Afgelopen week moest ik weer een nieuw voorraadje voer halen voor Shaf. Ben eens heel nauwkeurig alle labels van alle zakken voer gaan lezen. Enkel van Subli, want een ander merk hebben ze niet, maar gewoon om te vergelijken tussen sport-, basis, pony en merriebrok. En de div. muesli en granenmixen.
En wat bleek???
In de ponybrok zaten de hoogste concentraties van vrijwel alles, behalve vet en zetmeel.
Dus meeste eiwit, vitamines, Ca/P etc. Redelijk wat vet ook, hoewel die waardes niet echt veel verschilden.
En zetmeel is nu juist hetgeen wat ze helemaal niet uit de brok hoeven te halen ik geef brok voor de mineralen, vitamines en sporenelementen en niet voor de energie
Dus ik ben weer terug bij de ponybrokjes (geen lekkere muesli meer voor Shaffie)
Wel grappig: de eigenaresse van de verzorgpony van iemand hier op het forum (zal ff geen naam noemen) vond het maar heel raar dat ik een arabier op minder dan 1 kilo bix in conditie kon houden. En helemaal raar dat die endurance-arabiertjes ook maar 1 kilo muesli krijgen.
Tsja, gewoon hooi/kuil voeren voor de energievoorziening he
Bladwijzers