Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 36

Topic: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

  1. #1

    in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    IK heb een paard, maar ben ook ziek en waarschijnlijk zoals de situatie er nu uitziet word ik erg rolstoel gebonden. (momenteel loop ik nog wel stukjes, maar echt veel kan ik niet). Nu heb ik gelukkig 2 mensen die hem lekker rijden en veel met hem doen, maar ik wil ook graag nog plezier aan hem hebben.
    Hij heeft al kennis gemaakt met de rolstoel en vond het gelukkig niet eng, hij bleef juist heel stil staan. Nu ben begonnen om zittend zijn halster om te doen dat gaat erg goed. Hij blijft netjes staan e.d. maar hoopten dat jullie me misschien konden helpen wat ik verder dus nog zittend met hem kan?
    Iemand verwees me door naar dit forum, dus ik hoop dat jullie wat makkelijke oefeningen kennen die ik met hem kan doen. Niet te moeilijk, want ik kan zelf nog niet echt goed overweg met die rolstoel.

    Ik wil hem absoluut niet wegdoen, dus iemand ideeen hoe we toch nog samen plezier kunnen hebben???

  2. #2
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Hallo,

    wat spijtig zeg..
    Is het een rolstoel die je zelf moet voortduwen aan de wielen of is het automatisch?

    Volgens mij kun je nog heel veel plezier beleven met je paardje.
    Een bekend parelli-instructrice zit ook in een rolstoel, en zie hoe ver ze het geschopt heeft!

    Geef de moed niet op! Er zijn vast en zeker mensen die je zullen willen helpen.
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  3. #3
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Die instructrice die Horsefreakje noemt, is Silke Valentin. Zij kan echt heeeeele leuke dingen doen met haar paard, vanuit haar rolstoel! Google maar eens op haar naam.
    Ik geloof dat ze binnenkort ook naar België komt voor een demo!

  4. #4

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Ik heb er nu 1 die ik zelf moet rollen zeg maar omdat ik hem alleen buiten gebruik, in huis "loop" ik nog wel kleine stukjes.

  5. #5
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Die instructrice die Horsefreakje noemt, is Silke Valentin. Zij kan echt heeeeele leuke dingen doen met haar paard, vanuit haar rolstoel! Google maar eens op haar naam.
    Precies ja, die bedoelde ik! Bedankt om me verder aan te vullen Marja

    Goed idee, eens googlen op haar naam! Je zult vast wel leuke filmpjes en zo vinden..

    Wel onhandig, als je én je rolstoel moet voortduwen én je paardje begeleiden..
    maar mss lukt het op den duur wel zonder touw ofzo

    Kijk maar eens op Google!
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  6. #6

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Ja heb het juist ook nog eens opgezocht. Silke Vallentin komt op 27 en 28 mei naar West-Vlaanderen (aan de kust in België). Waar precies weet ik niet meer. Ze geeft daar demo's. Kijk zelf eens op de site http://www.equistyle.be
    Don't dream your life, live your dream!

  7. #7

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Hoi Amigos, zie dat je dit forum gevonden hebt! (Ik ben dus degene die Amigos op dit forum gewezen heeft )
    Ik vroeg me nog af: Zou Amigos iets kunnen met de DVD van Equisense? Ik heb deze zelf niet, weet dus niet in hoeverre er dingen opstaan die prima vanuit een rolstoel te leren en te doen zijn???
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

  8. #8
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Silke rijdt wel in een electrische rolstoel, of eigenlijk is het meer een karretje. Ik denk dat het wel lastig is om met een handbewogen rolstoel door een mulle bak te rijden...

    Het is trouwens Vallentin, met dubbel L.
    Hier is haar site: http://www.silkevallentin.de/

    Misschien kun je eens contact met haar opnemen?

  9. #9

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Roadracer
    Hoi Amigos, zie dat je dit forum gevonden hebt! (Ik ben dus degene die Amigos op dit forum gewezen heeft )
    Ik vroeg me nog af: Zou Amigos iets kunnen met de DVD van Equisense? Ik heb deze zelf niet, weet dus niet in hoeverre er dingen opstaan die prima vanuit een rolstoel te leren en te doen zijn???
    Hoi,
    nog bedankt daarvoor! Ik zal wel eens naar die dvd kijken. Ik heb Amigos nu (samen met me nichtje) vanaf 27-12-06 dat is dus nog niet zolang en we hebben ook nog geen enorme band. we zijn nog in de "uitprobeer" fase zeg maar. Gelukkig is hij enorm lief en vind hij de rolstoel helemaal niet eng. Ik weet zelf helemaal niks van NH dus moet het nog allemaal uitvogelen, en kijken wat haalbaar is.

  10. #10

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Hmm, heb je geen scootmobiel ofzo?

  11. #11

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Ik weet ook mensen die in een rolstoel zitten en die mennen, de rolstoel gaat dan op of in de menwagen en zo kunnen ze toch alles blijven doen.
    Heeft in een van de oudere mensporten gestaan, weet niet meer welke. Er is nog heel veel te ondernemen hoor, ondanks je handicap. Laat je er niet door uit het veld slaan. Zoek rustig naar oplossingen. Je komt er vast wel uit.
    Dat wordt een fourwheeldrive rolstoel )))) voor in de bak...hihihi
    Welkom hier op het forum trouwens. En inderdaad de tip van hierboven is super. Wat zij allemaal kan doen met haar paard, heel mooi om te zien. Wie weet heeft ze wel practische dingen voor je.

  12. #12

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Agness hier op het forum zit ook in een rolstoel, mss zou je haar eens kunnen pb'en of komt ze even langs..?

    Parelli hoeft niet persé in de bak.. ik doe het ook vaak genoeg op het verharde dus op zich zou het geen probleem moeten zijn dat je je rolstoel met je handen voortbeweegt lijkt me.

  13. #13

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wannabe
    Agness hier op het forum zit ook in een rolstoel, mss zou je haar eens kunnen pb'en of komt ze even langs..?

    Parelli hoeft niet persé in de bak.. ik doe het ook vaak genoeg op het verharde dus op zich zou het geen probleem moeten zijn dat je je rolstoel met je handen voortbeweegt lijkt me.
    Ja op het verharde lukt met een rolstoel prima. Ik zal haar later nog een pb sturen.

  14. #14
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Maar even heel praktisch:

    Hoe haal je dan je paard uit de wei
    Door de bagger heen? Een helper organiseren?

    Ook wandelen met rolstoel kan heel goed.

    Ik neem 2 keer per jaar 1 van mijn bewoners mee en die neemt Merrit helemaal zelf mee, ook in draf!!


  15. #15

    Re: in een rolstoel, wat kun je nog met je paard?

    Ik deel mijn paard met me nichtje (ik kan hem niet rijden, dus dit was een goede oplossing) dus we gaan bijna altijd samen en mijn paard staat op een manege dus er loopt altijd wel iemand die me even wil helpen.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •