Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 28 van de 28

Topic: wormenkuur=drama

  1. #16

    Re: wormenkuur=drama

    Volgens de 'overlevering' (zij die haar van vroeger kenden...) was Spök een drama om wormenkuur te geven. Na alle verhalen over een hangend paard aan het halstertouw, geknapte touwen, hoeven op voeten en weet ik wat nog meer, ging ik de eerste keer bijna in een american football tenue richting spok (helm op en zo).. Nee da's flauw. Ik was wel op wat heftigs voorbereid en dat klopte dus ook.

    Zodra ik het halster vast pakte, probeerde ze weg te komen, achteruit te lopen, keihard met haar hoofd slaan, best link. Na een aantal vruchteloze pogingen (en kledders wormenkuur op mijn kleren....) gaf ik het zuchtend op. Ging stil naast haar staan en keek haar alleen maar aan, de wormenkuur nutteloos in mijn hand. Ze kijkt naar mij, hapt in de spuit en ik kan het zo in haar mond spuiten. Die ontzettend triomfantelijke blik in haar ogen zal ik echt nooit vergeten. JIJ ONTZETTEND DOM MENS: laat het me gewoon ZELF doen. Beschaamd ben ik in een hoekje gekropen en laat haar nu voortaan ZELF in die spuit happen. Niks geen halster vasthouden, vastzetten of wat dan ook.....
    Wie leert wie ook al weer wat tussen paard en mens?

  2. #17

    Re: wormenkuur=drama

    Goeie Spök! Ook al kende ik het al: het blijft gewoon een supermooi verhaal, Annemieke.

    May the horse be with you!

  3. #18

    Re: wormenkuur=drama

    Heb gelukkig geen nare wormen eters..hihi ze slikken alles. Ik geef een natuurlijk wormen kuurtje en 1x pj een spuit, heb er nooit problemen mee om dit binnen te krijgen. Hou bij elk nieuw ding oid een verhaal tegen mijn paard. Nog voordat ik het heb laten zien of zo...rare tik misschien maar het werkt wel. Bij mij dan en zo te horen ook bij anderen.

  4. #19
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: wormenkuur=drama

    je hebt ook wormenkuurpoeders...kun je mengen door het eten of drinken...misschien dat eens proberen?
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  5. #20

    Re: wormenkuur=drama

    Hoi,
    ik heb ook een lastige slikker.
    ik hoef nu enkel te mopperen en dan neemt ie hem vrij makkelijk in. maar ik heb er wel wat voor moeten doen.
    ik heb het volgende gedaan.(aangezien hij voor andere dingen ook wel eens een spuit moest hebben). ik ben hem iedere dag een spuit gaan geven.(wel met water natuurlijk) en op een gegeven moment wordt het een gewenning. hopelijk is het een tip. groetjes chantal

  6. #21
    Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    886

    Re: wormenkuur=drama

    Auk doet het ook niet zo gemakkelijk.

    Nu ben ik een ontzettende kluns en lukt het me niet op lekkere dingen in een lege wormenspuit te stoppen. Als ik dan de zuigstang indruk, komt de prut er aan de bovenkant uit in plaats van uit het 'tuitje'.
    Iemand enig idee wat ik nu weer verkeerd doe?
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

  7. #22
    Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Culemborg
    Berichten
    1.987

    Re: wormenkuur=drama

    Misschien een andere wormenspuit proberen? Als het goed is, sluit die zuigstang toch wel zo goed af dat daar niks uit kan komen. [size=99px](of het dopje van het tuitje afhalen, maar 't zou waarschijnlijk alleen iets voor mij zijn om dat te laten zitten )[/size]

  8. #23

    Re: wormenkuur=drama

    ik dacht hier eindelijk te weten te komen hoe ik een wormenkuur kan geven maar helaas

    Ik heb dus een paard dat krachtvoer en slobber kan weerstaan als er iets doorheen gedraaid is !!
    Hij snuffelt eens aan z'n bak en kijkt me zo aan van, pfff zie je dat daar dat is mijn hooi eet jij dat vies goedje zelf maar op!
    enneuh appelmoes? nee dank u dat moet mijnheer ook niet
    bij m'n merrie werkt dit wel, die eet alles

    dus het zal op de oude manier moeten blijven gebeuren, recht in de mond en een paar zure blikken nadien

  9. #24
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: wormenkuur=drama

    Nog een tip als je een wormenkuur gaat geven: zorg dat je paard op dat moment een lege mond heeft

    Mijn paard had vorige week stiekum een hele prop hooi in zn mond gehouden. Hij kauwde niet meer, dus ik dacht dat hij zn mond wel leeg had. Maar toen ik de wormenspuit had leeggespoten, spuugde hij een hele pluk hooi MET een deel wormenspuit weer uit Gelukkig had ik nog 200 kilo over omdat hij normaal geen hele spuit krijgt

    Verder werkt het het beste als je het heel vaak oefent zonder ook echt een wormenspuit te geven, tot het 'in zijn mond steken van de spuit' net zo normaal wordt als een halster omdoen.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  10. #25

    Re: wormenkuur=drama

    Hallo,

    Op zich is dit een moeilijk deel om paarden aan te laten wennen.
    Maar misschien moet je een proberen met honing. (dit gebruiken ze ook om makkelijker het bit in te krijgen.)
    Ik denk dat het beste is om ongeveer iedere dag of iedere week (wat jij denkt dat het makkelijkste is) een lege spuit vullen met een beetje honing en die dan geven. Maar jou paard moet er wel van houden, anders gaat dit ook niet lukken. Je kan ook altijd je paard eerst iets lekkers geven de kuur geven en daar na nog iets lekkers geven. En als niets helpt kan je (denk ik) eens ander ontwormings middel gebruiken.

    Nog veel succes met het ontwormen,
    Ronjaar
    Als je het geld zou weg nemen dan pas kan er vrede bestaan, maar bij dieren is dat niet nodig!

  11. #26

    Re: wormenkuur=drama

    Hoi,
    Hoe ik het altijd doe(en het is nog altijdf gelukt, ook met probleempaarden, is dat ik de wormenspuit in mn linkerhand houm rechterhand houdt het halster vast.
    Dan leg ik de spuit tegen de wang van het paard, bij zijn kaak dus. Dan glij ik hem langzaam met wat druk over zijn wang naar zijn neus, daar wrijf ik wat heen en weer met wat druk erop. En dan glij ik de spuit door naar bij de mondhoek, daar wrijf ik weer even met lichte druk erop, en dan glij ik hem door in de mond en spuit hem leeg.

    Omdat de spuit in dit geval niet ineens bij de mond is(waar ze hem dus niet kunnen zien, dus is het eng), schrikken ze niet zo en het is me nog altijd gelukt.(Ook bij paarden waarvan iedereen zei: Die krijg je geen wormenspuit in zn mond!!) Ik denk dat dit misschien wel werkt!
    Succes!
    Een goed ruiter hoort het als zijn paard tegen hem praat.
    Een uitstekend ruiter hoort het zelfs als zijn paard tegen hem fluistert.
    Maar een slecht ruiter hoort het niet eens als zijn paard tegen hem schreeuwt.

  12. #27

    Re: wormenkuur=drama

    Hey

    dé oplossing voor je wormen spuit probleem: zie de volgende link:
    http://www.paardnatuurlijk.be/titles/1/ontwormen.gif

    KOmt er op neer niet zomaar, preventief, te ontwormen, maar eerst een meststaaltje te laten testen in een labo en pas indien daaruit blijkt dat je paard moet ontwormt worden, dan pas ontwormen

    Zoniet: niet ontwormen

    test kost evenveel als wormspuit
    door de test weet je voor wélke worm je moet ontwormen
    door vaak te ontwormen maak je de overgebleven sterke wormen resistent voor het product met kans op geen genezing meer of moeizaam
    Meer op <!-- m -->http://www.clickertrainingmetpaarden.be<!-- m -->

  13. #28

    Re: wormenkuur=drama

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Eva Saegerman
    Hey

    dé oplossing voor je wormen spuit probleem: zie de volgende ]http://www.paardnatuurlijk.be/titles/1/ontwormen.gif[/url]

    KOmt er op neer niet zomaar, preventief, te ontwormen, maar eerst een meststaaltje te laten testen in een labo en pas indien daaruit blijkt dat je paard moet ontwormt worden, dan pas ontwormen

    Zoniet: niet ontwormen

    test kost evenveel als wormspuit
    door de test weet je voor wélke worm je moet ontwormen
    door vaak te ontwormen maak je de overgebleven sterke wormen resistent voor het product met kans op geen genezing meer of moeizaam
    Lijkt me toch een beetje link om alleen daarop te vertrouwen. Ik heb al zo vaak gehoord dat zo'n onderzoek geen goeie indicatie is...
    Surrender to fun!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •