Hahaha, ja, ben even stiekum langs geweest...Oorspronkelijk Geplaatst door skey
Hahaha, ja, ben even stiekum langs geweest...Oorspronkelijk Geplaatst door skey
Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!
Oorspronkelijk Geplaatst door Linda
Als je kijkt naar de hoeveelheid zool en steunselmateriaal wat weggehaald is, dan vind ik dit een mooi plaatje. I kzie geen lange tenen. Niks schokkends.
Ik zie zelfs ergens een zeer brede straal! Mooi.
Wel vind ik de witte lijn wat rommelig, vrij breed.
En de straal die zo mooi breed is, zou ik persoonlijk meer ruimte gegeven hebben. Daar zou ik een randje langs de straal weggehaald hebben, zodat de straal beter uit kan zetten.
Ik ben het bijna helemaal met AntHeman eens, behalve over de stralen. Die vond ik juist weer wat ieletjes en een beetje "rottig" ofwel "rommelig". Niet mooi vast van structuur, vooral bij de hoefballen. Maar ik ben nogal verwend met de hoeven van Enya en Amy die werkelijk fenomenabele stralen hebben.
De rest van de hoeven vind ik echt heel mooi! Ik vind het bijna zonde om ze weer te bekappen, want ik denk dat ik ze na de bekapping minder goed ga vinden. Ikzelf zou hier alleen ws. iets de steunsels bijsnijden en een rolletje rondom maken. Verder niks.
Maar inderdaad.. geen lange tenen, voetas lijkt me prima in balans. Puik!
Wat zijn ondergeschoven hielen?
Surrender to fun!
Ben benieuwd wat jullie van de foto's net na de bekapping vinden. Nog even geduld hebben
Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!
JaOorspronkelijk Geplaatst door Linda
Hoe lang geleden was de bekapping op de fotoos?
Als de hiel (hak) schuin naar voren groeit en onder het middelpunt van de hoef komt te liggen.Oorspronkelijk Geplaatst door Hästli
Hier wilde ik nog op reageren.Oorspronkelijk Geplaatst door trea
Ben het met je eens, maar dit vind ik persoonlijk geen probleem!
En wat heeft dat voor een invloed op het paard?Oorspronkelijk Geplaatst door trea
Surrender to fun!
Hoe lang geleden was de bekapping op de fotoos?
Vijf weken geleden. Petra komt bij mij altijd regelmatig ivm met Tamara's linkervoorhoef die nogal de neiging heeft om te nauw te worden (zeker als ik een tijdje niet met Tamara op de verharde weg heb gelopen). Het is wel enorm verbetert hoor, Tamara is nu zelfs bijna 'zelfonderhoudend' wat haar hoeven betreft [/quote]
Door lange, ondergeschoven hielen worden de steunsels en hielen in de hoef geduwd telkens als het paard op zijn voeten staat. Dit veroorzaakt knellen en kneuzen van de lederhuid en beschadigen van het levende weefsel binnenin de hoef. Deze onnatuurlijke krachten zijn de oorzakelijke factoren voor mok, hielpijn, vervorming van de hoef met inbegrip van contractie en zorgen ervoor dat de witte lijn uitennwijkt.Oorspronkelijk Geplaatst door Hästli
uit; een paardenleven lang gezond van Dr. Hiltrud Strasser.
Bij deze de foto's van net na de bekapping. Hier en daar wat kleine kneuzingen omdat haar hoeven de vorige keer net wat te lang waren. Petra heeft de hoeven dit keer niet bijgevijld omdat ze nu toch eigenlijk al best mooi stonden van voren gezien
http://www.mijnalbum.nl/Album=4JH6IOFI
De foto genaamd 'achterhoeflinks' is niet helemaal recht van opzij genomen zag ik trouwens...
Ow.. dit had ik even gemist!
Zols ik al dacht vind ik de hoeven nu minder, tenminste de zolen. Die zien er toch iets teveel besneden uit vind ik. De buitenkanten zien er beter uit. Ikzelf zou meer afronden, zeker aan de toon, maar het model van deze hoeven spreekt me zeer aan! dit zijn zeker geen turkse sloffen.
Bedankt Linda!
Een van de foto's is van mijn paard. maar was is dan precies het bezwaar tegen strasseren. Mijn paard doet het er super op. Hij loopt na een chronische hoefbevangenheid sinds het strasseren gewoon weer op de wei. En de dunne zolen, denk dat dat voor ieder paard verschilt of hij er juist wel of geen baat bij heeft. Bully loopt bij mij beter op dunne zolen, als ik een tijdje niet snijd loopt hij gevoelig en sleept zijn voorvoeten af aan de teen. De andere pony's bij mij op de wei die ik bekapt heb lopen ook absoluut niet gevoelig. Stel dat ze gevoelig lopen door de dunne zolen, zou ik ook zeker voor niet in de zool snijden gaan.
Wat het voordeel is van de lange tenen weet ik eigenlijk niet zo goed. Voor zover ik weet worden die toch ook wel wat afgeveild, alleen niet met een mustangrol, maar gewoon recht. Zal eens vragen wat het nut ervan is.
Margot
Die hele drastische foto's van TS aan het begin zijn o.a. het zo snel mogelijk weer operationeel krijgen van het hoefmechanisme. Vooral die foto met dat inimini straaltje. De teen langlaten is niet wat strasser voorschrijft, absoluut niet het ideale model.
het is wel duidelijk dat deze foto's uit de context gehaald zijn waar ze instonden door tegenstanders van strasser.
Kritiek op de goeroe is niet gewenst......
Bladwijzers