Ik ben altijd op zoek naar meer leuke oefeningen om te doen met Sisi. Het kan niet al te moeilijk worden, ze is net drie en ik wil haar niet te veel belasten. Ik loop bijvoorbeeld niet te lange stukken achteruit.
Een oefening waar ik op het moent mee bezig ben is de piaffe. Ze kan hem al redelijk goed, maar het kan nog netter. Ik heb haar de spannse pas geleerd, maar ben er inmiddles weer mee gestopt omdat ik het idee had da ze haar rug hol maakte als we dit deden. Nu ben ik dus op zoek naar leuke oefeningen die de rug en achterhand sterker maken, zodat we daarna de spaanse pas ook weer op kunnen pakken. Wat ik nu doe:
*zijgangen, vooral op voltes haar achterhand naar buiten vragen. Hier begin ik vaak mee om haar nageeflijk te maken.
*als we heuveltjes tegenkomen rennen we die vaak op en af. Vind ze helemaal geweldig
Dat was het eigenlijk alweer... Ik hoorde van mensen dat sprongetjes en balkjes lopen ook goed werkte, maar hier wil ik eigenlijk ook nog even mee wachten tot ze iets ouder is.
Dus: heeft iemand nog leuke ideeen of oefeningen? Gewoon waar mijn paard en ik lol aan hebben?
groetjes Laura
Bladwijzers