hij zei dat Diesel er kwa grondwerk wel klaar voor was en het geen kwaad kon om het erop en eraf gaan gewoon eens te oefenen. De kriebels gierde door mijn lijf..Spanning en adrealine, maar wel positief! Ik wilde heel graag maar dacht gewoon dat ie er niet klaar voor was en dus had ik dit helemaal niet verwacht! Ik had mijn zadel en cap mee dus dat was ook geen probleem. En zo kwam de vraag of ik er als eerste op wilde of dat ik liever had dat hij als eerste erop ging. En natuurlijk omdat ik toch wel uitkeek naar als dat moment zou komen, ik toch wel zoiets had van..dit wil ik graag zelf doen en dat kon ie alleen maar meer waarderen dus zo gezegt zo gedaan.

    Toen ik aan de beurt was na de pauze lekker rustig opgezadelt in de sta;l wat gewoon ook geen prbleem was..De bak in en wer wat volte werk gedaan en daarna op de hoefslag om te checken of ie nog net zo rustig was en ja...hij was er klaar voor..ik ook!! Toestemming gecheckt door erlansg te springen, beugels wiebelen en dan voetje in de beugel en gaan hanegn. Meteen werd dit door enthousiastme en een snoepie beloont wat erg intressant was. Diesel was ondertussen het grootste snoepjes monster geworden. Dus eigelijk was het peace of cake! Ineens zat ik erop!!! Beloont om te laten zien dat ik erop zat met een snoepje aan de beide zijkanten te geven en natuurlijk BRAAF PAARD..BRAAF!!!!

    Ik heb dit allemaal gefilmt dankzij trea en daar ben ik haar zeer dankbaar voor want dit moment MOET je gewoon vastleggen!!! Nadat het goed was ben ik eraf gegaan en toen vroeg Wim of hij er even om mocht. Hij wilde kijken of ze ook eenpaar stapjes konden zetten en dat was ook wel even zoeken voor Diesel wat nu de bedoeling was..maar toen ze liepen was het ook goed!Dat was het punt waarop Wim er weer afging en meteen alles afdeed en ik nog met Diesel even lekker Stick to me at liberty hebben gedaan..en toen vond ik het wel zat. Ookal had ik nog tijd..we hadden zoveel gedaan..nu was het goed. Het voelde niet eng..ik was heel rustig..kreeg het niet echt mee op dat moment..tis zo raar ..ineens zit je erop!! Onbeschrijfelijk eigelijk...Daarom ben ik blij dat het op film staat zodat ik kon zien aan de lach op mijn gezicht dat ik het leuk vond!!! haha

    Savonds nog heerlijk gezellig met zijn alle gewokt. Voor sophie ging er een wereld open!! Maar was blij dat toewn ik thuis was lekker in mijn bedje kon kruipen want...ik was de eerste die om half 10 op zondag mocht beginnen.

    Wat wel een grappig moment was..op een gegeven moment stonden we een beetje met zijn alle in het midden van de bak..toen saskia aan het rijden was. Zo stonden we met een clubje naar de andere kant van de bak te kijken waar het "dressuur" gebeuren bezig was. Natuurlijk staan de beste stuurlui aan wal en zo stonden we er ook echt over te discussieren, van ja tuurlijk als je paard er vandoor gaat moet je hem gaan schoppen want hij moet NOG harder! Vandaag ook..zo'n kindje schijnbaar van een pony gevallen want we hoorden een hoop geschreeuw en de pony was ook lekker bezig..dus er kwamen echt zo'n opmerkingen van..wat een stomme ponie...ik zou hem ook slaan...of gewoon naar de slacht ermee...(allemaal sarcastisch bedoelt dan he ) Maar het was ook een groot deel ergernis natuurlijk..

    ZONDAG

    Diesel was lekker fris..zoals ik het zou beschrijven..hij had er geen zin in en dan is ie erg vrij in het uitten ervan Dus ineens was die ow zo brave pony die zop leuk op je afkomt gegalopeert at liberty verandert in een koppige pony die allerlei bokkesprongen maakte om te proberen onder zijn oefeningen te komen en dat ge[paart met heerlijke merriemiep geluiden zoals ik dat noem. Heerlijk de puber uithangen dus...maar dat MAG natuurlijk ook als je nog puber bent. Maar eigelijk vond ik het wel fijn, want het is heerlijk als je een ow zo relaxte pony hebt die lekker snel alles oppikt, maar tis ook fijn als er zich problemen dat ik ook meteen daar leer hoe je daar weer mee omgaat en wanneer dat moment weer komt dat je weer wat kunt vragen. Hij ging dus op de volte alle kanten op en dan moest ik dus de hoefslag opzoeken en zodra dat weer goed ging weer volte vragen door een squeeze en dat ging veel beter. Hij was wel veel meer afgeleid, maar dat is niet erg..tis al fijn dat ik dat daar met iemand kon oplossen. Dat is het fijne van les..je moet zelf zovbeel tegelijk doen en word overrompelt door nieuwe dingen dat je vaak de kleinste details vergeet..zoals houding..hoe sta je..hoe heb je je hand..waar is je stick...wanneer moet je driven en wanneer moet je vragen...

    Ik vond het een super weekend. Ik kan weer een tijdje vooruit en zat zeker als de gelegenheiod er is weer proberen om weer wat lessen van wim te nemen want dat is het dubbel en dwars waard.

  2. #2
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: Mijn verslag van het wimweekend(geen fotos)

    Het ziet er naar uit dat dit een erg leuk/leerrijk weekend voor jullie beiden was!

    Ik kijk heel erg uit naar hét filmpje en dé foto's!!

    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  3. #3

    Re: Mijn verslag van het wimweekend(geen fotos)

    O Lieke wat leuk om te lezen allemaal! Klinkt alsof je echt een superweekend hebt gehad, met een rustige Diesel zodat je op zijn rug mocht, en ook op zijn tijd een puberende Diesel zodat je ook daar dingen voor kon leren! Meidmeidmeid wat super! Gefeliciteerd!!!


    May the horse be with you!

  4. #4

    Re: Mijn verslag van het wimweekend(geen fotos)

    Grandioos!

    Gefeliciteerd, ben erg blij voor je.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  5. #5

    Re: Mijn verslag van het wimweekend(geen fotos)

    Ja Lieke.. ik heb genoten van jullie! Jullie waren zo lekker bezig, zo met elkaar. Je hebt grandioze momenten gehad met Diesel en het was ook nog knotsgezellig!

  6. #6

    Re: Mijn verslag van het wimweekend(geen fotos)

    Ow en ik ben erg benieuwd naar jullie foto's en filmpjes want zelf heb ik niks. Geen (goede camera, omdat de mijne in reparatie is), geen tijd ook, omdat ik alles van iedereen wilde zien

  7. #7
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: Mijn verslag van het wimweekend(geen fotos)

    Ojee! We zullen toch wel foto's genoeg hebben hé??
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  8. #8
    Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006
    Locatie
    Bredene(B)
    Berichten
    4.012

    Re: Mijn verslag van het wimweekend(geen fotos)

    Het klonk als een superweekend! Je hebt veel plezier gehad, maar je hebt ook veel geleerd. Je zal wel moe zijn nu
    En de eerste stap tot rijden is gezet! Wees trots op jezelf!!

  9. #9
    Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Kerkdriel
    Berichten
    2.735

    Re: Mijn verslag van het wimweekend(geen fotos)

    Genoten heb ik van je verslag! ik weet ook maar al te goed hoe het is om voor de eerste keer op je pony te mogen gaan zitten, terwijl je er al zolang naar toe leeft. GEWELDIG een onbeschrijfelijk gevoel. Fijn dat dit het juiste moment was voor jou en diesel en ook nog eens met de juiste begeleiding Toppie!

    ik kijk nu al uit naar de foto's en het filmpje natuurlijk waarop jij met de aller grootste smile staat!
    The darkest hour is befor it get light!!!

  10. #10
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Mijn verslag van het wimweekend(geen fotos)

    wow geweldig joh! ik leef helemaal met je mee. Voor het eerst op je paard zitten is een geweldige ervaring! Knap hoor, dat je het direct zelf aandurfde en dat Diesel zo rustig reageerde. Een goede voorbereiding is meer dan het halve werk he! Gefeliciteerd en geniet nog maar een hele tijd na. Ik sta op de uitkijk voor de filmpjes!

  11. #11
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Mijn verslag van het wimweekend(geen fotos)

    Wat heerlijk dat je zo´n enorm grote stap hebt kunnen zetten!

    Fijn!

    Mooi verslag ook.

    Helaas kan ik je filmpjes niet zien, maar ik heb wel genoten van alle fotoos

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •