Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 37

Topic: koker schoonmaken

Re: koker schoonmaken

Ik durf er bij Troy nieteens goed naar te kijken, laat staan schoonmaken of zo Vind het ding zo HUGE!!

Ik denk eigenlijk dat ie wel schoon is, zie zo van een afstandje niks zitten. Hij gebruikt 'm tenslotte nogal veel, dus ik denk dat het er wel afgaat.

Moet ik nou mijn hand in de merries steken om te kijken wat dáár inzit??

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    En toen was ik weer blij dat ik GEEN merrie heb!
    Surrender to fun!

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea

IEUW!.... dan zit ik nog liever aan Diesel zijn dinges. Ik vertelde het aan Erik gister en nadat hij een tijdje erna stil was..begon ie te lachen en zei......mag ik dan foto's maken???

wel interessant, maar bij mijn beesies onhaalbaar?? ik mag er niet eens naar kijken of ze beginnen hun achter voetjes al op te tillen, flink dreigen, geen schoppen hoor maar wel zo...van denk er om...dat is van mij...afblijven...
    Bij mijn vorige paardje had ik net zo als hierboven al werd gezegt een speciaal kriebel plekje en ploep er uit en toen kon ik schoonmaken, gebruikte altijd wel warm water, geen sopje oid. Dat liet hij allemaal toe, geen problemen.
    Soms probeer ik wel eens een velletje te trekken, maar dan is ie snel weg hoor..hihihihi
    ik snap best dat het moet, maar ja die pootjes komen wel erg dicht in de buurt van mijn hoofie

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Vroeger maakte ik zo vaak de piemels schoon.

Gewoon lauwe water, een schone spons nemen en die zachtjes draaiend naar binnen brengen.

Nu doe ik het niet meer, omdat ze heel schoon zijn. Wellicht ook omdat ze dekken. Maar ik controleer wel regelmatig, gewoon als ze uitschachten even kijken of ze er schoon uitzien.

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Ben ik blij dat die van Amon tot nu toe nog steeds lekker schoon oogt. Vooral Trea's post weer, krijg ik een lachstuip van
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    48
    Dagboek Berichten
    13

Hihi, ik heb ook beeld van Trea die met afgewende blik een poging doet om Troy's edele delen te reinigen . Maar ik denk dat als hij regelmatig dekt, dat de viezigheid wel mee zal vallen. Bij merries is dat dan toch handiger geregeld met hun zelfreinigend systeem. Vandaar dat ik dus ook géén ruin/hengst heb, dat schoonmaken lijkt me nou echt 3x niks !
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Zolang ik al paarden heb, verzorg en train, heb ik nog nooit een koker schoon gemaakt.
    Mijn veearts is daar ook op tegen, want je hebt dan juist eerder kans op infectie's.
    Ik zelf ben van mening dat je daar af hoort te blijven.
    Mijn ruinen en hengsten (dekkende en niet dekkende), hebben nog nooit een probleem gehad op 1 na en dat was een ruin die ik verwaarloosd in de opvang heb genomen.
    Verwaarloosd, dus slechtere weerstand.
    In de natuur loopt de hengst of de leidmerrie ook niet met een poetsdoekje achter ze aan neem ik aan!!

Je mag de natuur niet met onze paarden houden vergelijken vind ik. In de natuur dekken alle mannen dus vegen ze het schoon aan/in de merrie. En dat doen ze bij ons niet. Tenzij het een dekhengst is natuurlijk.

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ja de piemel van Fjölnir is ook echt vÃ*es! Anders zou ik er niet aan denken om het schoon te maken natuurlijk.

Hij heeft er regelmatig vellen van 2 bij 4 cm aan hangen....*gatver* Het lijkt me niet best als dat zit te broeien in zijn koker eigenlijk.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door mirel
    Vooral de plasbuis is heel belangrijk, houd je het niet goed schoon dan heeft je paard meer kans op ontsteking enz.(heb ik van m'n veearts)
    hoe maak je die schoon dan??? Ga je daarÃ*n??

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Ria
    Zolang ik al paarden heb, verzorg en train, heb ik nog nooit een koker schoon gemaakt.
    Mijn veearts is daar ook op tegen, want je hebt dan juist eerder kans op infectie's.
    Ik zelf ben van mening dat je daar af hoort te blijven.
    Mijn ruinen en hengsten (dekkende en niet dekkende), hebben nog nooit een probleem gehad op 1 na en dat was een ruin die ik verwaarloosd in de opvang heb genomen.
    Verwaarloosd, dus slechtere weerstand.
    In de natuur loopt de hengst of de leidmerrie ook niet met een poetsdoekje achter ze aan neem ik aan!!
    Nee, natuurlijk loop je niet met poetsdoekjes achter hem aan
    Maar een vieze koker KAN ontstekingen opleveren. En zeker hier op de wei, wat een gemengde kudde is, en er dus gedekt wordt, wil je toch niet op je geweten hebben dat die smeerboel bij de merrie erin gaat?????

En nee, ik gebruik zelf ook geen intiemdouche. Maar ik vind dat je het verplicht bent om de boel schoon te houden, omdat in mijn geval er anderen bij betrokken zijn.

Heb vandaag is even opgelet en Fjalars dingetje is echt smerig.. Moet ik misschien toch is wat aan doen. Maar hoe wen je een paard daar eigenlijk aan? Ik denk dat ie dan ineens heel snel is met zn achterbenen als ik daar aan ga zitten!
    Surrender to fun!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Nee, natuurlijk loop je niet met poetsdoekjes achter hem aan
    Maar een vieze koker KAN ontstekingen opleveren. En zeker hier op de wei, wat een gemengde kudde is, en er dus gedekt wordt, wil je toch niet op je geweten hebben dat die smeerboel bij de merrie erin gaat?????

En nee, ik gebruik zelf ook geen intiemdouche. Maar ik vind dat je het verplicht bent om de boel schoon te houden, omdat in mijn geval er anderen bij betrokken zijn.
    Bij mijn dekhengsten maakten we wel de penis zelf schoon ivm met overdraagbare narigheden, maar nimmer de koker.
    Zoals ik al zei heb ik niet en wel dekkende hengsten gehad, nu nog 1 bejaarde niet dekkende, en ik kom er niet aan.
    De vellen hingen er aan bij mijn andere hengst van 24, maar hij had nergens problemen mee en de veearts raadt het me nog steeds af om er aan te komen.
    Maar zoals blijkt, verschillen de veeartsen onderling daarover ook van mening.
    Mijn poetsdoek blijft in ieder geval in het kastje!

In de natuur dekken toch niet alle hengsten? Je hebt toch vaak zo'n vrijgezellen groep, waar alleen hengsten in leven. Lijkt me niet dat hun dan regelmatig dekken.
    Ik zou er denk ik van afblijven, maar ja ik heb dan ook een merrie.

Bladwijzers

Forum Rechten