Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 30 van de 30

Topic: Hout knagen door tandproblemen?

  1. #16

    Re: Hout knagen door tandproblemen?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Ik gooi ook takken en boompjes in de paddock en dan knagen ze heerlijk zoals bij Trea's foto's, maar wat ik me daarbij wel afvraag: krijgen ze zo niet veel zand binnen??
    Jaaaaaa. De dag ervoor was de zand droog en bleef het er niet aan plakken. Zo is het 3x niks, helemaal mee eens. Vandaag de takjes op het verharde gegooid.. pokkeregen

  2. #17
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Hout knagen door tandproblemen?

    we hebben helaas geen verharde grond....En ze vinden het echt geweldig leuk. Gelukkig krijgen ze ruim ruwoer, en ik geef dan maar extra lijnzaad, hopelijk hopelijk hopelijk is dat voldoende! Wou dat we net zo'n bestraat stukkie hadden als bij jou!

  3. #18

    Re: Hout knagen door tandproblemen?

    Wij hebben een (dichte) pallet in de bak liggen waar we takken en ander gedoe op gooien.. 100% zonder zand is het niet, maar het scheelt wel een heleboel, vooral omdat we er een rand omheen hebben getimmerd. Een beetje een low-budget voerbakkie dus.

  4. #19

    Re: Hout knagen door tandproblemen?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hästli
    En verder, weet iemand een goede tandarts in de buurt van Wageningen?
    Niemand?
    Surrender to fun!

  5. #20
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: Hout knagen door tandproblemen?

    http://www.paardentandverzorging.nl/

    Dit is mijn paardentandarts.. komt geloof ik ergens uit de buurt van Hilversum en komt zeker ook in Wageningen..

    Ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevreden over haar ben.. ken ook eigenlijk niemand die dat niet is

    Dusss!!

  6. #21

    Re: Hout knagen door tandproblemen?

    Dan komt ze vast ook wel vanuit Hilversum bijna langs Voorthuizen als ze toch naar Wageningen rijdt
    Mag wel weer eens, een tandartsenbezoekje. Dank voor link!

    May the horse be with you!

  7. #22
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: Hout knagen door tandproblemen?

    En Ingrid is een aanrader!

  8. #23

    Re: Hout knagen door tandproblemen?

    En nog off-topic-er, wat een leuke teller heb jij in je onderschrift!!!!!!!!!!!

    May the horse be with you!

  9. #24
    Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Castricum
    Leeftijd
    48
    Berichten
    1.956

    Re: Hout knagen door tandproblemen?

    In de laatste Amazone staat een artikel van Margriet Cremers ? van de Silverlinde. Gaat over het ontslakken bij paarden. Paarden knagen inderdaad hout om afvalstoffen kwijt te raken.
    In de Amazone staat ook een heel artikel over Chris Irwin dus is sowiso de moeite waard!
    Maar onderschat het knagen niet! Is echt belangrijk voor ze en niet altijd ondeugend of verveling.

  10. #25

    Re: Hout knagen door tandproblemen?

    Hm die amazone heb ik hier liggen. Snel even lezen. Bedankt voor de tip!
    Surrender to fun!

  11. #26
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Hout knagen door tandproblemen?

    zag dat ze bij de paardendrogist een supplement hebben, geen idee verder hoe of wat, maar ik dacht ik plaats het hier even voor je.
    http://paardendrogist.netivity.nl/index ... tID=25589#

  12. #27

    Re: Hout knagen door tandproblemen?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Monties baasje
    In de laatste Amazone staat een artikel van Margriet Cremers ? van de Silverlinde. Gaat over het ontslakken bij paarden. Paarden knagen inderdaad hout om afvalstoffen kwijt te raken.
    In de Amazone staat ook een heel artikel over Chris Irwin dus is sowiso de moeite waard!
    Maar onderschat het knagen niet! Is echt belangrijk voor ze en niet altijd ondeugend of verveling.
    Dus als ik hem dan f]/images/smilies/tongue_smile.gif[/img] Lastig hoor.

    @lila: bedankt voor de link!
    Surrender to fun!

  13. #28

    Re: Hout knagen door tandproblemen?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hästli
    Volgens de tandarts kan al dat knagen door het wisselen komen. Dat kunnen ze hun hele wisselperiode blijven doen (joehoe dat zal wat worden..)
    Verhip! Gaat mij ineens een lampje branden waarom het juist Pebbles is die zo fanatiek aan ALLES knaagt wat ze voor haar kiezen krijgt .

    Een stuk onbewaakt hek is opgevroten, de hooikisten zijn aangevroten, ze vreet stro dat het niet meer normaal is en nu die wilgentakken..

    Ze is bijna 2, dus zou bijna gaan wisselen? Is dat rond deze leeftijd?

  14. #29

    Re: Hout knagen door tandproblemen?

    Een paard wisselt ongeveer van 2,5 tot 5 jaar. Laaaang!! Hondlief was met een paar maandjes klaar.

    Met 2 jaar misschien ook al wel, niet ieder paard is hetzelfde Dus veel plezier met je knaagdier, Trea
    Surrender to fun!

  15. #30
    Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Castricum
    Leeftijd
    48
    Berichten
    1.956

    Re: Hout knagen door tandproblemen?

    Hastli schreef:
    Dus als ik hem dan flink wat takken geef, raakt ie vanzelf die afvalstoffen wel kwijt? Of is dat te simpel gedacht?

    Geen idee eigenlijk of hij dan alles kwijt is of dat hij voor andere afvalstoffen weer andere takken of materiaal nodig heeft. Ik heb iig gisteravond een groot houblok in zijn stal gelegd en daar was hij alweer aan begonnen
    Je zou Margriet kunnen mailen?

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •