Hoi
Misschien dat jullie je mening hierover kunnen of willen geven. Voordat ik met nh begon reed ik dressuur. Dit deed ik dan om de dag (de andere dag een buitenritje.) Ook ben ik toen begonnen met wedstrijdrijden.
Dit jaar ben ik in aanraking gekomen met nh. Dit vind ik zo leuk om te doen, dat ik er helemaal voor ga. Nu ben ik dus net met l2 begonnen, maar het gewone dressuur is soms zo tegenstrijdig met de nh methode.
Zoals bijvoorbeeld Pat adviseerd om nog niet met spoortje te gaan rijden in de l1 en l2, mijn instructrice vind dat ik een spoortje om moet doen.
Mijn pony is er eentje die je erg moet stimuleren om aan het werk te gaan. Pat adviseerd om met een slome pony lange stukken te rijden, mijn instructrice wil altijd graag de voltes openen en verkleinen (dit om hem soepeler te maken).
Ook moet de neusriem altijd erg strak, zodat je meer controle hebt zegt mijn instructrice. Ik spreek haar dan niet tegen, omdat ik vind dat wanneer je les van iemand neemt je op dat moment haar ideeen aanneemt.
Wel doe ik dus buiten de lessen mijn tuig niet strak of ik rij helemaal niet met tuig. Het liefst rij ik ook op het moment zonder tuig, maar omdat ik toch het dressuur er in moet houden voor de wedstrijden rijd ik dan 1 keer in de week naast de les met hoofdstel.
Nu is het dus zo dat ik al jarenlang les bij haar en ik altijd tevreden ben geweest alleen nu ik iets meer heb geleerd over de paardenpsychologie kloppen onze ideeen niet altijd meer.
Moet ik nu nog maar even aanrommelen met de dressuur, omdat je via de nh uiteindelijk daar ook op uit kunt komen of er gewoon maar even mee stoppen. Met wel als gevolg dat ik mijn instructrice daarmee aan de kant zet. Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Bladwijzers