Volgens mij ging het er hier niet om hoe jouw relatie met Sisi is, als jij zegt dat die goed is dan geloof ik dat best. Maar we hadden het hier over de fysieke training van een jong paard, en de bezorgde reacties die je in dit topic gekregen hebt, gaan daar dus over: je relatie kan dan wel goed zijn, dat heeft niets te maken met de vraag of je je jonge paard niet fysiek overbelast.Oorspronkelijk Geplaatst door Si
Hmmm ik weet niet wat jij voor beeld hebt van mensen die hun paard op de Parelli manier 'trainen', maar ik zie dat toch ook als spelen hoor. Althans, als je het doet op de manier zoals het bedoeld is!Als jullie parelli doen is trainen idd vaak echt trainen. Ik kan het beter spelen noemen. Ik leer mijn paard geen trucjes, ik heb gewoon lol, kijk wat er gebeurd en als Sisi aangeeft dat ze iets niet leuk vind doen we het niet meer.
Met dat laatste heb je wel een punt ja. Het vele freestyle rijden is idd niet altijd even goed voor je paard, maar dat is overigens wel iets waar in elk geval op dit form al steeds meer mensen achtergekomen zijn, en zij zijn er dan ook andere dingen naast gaan doen om hun paard te gymnastiseren. Ook in het Parelli-programma komt er steeds meer aandacht voor de fysieke training van je paard.Ik vind het persoonlijk vreemd dat jullie me erop aanvallen dat ik dit doe met Sisi, terwijl ik zie dat velen van jullie op een paard rijden wat niet verzameld loopt... Daar heb ik persoonlijk veel meer problemen mee...
Bladwijzers