Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 36

Topic: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

  1. #16

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Ik heb verder geen leuke idejen voor je die anderen nog niet gegeven hebben, maar ik wil even off-topic zeggen dat ik enorme bewondering heb voor je positieve, van de mogelijkheden uitgaande houding. Knap vind ik dat!!

    May the horse be with you!

  2. #17

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Ik heb verder geen leuke idejen voor je die anderen nog niet gegeven hebben, maar ik wil even off-topic zeggen dat ik enorme bewondering heb voor je positieve, van de mogelijkheden uitgaande houding. Knap vind ik dat!!
    dank je wel Ik wil gewoon graag een goede band met mijn paard opbouwen, echte maatjes met hem worden. Hij is nu het allerbelangrijkste voor me.
    Gelukkig is hij niet bang voor de rolstoel, en hij hielp me enorm toen ik zijn halster om wilde doen. Dus heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt.

  3. #18
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Amigos
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wannabe
    Agness hier op het forum zit ook in een rolstoel, mss zou je haar eens kunnen pb'en of komt ze even langs..?

    Parelli hoeft niet persé in de bak.. ik doe het ook vaak genoeg op het verharde dus op zich zou het geen probleem moeten zijn dat je je rolstoel met je handen voortbeweegt lijkt me.
    Ja op het verharde lukt met een rolstoel prima. Ik zal haar later nog een pb sturen.
    haha hoeft niet meer. hier ben ik al. ik zit ook in een rolstoel en kan er ook niet uit. ik kan ook niet staan, en heb maar 1 arm te gebruiken. dat gaat prima hoor! als je je paard rustig aan de nieuwe situatie leert wennen op de goede manier groeien ze daar nog lekker in mee. die van mij is wel jong, dus ik weet niet of dat nou moeilijker of makkelijker is, maargoed.

    uit de wei halen kan als het land nat is niet zelf. dan raak ik verzakt
    in de zomer kan het wel gewoon, maar ik heb scootmobiel. ik neem aan dat jij die ook kan krijgen(aanvragen bij de gemeente. duurt even een half jaar, maar dan heb je er wel 1)

    verder kan ik poetsen gewoon, longeren gewoon, rijden alleen als iemand mij op een paard tilt.

    foto`s als bewijs:





    dat was de eerste keer met scoot-mobiel!
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  4. #19
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje

    Wel onhandig, als je én je rolstoel moet voortduwen én je paardje begeleiden..
    maar mss lukt het op den duur wel zonder touw ofzo
    ik denk dat oefening kunst baart

    ik zit dan wel in een elektrisch karretje, maar ik heb maar 1 hand te gebruiken. andere arm kan ik niets mee.

    ik moet suren, gas geven, en paard vasthouden met 1 arm, en ook dat lukt. tis even wennen, maar mijn paard had het in ieder geval snel door. aant begin wel iemand er bij in de buurt laten zijn voor als het mis gaat, maar ik neem aan dat je nichtje daar wel toe bereid zal zijn
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  5. #20
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    58
    Berichten
    6.570

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Woww diep respect voor jullie, zo zie je maar als je wil zijn de grenzen onbeperkt.
    www.crystal-carving.com

  6. #21

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door agness
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje

    Wel onhandig, als je én je rolstoel moet voortduwen én je paardje begeleiden..
    maar mss lukt het op den duur wel zonder touw ofzo
    ik denk dat oefening kunst baart

    ik zit dan wel in een elektrisch karretje, maar ik heb maar 1 hand te gebruiken. andere arm kan ik niets mee.

    ik moet suren, gas geven, en paard vasthouden met 1 arm, en ook dat lukt. tis even wennen, maar mijn paard had het in ieder geval snel door. aant begin wel iemand er bij in de buurt laten zijn voor als het mis gaat, maar ik neem aan dat je nichtje daar wel toe bereid zal zijn
    Hoi,
    dank je voor je reacties, Idd moet er iemand in de buurt zijn want laatst "vergat" hij me even omdat hij wat lekkere strooitjes op de grond lag. Nou je begrijpt al wat er gebeurde ik rolde met me stoel de stalgang door (en ja jullie mogen lachen) Gelukkig pakte me nichtje hem gauw beet en hij keek me zo onschuldig aan dat het bijna schattig was.
    Ik kan ook nog niet goed rollen met die stoel en hem vasthouden en sturen, ik slinger alle kanten op!

  7. #22
    Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.118

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Ik heb ook geen informatie, maar vindt het enorm gaaf dat jij en Agness op deze manier met een 'handicap' omgaan.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

  8. #23

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    Ik heb ook geen informatie, maar vindt het enorm gaaf dat jij en Agness op deze manier met een 'handicap' omgaan.
    Dank je voor het compliment. Ik hoop dat iemand toch nog wat oefeningen kan verzinnen die ik met hem kan doen. Mennen is nog geen optie, ik voel me nog niet genoeg op me gemak met hem om in zo een kar te gaan zitten en geen kant op te kunnen.

    Ik wil juist eerst gewoon maatjes worden, een mens en dier dat voor elkaar door het vuur gaat, elkaar aanvoelt maar ook weet dat hij naar mij moet luisteren ondanks ik nu zwak ben.

  9. #24
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Amigos
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door agness
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje

    Wel onhandig, als je én je rolstoel moet voortduwen én je paardje begeleiden..
    maar mss lukt het op den duur wel zonder touw ofzo
    ik denk dat oefening kunst baart

    ik zit dan wel in een elektrisch karretje, maar ik heb maar 1 hand te gebruiken. andere arm kan ik niets mee.

    ik moet suren, gas geven, en paard vasthouden met 1 arm, en ook dat lukt. tis even wennen, maar mijn paard had het in ieder geval snel door. aant begin wel iemand er bij in de buurt laten zijn voor als het mis gaat, maar ik neem aan dat je nichtje daar wel toe bereid zal zijn
    Hoi,
    dank je voor je reacties, Idd moet er iemand in de buurt zijn want laatst "vergat" hij me even omdat hij wat lekkere strooitjes op de grond lag. Nou je begrijpt al wat er gebeurde ik rolde met me stoel de stalgang door (en ja jullie mogen lachen) Gelukkig pakte me nichtje hem gauw beet en hij keek me zo onschuldig aan dat het bijna schattig was.
    Ik kan ook nog niet goed rollen met die stoel en hem vasthouden en sturen, ik slinger alle kanten op!
    ik weet niet of het kan met jouw paard, maar ik houd die van mij `vast` onder mijn been. gewoon halstertouw onder of tussen je been klemmen. heb jij 2 handen vrij moet je wel aanleren denk ik hoor. als je wilt mag je me wel toevoegen op msn. is makkelijker praten, en als je dan vragen hebt kun je die altijd stellen pm maar als je mijn mailadres wilt hebben.

    groetjes en succes verder
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  10. #25
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    ook hier diep respect! Echt super hoe jullie dit doen.

    Ik weet niet of het klopt, maar ik hoor weleens dat paarden erg voorzichtig zijn met mensen met een handicap, ervaren jullie dat ook zo?

    En ga je nog naar die demo van Silke?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  11. #26

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Réban&Kabriche
    ook hier diep respect! Echt super hoe jullie dit doen.

    Ik weet niet of het klopt, maar ik hoor weleens dat paarden erg voorzichtig zijn met mensen met een handicap, ervaren jullie dat ook zo?

    En ga je nog naar die demo van Silke?
    JA dat ervaar ik zeker zo, Eerst kon ik hem wel rijden e.d. zit pas heel kort in die rolstoel en daarvoor was hij altijd heel druk en onvoorzichtig terwijl hij nu zijn uiterste best doet voorzichtig met me te zijn helaas heb ik een nogal klunzig paard dus soms vergeet hij me even als we bezig zijn en rol ik de stal door achter me paard aan

    Als ik het goed begreep is die demo in belgie, ik woon in nl en ben nu afhankelijk van mensen die me kunnen brengen dus denk niet dat ik er heen kan helaas. hopelijk is er hier eens zo iets dat ik daar wel heen kan!

  12. #27
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    mijn paardje merk ik dat ook zeker aan. ze heeft sowieso ontzag voor mij omdat ik haar baasje ben, maar ik merk ook heel erg dat ze bij mij NOG rustiger en braver is dan bij anderen. dat verschil zie ik ook als mijn zusje van 7 met haar aan het spelen is en lekker haar aan het borstelen is. ze kijkt veel meer uit voor haar dan voor vriendinnen van mij.
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  13. #28

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    vandaag bij Amigos geweest, niks lukte ik zat gewoon niet lekker in me vel en was dus sagerijnig hij merkte dat en deed alleen maar dwars.

    Uiteindelijk werd ik zo kwaad, dat hij maar gewoon zijn stal in liep toen heeft mijn bijrijdster hem gelongeerd (de cirkel was zo nat dat ik er helaas niet in kon). Daarna heb ik hem even geknuffeld en ben naar huis gegaan.

    Volgende keer beter hoop ik.

  14. #29
    Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Kerkdriel
    Berichten
    2.735

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
    Woww diep respect voor jullie, zo zie je maar als je wil zijn de grenzen onbeperkt.
    ben ik het helemaal mee eens! en agness je foto's zijn echt prachtig
    The darkest hour is befor it get light!!!

  15. #30
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    hahaha ja dank je elianne

    amigos, boos worden op je paard helpt niet. hij kan er niets aan doen dta jij niet lekker in je vel zit en dat jij in een rolstoel zit. je moet juist zorgen dat je een echte goed band opbouwt met hem. pas dan kan je echt veel met hem doen omdat hij je zal vertrouwen en je wilt helpen.

    vb: mijn paardje i ste hoog voor mij. ik kan haar nek en bovenkant van de rug niet borstelen. inmiddels is ze zo ver dat ik borstel en dat ze op een gegeven moment zowat door haar knieen gaat. gewoon uit zichzelf. ik heb haar niets aangeleerd. ook zet ze zelf een pasje naar voor of naar achter als ik dat zeg. en ik kan haar ook op commando om laten draaien zodat ik de andere kant kan doen. dan draait ze zich om en komt zelf weer vlak naast me staan. ze zorgt gewoon dat het makkelijker is voor mij. dat heet voor mij een band hebben met je paard, en samenwerken. dat bereik je niet door jouw pestbui op hem af te reageren. ik snap dat het moeilijk is, maar houd alstjeblieft in je achterhoofd dat je op deze manier niet beter er van wordt, en hij ook niet.
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •