Ik heb een probleempje en weet niet goed wat ervan te denken ...
Vroeger was mijn paard absoluut niet snappy. Op aanraden ben ik dan wat meer tot fase 4 gaan toepassen. En idd dit hielp, zelfs een beetje "te" vind ik.
Met momenten is hij ongelovelijk snappy, beetje agressief zelfs. Alles gaat goed, sideways, yoyo, totdat ik circling vraag van draf naar galop. Dan geeft hij daar een bok en word ik een stuk meegesleurd. Gisteren gooide hij zelfs zijn achterhand naar me uit, tot 2x. Dit heeft hij nog nooit gedaan.
Nu vandaag, heel leuk aan het spelen, alles gaat zelfs goed en enthousiast en als ik terug een circling vraag in draf, zie je hem zo left brained worden, hij begint daar te draven en reageert op niets meer ! Hij komt niet naar binnen, er zit ongelovelijk veel spanning op het touw, ik kan hem niet meer houden en moet hem lossen.. waarna hij vervolgens door de afspanning naar de weide loopt.
Voor ik met parelli begon, was dit regelmatige kost, maar dit heb ik sinds lange tijd niet meer meegemaakt.
Iemand enig idee hoe dit zou komen ?
Ik ben onlangs wel verhuisd van wei, maar ik denk niet dat daar iets mee te maken heeft.
Bladwijzers