Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 28

Topic: Gaat niet zo goed met Waldjo... :(

  1. #1
    pasterza
    Guest

    Gaat niet zo goed met Waldjo... :(

    Het viel me steeds vaker op dat Waldjo steeds lager met zn hoofd en hals gaat lopen maar dan wel lekker zn passen afmaakt en ontspannen loopt. Maar hij raakt steeds meer de grond met zn neus. Als ik 'em iets oppak komt ie in verzet, loopt gespannen en maakt korte passen met zn achterbenen, net alsof er ergens in de bovenlijn niet goed zit. Laats al heel iets onregelmatig aan het rechterachterbeen, 7 weken lang, toen een paar weken goed en nu alweer een paar weken niet goed. Is trouwens wel héél moeilijk te zien en aan het buitenbeen, dus bewegingskreupelheid en vaak bovenin ergens niet goed. Hiervoor heb ik een osteopaat gebeld die in de voorjaarsvakantie.
    Sinds zaterdag is ie stokkreupel aan het linkervoorbeen. Er voelde niks warm aan en ook niet dik. Dacht meteen weer aan een hoefzweer die hij in het begin vaak had en die bij hem altijd in de kroonrand doorbreken. Vandaag nog steeds stokkreupel, maar hij staat in stilstand er wel goed op. Kroonrand gloeiend heet, linksachter ook, rechtsvoor ietsie en rechtsachter niet. Alleen de kroonranden dus, de hoeven niet.

    Vrijdag komt de veearts de pony van een stalgenootje enten en ik heb haar gevraagd of ie evn naar Waldjo wou kijken en dan met de nadruk op KIJKEN. Wil niet dat er zonder mijn toestemming vanalles in dat paard wordt gedrukt omdat ie overal gevoelig op reageert en bij een evt. hoefzweer ook niet uitsnijden. Mocht ie toch om wat voor reden dan ook behandeld moeten worden dan neem ik zelf weer contact op met die veearts.

    Ik hoop zo dat het een hoefzweer is (maar dat verklaart dan weer niet dat er meerdere kroonranden gloeien..) en niet iets anders ernstigers want ik ben zo bang dat ik hem alsnog kwijt raak..

  2. #2
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Gaat niet zo goed met Waldjo... :(

    He getsie wat vervelend zeg !
    Ik hoop ook voor je dat het een hoefzweer is.
    Ben je er vrijdag wel zelf bij?
    Sterkte!
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  3. #3
    pasterza
    Guest

    Re: Gaat niet zo goed met Waldjo... :(

    Nee ik kan er vrijdag niet zelf bij zijn, vandaar dat de veearts ook alleen mag kijken van mij

  4. #4
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Gaat niet zo goed met Waldjo... :(

    Nou ik zal aan Waldjo denken vrijdag! Ik hoop dat het snel beter met hem gaat!
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  5. #5

    Re: Gaat niet zo goed met Waldjo... :(

    Als hij zo vooroverduikt en daardoor duidelijk op de voorhand loopt, lijkt het me niet dat in zijn voorhoef het probleem zit eigenlijk.

    Klinkt mij in de oren als een spiertechnisch probleem. Lekker sloffen op de voorhand, en protesteren als hij wordt "opgepakt" waardoor de rest moet gaan werken.

    Tenminste.. in die hoek zou ik het eerst gaan zoeken denk ik. Maar goed.. weet ook niet wat beter is.. spieren of hoefzweer. Ik denk eigenlijk hoefzweer, daar ben je nogal eens vanaf.

    Succes in ieder geval en laat het even weten? Ben benieuwd hoor. Sterkte!

  6. #6
    pasterza
    Guest

    Re: Gaat niet zo goed met Waldjo... :(

    Het is zeker niet zo dat ie mega op de voorhand loopt. Zn hoofd/halshouding is dan wel laag maar hij maakt ruimer passen met een goed ondergebracht achterbeen en loopt mooi gesloten en op eigen benen, volgens de dressuurruiters hier op stal. En sloffen doet ie zeker niet. Maar zodra ie zn hoofd wat hoger houdt, daar waar ie ook hoort, gaat het mis en waarschijnlijk heeft die zeer lichte onregelmaigheid van het linkerachterbeen daar ook veel mee te maken met dat er iets niet goed is in de bovenlijn en daar komt een osteopaat voor.
    Hij wordt daardoor al tijden niet meer gereden en ook geen 7 games. Alleen af en toe een stukkie wandelen over de weg. Sinds een paar dagen stokkreupel aan het linker voorbeen (ander been dus) waarvan ik bijna zeker weet dat het weer een hele diepe hoefzweer is maar doordat er meerdere kroonranden enorm gloeien ben ik bang dat er meer aan de hand is..

  7. #7

    Re: Gaat niet zo goed met Waldjo... :(

    Wat vervelend! Maar zou je dan de dierenarts niet beter morgen al kunnen laten komen? Zeker als je dent dat er meer aan de hand is?
    Sterkte en beterschap!

    May the horse be with you!

  8. #8
    pasterza
    Guest

    Re: Gaat niet zo goed met Waldjo... :(

    Moet de hele dag werken en werk er net 2 dagen dus dat lukt niet.. Kan wel maar dan met het risico dat ik mn baan kwijt raak en dat betekend geen stalgeld kunnen betalen... MOet nog ff zien hoe ik dit ga oplossen

  9. #9

    Re: Gaat niet zo goed met Waldjo... :(

    Hmm ja dat is erg lastig... Kan je misschien ietsje eerder weg en dan eind van de dag de dierenarts laten komen ofzo??

    May the horse be with you!

  10. #10

    Re: Gaat niet zo goed met Waldjo... :(

    Ik heb geen idee wat beter is of wat het zou kunnen zijn, maar 'k wens je veel sterkte en hoop dat het snel over en duidelijk is.

  11. #11
    Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006
    Locatie
    Bredene(B)
    Berichten
    4.012

    Re: Gaat niet zo goed met Waldjo... :(

    Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en dat Waldo gauw beter is! Veel sterkte!

  12. #12
    pasterza
    Guest

    Re: Gaat niet zo goed met Waldjo... :(

    Veeartsen komen hier alleen 's ochtends tussen half 9 en 12 en kunnen geeneens een precieze tijd geven dus kun je de hele ochtend wachten. "smiddags is alleen voor afspraken op de kliniek..
    Naja iig hoor ik vrijdag wat het evt. zou kunnen zijn en aan de hand daarvan zou ik hem onder werktijd daarover nog kunnen bellen van hoe en wat.

    Jarenlang ploegendiensten gedraaid en dat zou ik toch weer heel graag willen, vooral voor dit soort dingen

  13. #13
    pasterza
    Guest

    Re: Gaat niet zo goed met Waldjo... :(

    Was vanavond bij Waldjo en hij loopt al stukken beter en de kroonranden gloeien geeneens meer. Het was te donker, ondanks vele lampen, om goed te kunnen zien of er ergens een heel klein gaatje zat in de hoef waar de eventuele hoefzweer zich zou hebben door gebroken.
    Wel vreemd dat het nu opeens stukken beter gaat Wel beter natuurlijk maar nou weet ik nog niet wat ie had/heeft

    O en toen ik terug kwam belde de osteopaat F. dat ie 19 maart langs komt. Duurt nog wel even maarja tis niet anders. Voorlopig geniet Waldjo maar lekker van zn vakantie

  14. #14

    Re: Gaat niet zo goed met Waldjo... :(

    Hihi zou het niet kunnen dat hij lekker gek gedaan heeft op de weide laatst.. en zich verstapt heeft of zo?

    Meerdere hete kroonranden die nu ineens niet meer heet zijn.. da's toch vreemd hoor.
    Maar wel fijn!

    Gelukkig.

  15. #15
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: Gaat niet zo goed met Waldjo... :(

    nou, ik ben benieuwd wat de da vandaag zegt...
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •