Hai!
Hoe lang duurde het bij jullie voordat de porcupine game goed ging?? Ik heb er nu al 4 uur ingestoken (in 3 sessies) en heb nog steeds fase 3 of soms 4 nodig om reactie te krijgen.....
Ik heb al vastberaden gekeken, mezelf groot gemaakt, heeeel lang volgehouden, direct de druk eraf gehaald bij een gewichtsverschuiving, meteen gewreven nadat de druk eraf was, een sleutel gebruikt voor fase 4, maar ze lijkt de link gewoon niet te leggen dat als ze alvast wijkt als ik zachte druk geef, dat ze dan die vervelende hardere druk niet krijgt!!
Ik heb echt een beetje het idee dat ze gewoon denkt, ja, jij mag je vingers wel op mijn haren/huid leggen hoor. Daar heb ik geen last van. Als je wil dat ik opzij ga duw je maar wat harder. Volgens de theorie is dat natuurlijk niet logisch. Ze zou juist, net zoals paarden dat in een kudde doen, moeten reageren op het zachte signaal om het harde te voorkomen..toch? Nu is het wel zo dat mijn merrie laagste in rang staat in de kudde (van 4 paarden) máár dat ze bij 2 van de 3 paarden alleen na veel overtuigingskracht opzij gaat (met een gezicht van oookee, als ik dan echt opzij moet dan doe ik toch één stapje, nou tevreden??)
Het gekke is dat ze onder het zadel (of zonder zadel, als ik er maar op zit) heel goed reageerd op druk, ze kan erg goed wijken voor de kuit zegmaar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of dit nou echt wijken voor druk is, of een combinatie van andere hulpen waardoor ze weet, ohja, ik moet opzij. Verder is ze met rijden altijd heel gevoelig, en aan de hand gewoon heel rustig (echte ijslander dus).
Hoe ging dat bij jullie paarden? Viel het kwartje ineens? Of duurde het ook zo lang? Hebben jullie misschien nog een idee wat ik nog verkeerd kan doen? Zou ze me niet begrijpen, of gewoon aan het proberen zijn te winnen? Ze leunt trouwens niet tegen mij als ik druk geef, en bij fase 3 of 4 gaat ze zonder mokken een stap opzij...
Vandaag ben ik maar gaan rijden, want het leek haar behoorlijk te gaan vervelen. Af en toe liep ze gewoon weg om gras te gaan eten
Nou ik hoop dat jullie het een beetje snappen, ik vind het nogal moeilijk uit te leggen namelijk!!
Alle tips zijn welkom.
Groetjes,
Nienke
Bladwijzers