Er was ooit een topic over.. en nu kan ik het niet meer vinden
Anyway.. vond deze site. Misschien interessant;
http://www.equusite.com/articles/health ... ning.shtml
Er was ooit een topic over.. en nu kan ik het niet meer vinden
Anyway.. vond deze site. Misschien interessant;
http://www.equusite.com/articles/health ... ning.shtml
Goeie Trea! Ik was al op zoek naar informatie erover, aangezien wij nu ook een jongetje hebben hihi.
Ik vraag me ook af hoe je dat nou doet bij een paard dat hem er niet uit laat hangen als er mensen in de buurt zijn. Heel af en toe kan ik snel een velletje weghalen als hij net heeft geplast, maar meer dan dat echt niet.
Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.
Ik heb ook een ruin,maar ik heb zijn koker nog maar 1x schoon gemaakt. Aspen vindt het echt niet fijn! Hij kijkt dreigend naar je en laat het niet zo goed doen. Daarom doe ik het niet meer, maar ik zal het nog eens proberen.
Ik maak het gewoon met water schoon en pas als er echt van die harde stukken op komen dan vraag ik de veearts om een lichte sedatie zodat hij 'm wel laat hangen.
Vooral de plasbuis is heel belangrijk, houd je het niet goed schoon dan heeft je paard meer kans op ontsteking enz.(heb ik van m'n veearts)
ik spuit er af en toe babayolie op en dan reinigt het zich vanzelf...
velletjes eraf trekken, vindt meneer niet zo heel fijn
Toen ik het bij de friezen moest schoonmaken ging ik gewoon met mijn hand naar binnen. (nou ja, gewoon )
Ik weet alleen wel dat je voorzichtig moet zijn met de speciale kokershampoo, sommige paarden zijn daar allergisch voor.
Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.
..ik doe nooit wat aan Bruut zijn koker....
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
Ik weet niet hoe mijn paard het doet maar zijn koker is altijd prachtig schoon, heb er nog nooit wat aan hoeven doen.
eind zomer dacht ik dat hij misschien af en toe in het gras rolt terwijl hij hem laat hangen en die dan zovanszelf wordt schoongemaakt, maar ook nu in de winter en er niet veel gras meer is, is en blijft hij schoon.
wel prettig :-D
Werk aan jezelf, wees je ware zelf, laat het paard en ik je helpen
www.p-aard.nl
Zover zijn we nog niet met friendly hoor
Surrender to fun!
getsie, de plasbuis schoonmaken? Wist niet eens dat dat best nodig was. Hoe begin je daar in godsnaam aan!
De koker kan ik me nog voorstellen...maar de plasbuis?
Ik doe er eigenlijk ook niet zo veel aan, maar ik heb inderdaad ook gehoord dat je er een beetje (baby)olie "in" kunt stoppen en als je hem dan flink laat galloperen, dan schuift het zeg maar vanzelf schoon. Moet ik trouwens ook nog eens doen bij onze nieuwe ruin, want ik heb gezien dat die inderdaad ook niet zo schoon is.
[quote="Firsty"]Ik doe er eigenlijk ook niet zo veel aan, maar ik heb inderdaad ook gehoord dat je er een beetje (baby)olie "in" kunt stoppen en als je hem dan f]
Hoe dan? Dat loopt er toch meteen uit?
(hè, waarom heb ik nou geen merrie )
Surrender to fun!
Ja maar er blijft toch altijd wel wat zitten en dan weekt het mooi schoon. Gewoon olie op je hand doen en dan een beetje soppen in die koker. Bij mijn twee ruinen is me trouwens al opgevallen dat de ene koker heel smal is en bij de ander kan ik er echt in met mijn hand. (Denk nou aub niet dat ik telkens met mijn handen in die kokers zit te friemelen, ik doe dit maar 1x per jaar ofzo)
Ik heb in de 4,5 jaar dat ik Pablo heb, denk ik 1 of 2 keer een velletje eraf getrokken, voor de rest nog nooit iets aangedaan.
ik zal nooit meer dat verhaal van morrie vergeten...dat ze een speciaal plaatsje heeft waar ze kriebelt en dan laat ie m hangen en dan kon ze erbij!
Oftewel...opzoek naar de special spot!!!
Ik heb er wel eens naar gestaard toen ik zijn benen aan het borstelen was en vaak op het punt gestaan om er aan te zitten en dus die velletjes eraf te halen. Het lijkt net..als je er ff aan zit valt het eraf. Maar heb het nog niet gedurft!
owja en veel galoperen toch? Dat de alles lekker binne goed schuift.
Bladwijzers