Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 34

Topic: bij wie zou ik moeten zijn?

bij wie zou ik moeten zijn?

Ik wil Troy eens laten "doormeten", analyseren (iets in die richting) om vast te stellen hoe "vervuild" zijn lichaam is.
    In verband met zijn eczeem dus, waarvan de (gedeeltelijke) oorzaak misschien in verkeerd voer oid. gelegen heeft. Pas als vastgesteld is óf hij vervuild is en waarvan lijkt het me zinvol om hem te gaan reinigen.

Ik ben een beetje huiverig voor wichelroedes en dat soort dingen.. geloof er niet zo in. Zou liever dmv bloed- of haaronderzoek laten testen.

Heeft iemand goede websites, adressen of ervaringen? Dan hoor ik ze graag.

Re: bij wie zou ik moeten zijn?

http://www.centrumdezon.nl

Maar waarom zou je meten? Waarom geef je m niet eerst de tijd om uit zichzelf aan te sterken en te verschonen. Begin waarden net na een verhuizing en god mag weten verder nog zijn niet zo zinvol in mijn ogen.

Als ik zie hoe hij al is opgeknapt na een week zou ik het wel weten. Oh ja en dan een standaard controle door een osteopaat. Dat ben je volgens mij al een heel eind.

Liefs
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Kan een osteopaat dan ook helpen bij het tegengaan van zomereczeem? ('k bedoel dus tips geven hoe en wat).
    Er komt namelijk binnenkort een osteopaat naar Speedy kijken en die heeft ook zomereczeem, dat moet ik dan niet vergeten te zeggen.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    www.centrumdezon.nl

Maar waarom zou je meten? Waarom geef je m niet eerst de tijd om uit zichzelf aan te sterken en te verschonen. Begin waarden net na een verhuizing en god mag weten verder nog zijn niet zo zinvol in mijn ogen.

Als ik zie hoe hij al is opgeknapt na een week zou ik het wel weten. Oh ja en dan een standaard controle door een osteopaat. Dat ben je volgens mij al een heel eind.

Liefs
    Roos
    Afspraak met osteopaat is vorige week al gemaakt. Jammer genoeg zitten ze zo vol dat we pas in maart aan de beurt zijn

De gedachte achter het doormeten en eventueel reinigen, was om hem een handje te helpen, zodat ie schoon zou zijn vóór het kriebelseizoen weer begint.
    Hij is inderdaad al erg opgeknapt, heb ook alle voer geschrapt, hij krijgt enkel nog hooi, maar toch heb ik het gevoel dat ik hem nog meer kan helpen.

Thanks voor de link, had hem al bekeken in een ander topic, maar volgens mij werken zij ook vooral met antennes.. (dacht ik)

Ik denk dat ze bij Centrum de Zon ook haaronderzoek doen, dat stond tenminste in het topic van Frédérique. Zal ik ze morgen 's even voor je bellen? Ze zitten vlakbij ons in Barneveld. En anders weet ik nog wel iemand maar dan moet ik heel diep in het archief duiken.. kan even niet op zijn naam komen, het is een paardenarts in Noordholland die veel met dravers doet. Als je nog kontakt zou kunnen krijgen met promptertje weet ze vast wel wie het is. En anders zoek ik wel even.
    Je kunt overigens ook haren (manen) opsturen naar Duitsland, daar is dit soort onderzoek veel 'gewoner'dan in Nederland. Ook daar kan ik je wel aan adressen helpen.

Het is zeker een goed idee om nu al vast te
    beginnen met de analyse van de kwaal.. paarden die echt zomereczeem hebben moeten al vanaf eind februari in de behandelingsfase beginnen, dus ruim voordat het écht losbarst.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ja, hier in Noord-Holland ken ik ook via via via iemand die met haarmonsters veel kan zeggen over wat een paard mankeert én wat eraan te doen. En dat werkte heel goed, dus als je Duits niet zo goed is, dan kan ik wel even speuren wie dat ook weer was.

Actief Forumlid Pablo's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar als je hem iets wil helpen kwijt te raken is wellicht Drainage compositum van de Groene Os iets voor hem? Dat heeft bij Pablo begin vorig jaar flink geholpen.

Oh, dankjewel voor de tips.

Marianne, ik bel ze zo zelf wel even - het tel.nr staat op de site - dan kan ik (eventueel) meteen een afspraak maken hoe of wat.
    Mochten ze dat niet doen (die haar-analyse) dan pb ik jou even Lila. Mijn Duits is inderdaad zo beroerd dat ik dát liever wil uitstellen tot ik geen andere mogelijkheden meer heb.

@Pablo, is dat een soort van groene leem? Daar heb ik wel aan zitten denken, maar wil eerst even laten analyseren, misschien is het niet nodig om iets te geven.

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    49

Toen Anoek naar de vorige eigenaar ging heeft hij bij haar bloedonderzoek uit laten voeren. Dit om te kijken of ze gebrek had aan bepaalde vitaminen en mineralen. Hier is toen al heel veel uitgekomen en dit is toen op de een of andere manier door de dierenarts ook weer aangevuld. Dit heeft voor haar en zijn andere paarden toen heel veel geholpen. Zou misschien zo ook wel goedgekomen zijn ,maar je kan als het nodig is de paarden inderdaad een beetje helpen.
    Succes met je zoektocht.

marleen

Ik heb centrum dezon gebeld en ze doen haaranalyse. Ik mag een paar maanharen met wortel opsturen en dan hoor ik volgende week wat de uitslag is van het onderzoek.

Thank you all!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Ja, hier in Noord-Holland ken ik ook via via via iemand die met haarmonsters veel kan zeggen over wat een paard mankeert én wat eraan te doen. En dat werkte heel goed, dus als je Duits niet zo goed is, dan kan ik wel even speuren wie dat ook weer was.
    Ik denk dat dit dezelfde is die ik bedoelde, kan alleen niet meer op z n naam komen. Hij werkte samen met een collega Gottmer in Hilversum, die doet het harenonderzoek - jammergenoeg kan ik die man in het telefoonboek niet vinden ( op het oude adres dat ik had staat die persoon niet vermeld..)

In ieder geval was de arts die ik bedoelde een wat oudere man die samen met zijn vrouw de kliniek runt. Hij reist vaak door het land.
    Mag een biet zijn als ik nog op die naam kom..
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Heee, wat goed Trea! Ben reuze benieuwd! Hoe was je eerste indruk?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Heee, wat goed Trea! Ben reuze benieuwd! Hoe was je eerste indruk?
    Erg goed! Ze wist meteen waarover ik het wilde hebben en vulde de vragen al voor me in, vóór ik ze kon stellen. Professioneel gevoel kreeg ik erbij.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Josefien doet ook haar analyses

http://www.natuurlijkinbalans.nl

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Ik denk dat dit dezelfde is die ik bedoelde, kan alleen niet meer op z n naam komen. Hij werkte samen met een collega Gottmer in Hilversum, die doet het harenonderzoek - jammergenoeg kan ik die man in het telefoonboek niet vinden ( op het oude adres dat ik had staat die persoon niet vermeld..)

In ieder geval was de arts die ik bedoelde een wat oudere man die samen met zijn vrouw de kliniek runt. Hij reist vaak door het land.
    Mag een biet zijn als ik nog op die naam kom..
    Bedoel je Gerrit Zomer?

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten