Ik ben opzoek naar nieuwe ideeen!
Mijn paard is eigenlijk nooit echt heel heftig RB ook niet als ik hem door alle tresholds heen zou duwen....Wel gaat zijn hoofd omhoog en loopt hij onzeker maar heel ernstig wordt het nooit. Even ter informatie zeg maar...Ik had namelijk in gedachten dat een paard wat heftig is misschien voor mij(lees heftig en grote energie) makkelijker te spiegelen zou zijn dan een introvert RB paard. Ik zie daar ook niet zoveel over terug in het LB HB pakket over hoe je een RB intovert paard matchet of mirrored...behalve dan friendly game tot hij eruit komt...maar ect introvert is het ook niet eigenlijk....want hij knippert met zijn ogen en hij is juist gefocusd op de omgeving...
Nu is hij zo vreselijk gespannen in de binnenbak...met grondwerk en met rijden ( wat ik dus maar even laat daar). Nu ben ik heel erg veel bezig met alle dingen die ik kan bedenken waardoor hij de spanning een beetje kwijt zou raken. En ik heb ook gemerkt dat het weersgebonden is....De binnenbak is half op en aan de openkant staat een loods met trekkers, rommel en weet ik wat allemaal en het bos begint daar. Dus met veel wind veel dingen te zien...
Ik doe heel veel approach en retreat, veel friendly game in de hoek en ook weer terug gaan naar een plek waar hij zich helemaal kan ontspannen en dan weer terug...ook aan de "minder enge" kant van de bak veel dingen om over na te denken...
En dan na een tijdje kan ik best die hoek inkomen..gaat hij ook wel zelf....kijkt veel over de rand en probeert heel hard te ontspannen...Zo kan hij wel op rust staan maar niet de rust vinden om fatsoenlijk aan zijn been te krabben....zijn hoofd is net zo'n 'ja'knikker. Hij probeert zijn hoofd te laten zakken maar hoort iets en hop hoofd is weer terug...
Ook als ik iets vraag...is hij wel bij me, en doet erg zijn best om het uit te voeren en te bedenken wat ik wil...maar altijd een schuin oog.
Matchen en mirroren heb ik ook wel geprobeert maar als zijn reactie alleen is hoofd omhoog en kijken.....wat valt er dan te mirroren of matchen..hij heeft echt geen oog voor mijn lange nek en grote ogen als er een spook in de bosjes zit...Ik heb hier dus ook niet echt een idee over hoe ik dat anders kan doen suggesties??
Nu vroeg ik me dus af of er iemand is die buiten de dingen die ik al doe misschien nog een idee heeft over hoe of wat ik kan doen...of juist moet laten om dat laatste stukje spanning los te laten.
Ik heb wel gedacht aan waarom niet in de wei dingen doen of richting bak... Dat probeer ik wel veel te doen maar het is zoooo vreselijk nat en vies dat ik daar niet de dingen kan doen die ik daar wel zou kunnen doen en in de bak niet .
Ideeen, suggesties alles is van harte welkom!!!!
Bladwijzers