Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: Chris Irwin

  1. #1

    Chris Irwin

    Wie graag iets te weten wil komen over de manier van denken/werken van Chris, kan de laatste Amazone kopen (nr12).
    Daarin staat een lang interwieuw, geschreven door "onze" xyzutu2 (Miriam Nieuwe Weme) over Chris en zijn manier van werken.

    Erg interessant.. (al was ik al fan van Chris )
    Ik kreeg deze tip van Marianne.
    Bedankt Marianne

  2. #2
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: Chris Irwin

    Ik had juist niets hierover geschreven hier .. heb de amazone ook... vond het stukje niet zo héél geweldig.. Ik vind het namelijk zo jammer dat Chris zich zo laatdunkend uitlaat over anderen.. beetje gevoel van 'omhoogklimmen door naar beneden te schoppen' ... gaf mij een wat naar gevoel.. wat mij er vooral aan verwonderde, is dat ik vind dat hij dit niet nodig heeft... Zijn ideeen op zich zijn toch gaaf genoeg??!

  3. #3

    Re: Chris Irwin

    Ik vind het niet zo boeiend wat hij van anderen denkt. Ik vind het belangrijk hoe hij over paarden trainen denkt. De rest van het plaatje eromheen zal me worst wezen.

    Ik vind dat het stukje mooi toelicht waar zijn manier van trainen op berust, op welke ideeën.

    De toon van het intervieuw is gezet door de schrijfster, niet door Chris zelf. Daar kijk ik wel doorheen

    Deze tip was meer bedoelt voor mensen die zich afvragen wát de methode van Irwin nou is. Niet wie de mens Irwin is.

  4. #4
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: Chris Irwin

    En zo kijken we er allemaal op eigen manieren naar
    Ik was iig blij dat ik vaker van hem gehoord had en daardoor door de toon heen KON lezen

  5. #5
    Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.118

    Re: Chris Irwin

    Ja ik heb hem ook speciaal gekocht hiervoor. Vindt het een goed stuk, maar het is gewoon niet nodig van hem om zich zo over anderen uit te laten. Maarja, denk even aan wat er wordt gezegd door Pat Parelli over normals en wat Monty Roberts spuit over Pat...het hoort er blijkbaar bij.

    Do as I say, not as I do hè

    PS; Wim staat erin hè, met zijn mooie Strana!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

  6. #6

    Re: Chris Irwin

    Kritisch zijn... mag niet op dit forum. Want dan komen er meteen van dat soort grote oordelen als 'laatdunkend' en 'naar beneden schoppen'..

    Irwin merkt in het interview o.a. op dat veel Amerikaanse trainers met 'gebroken' paarden werken en dat de 'cowboy geest' nog steeds actief is. Hoe aardig sluit daarbij de laatste nieuwsbrief van Eddy Modde hierbij aan: zijn verslagje van het young colt starting op Parelli's farm.. eerst kregen de dames en heren les op de bucking-machine ( een soort rodeo-stier) en na drie dagen maakte ze hun eerste buitenrit.op paarden die voorheen nimmer in handen van mesen waren geweest. Echt iets om trots op te zijn. Hoezo NH? Hoezo geduld? Hoezo respect?
    Wat mij betreft mag Irwin dit luid en duidelijk bekritiseren. Dan maar niet lief.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  7. #7
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Chris Irwin

    Ik had al in een ander topic van de week gepost dat het interview in de Amazone stond maar daar reageerde niemand op.
    Nu was ik zelf bij het interview en Chris laat zich in mijn ogen helemaal niet zo negatief uit over anderen. Anderen hebben ook goede dingen, maar ze zijn ook vooral commercieel en cowboy achtig bezig en dan moet iedereen toch wel beamen. Niet dat Chris iets tegen cowboys heeft Maar wat het precies met NH te maken heeft is ook een goede vraag.

    Ik vind dat Mirjam het netjes geschreven heeft, vond het ook een veel realistischer stuk dan in de Bit, veel meer zoals Chris is.

  8. #8
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: Chris Irwin

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Kritisch zijn... mag niet op dit forum. *knip*.
    Jammer dat kritisch niet mag..(ehm, van wie eigenlijk niet ), want ik ben toch echt gewoon kritisch als het om mijn mening over het stukje in de Amazone gaat

    @nicky, psies wat ik ook dacht.. niet nodig...

    Het is overigens vooral dat ik het stuk gelezen heb met in mijn achterhoofd hoe een niet-nh-er-irwin-kenner dit zou lezen... en toen kwam mijn kritische aantekening boven drijven... .. vandaar!

  9. #9
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Chris Irwin

    Ik splits hem ff af, over het inrijden van paarden door Parelli, want dit verdient wel een apart draadje... (btw: tnx san)
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  10. #10
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Chris Irwin

    Waar verkopen ze de Amazone??

  11. #11
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re: Chris Irwin

    Bij de boekhandel. Ik zag 'm al bij de bruna.
    Started!

  12. #12
    Actief Forumlid Veerle D's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    Schinveld Limburg
    Berichten
    168

    Re: Chris Irwin

    Ik heb het artikel ook gelezen en dat smaakt naar meer! Ben daardoor weer verder gaan lezen in zijn boek en vind dat hij erg interesante dingen heeft.
    Grote hooinetten voor in de wei! kijk op <!-- w -->http://www.hooinet.nl<!-- w -->

  13. #13
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re: Chris Irwin

    waar is het afgesplitste gedeelte over het inrijden heen gegaan? Wil het graag lezen, maar kan het niet vinden.

    Het artikel in Bit van Chris vond ik niet zo denderend. Zal Amazone kopen om dit artikel te lezen. Zijn demo op de NH dag kon ik ook niets mee. Het gedeelte van de Roundpen dvd dat ik gezien heb, vond ik wel interessant.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  14. #14

    May the horse be with you!

  15. #15

    Re: Chris Irwin

    Ik heb gisteren d eamazone in d ebus gehad.
    Aangezien ik nog een leek ben in nh en chris erwin niet ken zal ik mijn nmening op het forum zetten als buitenstaander.
    Eens je je verdiept in het natuurlijke welzijn van je paard.Ben je verslaafd aan meer.
    En soms zou ik willen dat ik nog steeds naief was.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •