mooi duidelijk gezegd... comfortzone - rekzone en over-de-grenszone, ben het helemaal met je eens..
mooi duidelijk gezegd... comfortzone - rekzone en over-de-grenszone, ben het helemaal met je eens..
Ik denk dat een paard dat doodsangst heeft... DUS allang in de over de grens zone zit... en in ieder geval definetely NIET in een comfortzone waar je het paard nog uit zou kunnen halen. Zie hem er in dat geval eerst maar eens in te krijgen. Lastig zatOorspronkelijk Geplaatst door maya_longlane
En verder weet ik het ook niet.
Iedereen heeft wel iets gezegd waar ik van denk: ja dat. En soms zijn die dingen tegenstrijdig, en denk ik voor mijn ene paard ja dat en voor het andere: dat nooit. Nouja, nooit dit jaar.
Lodash vindt dingen soms echt heel eng, maar hem kan ik bijvoorbeeld bijna overal naartoe krijgen of langs als ik hem laat zien dat IK het aan kan raken. Dan is het vrijwel meteen okee vaak.
Susan trekt in dat soort situaties veel meer haar eigen plan. Bij haar kan je inderdaad die spanningsopbouw krijgen die Trea noemt, 'men' ziet er niet zo veel aan, ik wel en ik weet dan dat er een explosie kan komen.
Ingewikkelde materie, dat is zeker.
May the horse be with you!
ingewikkeld zeker, interessant helemaal...
Ik vind het idee van comfortzone, rekzone en over-de-grenszone wel een goeie! ga hem onthouden. ik denk dat ik onbewust wel aanvoel in welke zone we ons bevinden, maar met een naampje erbij denkt het net wat makkelijker.
Ja vindt ik ook mooi! Het is wel een beetje wat ze ook vertellen op level1 dvd`s, maar dan duidelijker omlijnd.
Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.
Dit herken ik uit het L2 boekje van Stephanie Burns: "move closer, stay longer"
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
Dat boekje ken ik niet, maar dit is niet specifiek een iemand zijn of haar methode maar een algemene stelregel wbt leren en training.
Je kunt het in veel boeken terugvinden denk ik.
Ja, het is ook wel een vrij logische omschrijving, maar jij hebt het gewoon ff mooi duidelijk hier neergezet. Nu ik er weer over nadenk: Steve Halfpenny gebruikte dit ook in zijn theorie-les.
Bladwijzers