Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: veel rollen

veel rollen

Malik heeft net zo'n 4 á 5 keer achtereen gerolt..
    veel en vaak rollen is een van de kenmerken van koliek dus werd ik bang en ging ik dichterbij staan om te kijken of hij ook nog andere kenmerken had.. maar hij had geen zweterige vacht, geen schuim oid.. dus ik ben vrij gerust naar huis gegaan..

kan iemand me uitleggen of ik dit wel in de gaten moet houden en zo ja waarom, of waarom hij dit waarschijnlijk zo vaak doet? Hij rolt namelijk bijna nooit..

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Re: veel rollen

Hmmm, kan vanalles zijn eigenlijk...stress of jeuk. Kan ook best zijn dat hij net heeft ontdekt hoe hij moet rollen

Bij koliek zie je vaak dat ze ook geirriteerd naar de buik gaan happen en/of kijken. Ik zou het in ieder geval wel even in de gaten houden. Bij twijfel de dierenarts bellen...
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forumlid Joke.'s Avatar
    Aangemeld
    Jan 2007

Ik heb ook begrepen dat rollen een vorm van welbehagen is.
    Ontspanning, gekkigheid, zweet met stof vermengen,enz.

Als er darmgeluiden zijn, zal het niet zo gauw iets erg zijn.

Eet hij goed, staan z'n ogen helder, is hij levendig, komt er regelmatig poep uit.

Schraapt hij met een voor of achterbeen, kijkt hij richting buik, ziet hij er slap uit, geen darmgeluiden(gerommel....leg je oor op z'n buik om zeker te wezen).

Het is een jong dier, nog lekker licht, die kunnen zich gemakkelijker rollen dan een kolos.

Sommige paarden doen het nou eenmaal meer dan anderen.

Zo maakte ik me wel eens zorgen over een paard dat heel veel in haar box lag.
    Maar zij was nou eenmaal zo.

Vraag anders een ander bij je in de omgeving wat die er van vindt.

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Toen ik na lange tijd Charlotte weer lekker in de piste liet dollen heeft ze bijna een kwartier liggen rolle, zoooo lekker vond ze het

Volgens mij niet direct iets om zorgen over te maken hoor..lagen zij oren plat? Stampte hij met z'n benen of hapte hij naar z'n buik?
    Was hij zenuwachtiger dan anders?

Wel vreemd omdat hij anders bijna nooit rolt..misschien heeft hij gwn ontdekt hoe plezierig het wel is
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

eagle rolt ook vaak 4 of 5 keer heen en weer, staat ook wel eens om vervolgens nogmaals te gaan rollen

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Ik denk, als je paardje nog goed mest, niet naar de buik hapt enzo, het wel gezond zal zijn!

Laatst liet ik Great los in de piste en ze had maar liefst 10 keer gerold op nog geen half uur Ze vond het gewoon fijn.
    Want bij het rechtspringen volgde wat speelse bokjes
    Don't lose your grip on the dreams of the past
    You must fight just to keep them alive

nou ik kan weer rustig ademen

hij rolt alleen vaak en schraapt met zijn hoef over het zand alsof het een graafmachine is maar verder niks wat me is opgevallen.. ik let er wel ff op

iig bedankt allemaal!

Bladwijzers

Forum Rechten