Ik ben dus nu een poosje met Lobke bezig met Parelli. Dat gaat eigenlijk hardstikke goed. Af en toe wat terugvallen, maar wie heeft dat niet.
Maar vandaag zat ik echt met mijn handen in het haar. We waren lekker bezig in eigenlijk zou ik er ook opgaan (als alles gewoon goed ging). Stalgenootje was ook met haar paard bezig. Ze was in het begin wat gespannen, dus veel geFriendlied. Uiteindelijk ook de spelletjes gedaan. Ging allemaal keurig, fase 1 en soms 2. Cirlcing probeerde ze een keer om te draaien en was ik te laat (ze deed het echt vlak voor mijn neus), maar ook dat hebben we netjes opgelost. We zijn dus iets langer bezig geweest met de spelletjes. Op een gegeven moment ging mijn stalgenootje weg. Normaal ga ik altijd mee, maar ik wilde nog in de bak blijven en kijken hoe Lobke zou reageren. Ze reageerde daar namelijk altijd erg heftig op en ik dacht dat het met Parelli wel zou verbeteren.
NIET dus. Ze ging helemaal door het lint. Ik bleef op één plaats staan en liet haar dan maar om me heen lopen. Ondertussen probeerde ik haar te Friendlien. Na een kwartier leek dat zin te hebben, want haar koppie ging wat omlaag en ze brieste. Ik kon haar zelfs stil laten staan en ging rustig verder met Friendly. En ineens begint mevrouw te stampen, gaat weer rondjes om me heen rennen, probeert haar kont naar me te draaien om te trappen (lukt niet) en ging daarop maar steigeren. Op dat moment was mijn geduld ook op en ik werd boos. Heb dus echt een keiharde ruk naar beneden gegeven en haar helemaal verrot gescholden. Kleine beetje ontspanning wat ze had laten zien was dus ook gelijk weg. Ik haar weer laten lopen om me heen en weer aaien. Daarop werd ze wel weer wat rustiger, maar totaal RB. Ze zag me gewoon echt niet staan. Toen ze uiteindelijk iets rustiger was en niet meer aan het touw ging hangen en ze een halve minuut had stilgestaan, zijn we de bak uitgegaan. Maar ik dus met een rotgevoel, want het was niet helemaal mijn beslissing.
Ik weet echt niet wat ik hier nou mee aanmoet. Ik heb geprobeerd haar LB te maken door een spelletje te doen. Maar als ik haar ook maar enigszins de ruimte gaf, misbruikte zij die door te gaan rennen richting uitgang. En als ik met porcupine haar van de uitgang wegdraaide flipte ze en kwam gewoon door me heen.
Op het moment dat een paard dus weggaat wordt zij totally RB, sluit zich af en ik kan er dan niet doorheen komen. Hier wordt ik echt moedeloos van, want ik dacht dat we nu echt een band begonnen te krijgen. Het is mijn bedoeling haar ooit te kopen, maar op deze dagen zou ik willen weglopen en nooit meer komen.
Ik weet dat ik fout zat door boos te worden. Daarvoor heb ik heel de tijd de boosheid weg laten varen en mijn energie laag gehouden (heel bewust mee bezig geweest). Maar toen ze zo ging doen, wer dhet mij ook teveel en kwam het eruit. Grootste deel is hierbij angst denk ik.
Hebben jullie misschien raad voor mij?
Bladwijzers