Hallo allemaal!
Enkele vraagjes waar ik mee zit...
Ik heb 2 jaarlingen een minipaardje en een quarter en een bijna 4jarige fjies (fries x fjord).
Nu ga ik (van zodra m'n stick en string zijn aangekomen) met de oudste Parelli doen/proberen/toepassen.
Ik heb op het forum eens gezocht hoe en wat met een jaarling.
Dat zijn dus de "basis" spelletjes.
Nu vraag ik me af of trail in hand kan en mag?? Ik zou het 1 keertje om de 3 weken willen oefenen met m'n quarter jaarling. Omdat ik graag eens een keertje wil meedoen aan een wedstrijdje
Hoe denken jullie hierover?
Voor de rest hoeft ze echt weinig te doen, ik ga soms wel eens wandelen en poets haar natuurlijk ook wel, maar anders staat ze gewoon paard te wezen.
Tijdens het poetsen is ze heel braaf, maar heb ik toch een probleempje...
Haar achterhoefjes geven vindt ze echt NIET leuk! van zodra ik haar been begin te strelen en stilletjes naar onder ga geeft ze haar voetje, maar neem ik het vast dan sjot ze. Vooral haar linker achterhoef geeft problemen
Hoe los ik dit het beste op?
Het is een lief merrie'tje hoor, maar ik heb wel de indruk dat ze mij ziet als "iemand die in de weg loopt"
Niet dat ze over me heen loopt, maar ze geeft me wel het gevoel van --kssst weg hier, laat me met rust!
De andere 2 zijn heren en naar mijn ervaring toch anders in de omgang dan mijn dame met serieus wat streken!
iemand raad?
Bladwijzers