Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 18 van de 18

Topic: Super RB bij paard uit de bak

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

Re: Super RB bij paard uit de bak

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Ik heb hier ALLEEN maar ervaring mee.

Feit: als dit diep zit bij je paard, kan het behoorlijk lang duren voordat dat verandert. If ever really.
    Niet om je te ontmoedigen, maar uit ervaring weet ik dat dit echt veel problemen kan geven en soms gevaarlijk kan zijn. En voor je paard is het natuurlijk heel akelig om zo gestressed te raken.

Wat je het beste NIET kan doen in ieder geval, is circlinggame. Een paard dat RB rondjes rent wordt zelden LB (ik weet, er zijn uitzonderingen).

Dan beter halve cirkels, waarbij jezelf met je rug tegen de bakrand blijft staan.

In Frankrijk werd mij aangeraden, het paard ALS het gaat bewegen te laten bewegen, en dan steeds op exact dezelfde plaat ste laten stilstaan en dan comfort geven. Zo dat er 1 comfort spot is in de bak bij verlaten door ander paard. (Niet elke keer dezelfde spot, maar in 1 sessie, 1 spot).

Wat uitweindelijk bij ons geholpen heeft is enorm veel tijd, liefde, energie, duidelijkheid, ontwikkeling, Parelli, Wimmen en Irwin. Allemaal onmisbare ingredienten bij ons.

En NU is het zo goed, dat we samen in het bakje bezig kunnen zij terwijl er paarden vertrekken. Dit geeft nu weinig reaktie meer, wisselnd, maar altijd zeer hanteerbaar nu.

Alleen buiten rijden is nog steeds geen optie.

Susan en ik zijn 4,5 jaar samen onderweg...
    Ik hoop dat jij sneller leert dan ik. Of al beter in je vel zit qua basis. Zal echt schelen!
    ik heb dit toevallig vorige week in het level 1 pakket gelezen.

als je zorgt dat je paard geen hele rondjes kan maken en elke keer 180 graden moet draaien, dan gaat hij na denken.
    dus, idd, tegen de bakrand gaan staan zodat hij zichzelf de hele tijd tegenkomt, totdat hij gaat na denken en rustiger wordt

Re:Super RB bij paard uit de bak

Ik ken je probleem heel goed,
    mijn pony had eerst ook zo een plakmaatje,
    maar toen die pony naar een andere stal ging heeft ze een paar uur in haar stal lopen hinniken en stuiteren en daarna was het klaar, nu kan ik alles met haar doen alleen en let ze veel minder erg op andere paarden, wel moet je haar niet in haar eentje uit een groep halen maar alleen in de bak gaat prima.
    dit zal voor jou wel geen optie zijn omdat jij en dat andere paard niet van plan zijn om te verhuizen, maar je komt er vast wel.
    ik denk dat negeren, rustig gaan staan en heel veel aaien, masseren e.d ook goed kunnen helpen, maar dan moet het geen gevaarlijke situatie zijn, als ze helemaalin paniek is kom je er veel moeilijker tussen en moet je oppassen.
    Maar dat gaat zeker heel veel tijd en geduld kosten, maar dat maakt het een leerzame uitdaging.
    Heel veel succes!

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Re:Super RB bij paard uit de bak

Dit is wel een heel oud topic om in te reageren het stamt uit maart 2007
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten